Πωλείται με προίκα η τεχνική βάση του ΟΣΕ
Εδώ και 3 χρόνια, το ελληνικό
Δημόσιο προσπαθεί να «απαλλαγεί» από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν
μπορεί. Τι έκανε; Εντέχνως, προχώρησε στον τεμαχισμό του ομίλου ΟΣΕ και
επιλεκτικά προχωρεί σε ξεχωριστούς διαγωνισμούς για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία εκμετάλλευσης του δικτύου) και της τεχνικής βάσης του οργανισμού.
Ξάφνου, μετά τη διάσπαση του ομίλου ΟΣΕ, χρόνιοι προμηθευτές,
όπως η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens, εμφανίστηκαν πρόθυμοι να
συλλέξουν στοιχεία για την ιδιωτικοποίηση της επισκευαστικής βάσης του
οργανισμού.
Πριν από λίγες ημέρες, αντιπροσωπεία της γαλλικής εταιρείας πέρασε την πόρτα του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών. Στελέχη της Alstom, που ταξίδεψαν από τη Γαλλία, συναντήθηκαν με τον υπουργό Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη, ζητώντας περισσότερες πληροφορίες για την αποκρατικοποίηση της τεχνικής βάσης του ΟΣΕ.
Πέρα από την Alstom, αρχικό ενδιαφέρον επέδειξε και η γερμανική Siemens. Ωστόσο, η πρόταση των Γερμανών συσχετίζεται με τις διαπραγματεύσεις συμβιβασμού με το ελληνικό Δημόσιο, μέσω του συμψηφισμού ισόποσων απαιτήσεων και τη χρηματοδότηση φορέων και δραστηριοτήτων του Δημοσίου.
Το πρώτο βήμα
Το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίηση της τεχνικής βάσης έγινε με τη δημοσιοποίηση του σχετικού ΦΕΚ, στο οποίο περιγράφεται η ίδρυση της νέας εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού που ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο (ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας τοποθετείται στα τέλη του α' εξαμήνου του 2013).
Η εταιρεία φέρει την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Ανώνυμη Εταιρεία» (στις διεθνείς συναλλαγές ο διακριτικός τίτλος είναι Rosco).
Σε πρώτη φάση, η εταιρεία θα λάβει το τμήμα συντήρησης βαγονιών του ΟΣΕ, αλλά όπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ «σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς».
Τι σημαίνει αυτό; Αν πετύχει το «πείραμα» με την απόσχιση της τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εκμετάλλευση των αντίστοιχων τμημάτων του Μετρό, τους ΗΣΑΠ και του Τραμ και, συνεπακόλουθα, της απορρόφησής τους από τη Rosco.
Γιατί γίνεται αυτό; Μα, φυσικά, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, με «προίκα» τα σταθερά εγγυημένα έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Μετρό, τους ΗΣΑΠ και το Τραμ. Μόνο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα ετήσια εγγυημένα έσοδα είναι περί τα 40 εκατ. ευρώ! Σήμερα, στην τεχνική βάση του ΟΣΕ και στις δυο συσχετιζόμενες διευθύνσεις (Εργοστασίων -Μηχανοστασίων) απασχολούνται περί τα 800-900 άτομα. Από αυτά, περίπου 400-500 άτομα θα μετακινηθούν στη Rosco και -εφόσον απορροφηθούν οι αντίστοιχες μονάδες της «ΣΤΑ.ΣΥ.»- εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν 150-200 άτομα από Μετρό, Τραμ και ΗΣΑΠ. Την εξέλιξη αυτή «φοβούνται» οι εργαζόμενοι των μέσων σταθερής τροχιάς, όπως φάνηκε και από την πρόσφατη κατάληψη του αμαξοστασίου του Μετρό στα Σεπόλια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου