Συζήτηση του "Ριζοσπάστη" με απεργούς
Δημοσίευση: Παρ, 25/01/2013 - 09:46
«Ολες αυτές τις μέρες με τις αναφορές στα Μέσα Ενημέρωσης περί υψηλόμισθων εργαζομένων στο Μετρό, η κυβέρνηση με τη μέθοδο της διαίρεσης των εργαζομένων, προσπάθησε να στρέψει τη μία κοινωνική ομάδα απέναντι στην άλλη. Οπως κάνει κάθε κυβέρνηση».
«Αυτά που ακούστηκαν για τους μισθούς είναι ψέματα».
«Ολα κρύβουν μια τακτική να τα ρίξει ο ένας εργαζόμενος στον άλλο, οόι κάποιοι πληρώνονται περισσότερο, να μειωθούν οι μισθοί των δήθεν υψηλόμισθων που ήδη έχουν μειωθεί και μετά και των άλλων εργαζομένων. Ετσι γίνεται».
«Ποιος μπορεί να ζήσει σήμερα με 750 ευρώ μεικτά; Εκεί μας πάνε και πιο κάτω ακόμα».
Με αυτά τα λόγια, οι εργαζόμενοι του Μετρό, χτες στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια, μίλησαν στο «Ριζοσπάστη» που βρέθηκε στο χώρο. Και ξέσπασαν με το δίκιο τους για όσα διοχετεύονταν στον Τύπο για τους μισθούς των εργαζομένων, από την κυβέρνηση όλες τις μέρες της απεργίας τους.
Ανεβήκαμε στο σωματείο και μιλήσαμε με πολλούς εργαζόμενους που ήταν εκεί.
Ο Ακης που δουλεύει χρόνια σαν οδηγός λέει: «Παρά τα όσα ακούστηκαν μεγάλη μερίδα του κόσμου, οι επιβάτες, που μας γνωρίζουν χρόνια γιατί χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, μέχρι και τηλέφωνο έπαιρναν στο σωματείο και μας έδειχναν την αλληλεγγύη τους και λέγοντας να αντισταθούμε. Είμαστε μαζί σας έλεγαν».
Ο Κώστας κι αυτός οδηγός συμπληρώνει: «Αλλοι που περνούσαν έξω από το εργοτάξιο μας έλεγαν να μην κάνουμε πίσω, περνούσαν με τα αυτοκίνητα και κόρναραν».
Σε ένα άλλο πηγαδάκι που ήταν μαζεμένοι αρκετοί εργάτες και συζητούσαν, μας περιγράφουν πόσο σημαντική είναι η αλληλεγγύη ανάμεσα στους εργαζόμενους, όχι μόνο από το χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και από άλλους χώρους.
Κάνοντας αναφορά στα σωματεία που ήταν εχτές εκεί ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΟΣΕ, τόνισαν και τη σημασία ότι εργαζόμενοι, αρκετά σωματεία, δάσκαλοι, καθηγητές, φοιτητές, που βρέθηκαν εκεί, δίπλα τους. «Είναι σημαντική η αλληλεγγύη ο ενιαίος αγώνας των εργαζομένων, αυτό δίνει θετική δύναμη να συνεχίσουμε και μας παρακινεί». «Η αλληλεγγύη σε ανθρώπινο επίπεδο, η απόλυτη ενημέρωση και η δράση πιστεύω ότι είναι σημαντικά για να συνεχιστεί ο αγώνας» είπε ο Παναγιώτης.
Το Μετρό είναι ιδιωτική εταιρεία και είναι η πιο κερδοφόρα επιχείρηση μετά το 2000. Παρ' όλ' αυτά οι μισθοί μας μειώθηκαν. Δεν πρέπει να κάνουμε πίσω μετά την επιστράτευση. Αν πέσουμε θα πέσουν όλοι, γι' αυτό χρειαζόμαστε την αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων. Ο αγώνας είναι για όλους» λέει ένας άλλος εργαζόμενος.
«Πρέπει να διατηρηθεί η Συλλογική Σύμβαση, δεν πρέπει να καταργηθεί, χρειάζεται αγώνας. Χωρίς συλλογική Σύμβαση θα μας φωνάζουν και θα μας λένε δούλεψε με 50 ευρώ τη βδομάδα...», συνέχισε ο διπλανός του.
Η σπέκουλα με τους μισθούς
Από τη συζήτηση που έκανε ο «Ρ» με τον αντιπρόεδρο του σωματείου Σπ. Ρεβύθη προέκυψε ότι ο μέσος όρος μισθοδοσίας είναι περίπου 1.100 ευρώ από επίπεδα τεχνητών Σταθμαρχών έως και πρώτη βαθμίδα προϊσταμένων.
Να σημειωθεί ότι οι χρηματικές αμοιβές έχουν να κάνουν μόνο με το επίπεδο εκπαίδευσης και όχι με τις συνθήκες εργασίας ή με ειδικές συνθήκες δουλειάς. Για παράδειγμα, δεν παίρνονται υπόψη ότι μπορεί ένας εργάτης να δουλεύει κάτω από συνθήκες επικίνδυνες για την υγεία του, κυρίως για τους εργαζόμενους που δουλεύουν στα τούνελ και στα υπόγεια.
Επίσης, με το νέο νόμο ο ανώτερος βασικός από δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΔΕ) φτάνει τα 1.880 μεικτά. Και υπάρχει πλαφόν, δεν μπορεί κάποιος να πάρει παραπάνω χρήματα από βραδινές βάρδιες και Σαββατοκύριακα. Δηλαδή, όσο και να δουλέψει τέτοιες μέρες ή τη νύχτα, δεν παίρνει ούτε ευρώ παραπάνω. Οπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, οι περικοπές έχουν φτάσει κατά μέσο όρο μέχρι τώρα το 50,25%.
Οι εργαζόμενοι λένε και το δείχνουν με συγκεκριμένα στοιχεία ότι από το 2009 έχουν χάσει κατά μέσο όρο από τους μισθούς -μέχρι τώρα- 450 ευρώ, χωρίς να υπολογίζουν τις μειώσεις που έχουν υποστεί από τα δώρα...
Αναδημοσίευση από το "Ριζοσπάστη", Παρασκευή 25 Γενάρη 2013
«Ολα κρύβουν μια τακτική να τα ρίξει ο ένας εργαζόμενος στον άλλο, οόι κάποιοι πληρώνονται περισσότερο, να μειωθούν οι μισθοί των δήθεν υψηλόμισθων που ήδη έχουν μειωθεί και μετά και των άλλων εργαζομένων. Ετσι γίνεται».
«Ποιος μπορεί να ζήσει σήμερα με 750 ευρώ μεικτά; Εκεί μας πάνε και πιο κάτω ακόμα».
Με αυτά τα λόγια, οι εργαζόμενοι του Μετρό, χτες στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια, μίλησαν στο «Ριζοσπάστη» που βρέθηκε στο χώρο. Και ξέσπασαν με το δίκιο τους για όσα διοχετεύονταν στον Τύπο για τους μισθούς των εργαζομένων, από την κυβέρνηση όλες τις μέρες της απεργίας τους.
Ανεβήκαμε στο σωματείο και μιλήσαμε με πολλούς εργαζόμενους που ήταν εκεί.
Ο Ακης που δουλεύει χρόνια σαν οδηγός λέει: «Παρά τα όσα ακούστηκαν μεγάλη μερίδα του κόσμου, οι επιβάτες, που μας γνωρίζουν χρόνια γιατί χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς, μέχρι και τηλέφωνο έπαιρναν στο σωματείο και μας έδειχναν την αλληλεγγύη τους και λέγοντας να αντισταθούμε. Είμαστε μαζί σας έλεγαν».
Ο Κώστας κι αυτός οδηγός συμπληρώνει: «Αλλοι που περνούσαν έξω από το εργοτάξιο μας έλεγαν να μην κάνουμε πίσω, περνούσαν με τα αυτοκίνητα και κόρναραν».
Σε ένα άλλο πηγαδάκι που ήταν μαζεμένοι αρκετοί εργάτες και συζητούσαν, μας περιγράφουν πόσο σημαντική είναι η αλληλεγγύη ανάμεσα στους εργαζόμενους, όχι μόνο από το χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και από άλλους χώρους.
Κάνοντας αναφορά στα σωματεία που ήταν εχτές εκεί ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΟΣΕ, τόνισαν και τη σημασία ότι εργαζόμενοι, αρκετά σωματεία, δάσκαλοι, καθηγητές, φοιτητές, που βρέθηκαν εκεί, δίπλα τους. «Είναι σημαντική η αλληλεγγύη ο ενιαίος αγώνας των εργαζομένων, αυτό δίνει θετική δύναμη να συνεχίσουμε και μας παρακινεί». «Η αλληλεγγύη σε ανθρώπινο επίπεδο, η απόλυτη ενημέρωση και η δράση πιστεύω ότι είναι σημαντικά για να συνεχιστεί ο αγώνας» είπε ο Παναγιώτης.
Το Μετρό είναι ιδιωτική εταιρεία και είναι η πιο κερδοφόρα επιχείρηση μετά το 2000. Παρ' όλ' αυτά οι μισθοί μας μειώθηκαν. Δεν πρέπει να κάνουμε πίσω μετά την επιστράτευση. Αν πέσουμε θα πέσουν όλοι, γι' αυτό χρειαζόμαστε την αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων. Ο αγώνας είναι για όλους» λέει ένας άλλος εργαζόμενος.
«Πρέπει να διατηρηθεί η Συλλογική Σύμβαση, δεν πρέπει να καταργηθεί, χρειάζεται αγώνας. Χωρίς συλλογική Σύμβαση θα μας φωνάζουν και θα μας λένε δούλεψε με 50 ευρώ τη βδομάδα...», συνέχισε ο διπλανός του.
Η σπέκουλα με τους μισθούς
Από τη συζήτηση που έκανε ο «Ρ» με τον αντιπρόεδρο του σωματείου Σπ. Ρεβύθη προέκυψε ότι ο μέσος όρος μισθοδοσίας είναι περίπου 1.100 ευρώ από επίπεδα τεχνητών Σταθμαρχών έως και πρώτη βαθμίδα προϊσταμένων.
Να σημειωθεί ότι οι χρηματικές αμοιβές έχουν να κάνουν μόνο με το επίπεδο εκπαίδευσης και όχι με τις συνθήκες εργασίας ή με ειδικές συνθήκες δουλειάς. Για παράδειγμα, δεν παίρνονται υπόψη ότι μπορεί ένας εργάτης να δουλεύει κάτω από συνθήκες επικίνδυνες για την υγεία του, κυρίως για τους εργαζόμενους που δουλεύουν στα τούνελ και στα υπόγεια.
Επίσης, με το νέο νόμο ο ανώτερος βασικός από δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΔΕ) φτάνει τα 1.880 μεικτά. Και υπάρχει πλαφόν, δεν μπορεί κάποιος να πάρει παραπάνω χρήματα από βραδινές βάρδιες και Σαββατοκύριακα. Δηλαδή, όσο και να δουλέψει τέτοιες μέρες ή τη νύχτα, δεν παίρνει ούτε ευρώ παραπάνω. Οπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, οι περικοπές έχουν φτάσει κατά μέσο όρο μέχρι τώρα το 50,25%.
Οι εργαζόμενοι λένε και το δείχνουν με συγκεκριμένα στοιχεία ότι από το 2009 έχουν χάσει κατά μέσο όρο από τους μισθούς -μέχρι τώρα- 450 ευρώ, χωρίς να υπολογίζουν τις μειώσεις που έχουν υποστεί από τα δώρα...
Αναδημοσίευση από το "Ριζοσπάστη", Παρασκευή 25 Γενάρη 2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου