Ενα σχέδιο με τέσσερις βαθμίδες, από «απλή ετοιμότητα» έως «αυξημένο κίνδυνο», με τις οποίες θα χαρακτηρίζονται περιοχές ανά την Ελλάδα λόγω κορωνοϊού βρίσκεται στα σκαριά.
Οπως είχε ανακοινώσει ο Νίκος Χαρδαλιάς, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή ένα πλαίσιο κατηγοριοποιημένων και στοχευμένων τοπικών μέτρων για την ασφαλή και ομαλή συνέχιση της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας μας, τον χάρτη υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας από τον κορωνοϊό.
Ο χάρτης αυτός θα επικαιροποιείται ανά 15 ημέρες με βάση τις εισηγήσεις της επιτροπής επιδημιολόγων ή και συχνότερα, όταν επιβάλλεται από τους υγειονομικούς και επιδημιολογικούς δείκτες, και αναμένεται να παρουσιαστεί την Παρασκευή.
Το κριτήριο για την κατηγοριοποίηση κάθε πόλης θα είναι ο αριθμός των κρουσμάτων αλλά και των νοσοκομείων. Μια πόλη που δεν έχει νοσοκομείο μπορεί να «κοκκινίσει» πιο γρήγορα από την Αθήνα, που έχει πολλά.
Η κάθε βαθμίδα θα σημαίνει και την αυτόματη εφαρμογή ενός πακέτου μέτρων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το σχέδιο θα έχει 4 βαθμίδες:
Πράσινη περιοχή
Απλή ετοιμότητα
Κίτρινη περιοχή
Επιτήρηση
Πορτοκαλί περιοχή
Αυξημένη επιτήρηση
Κόκκινη περιοχή
Σε αυξημένο κίνδυνο
Τι σημαίνει η κάθε βαθμίδα για θέατρα, κινηματογράφους
Για τα θέατρα και τις πληρότητές τους ανάλογα με το «χρώμα» κάθε περιοχής μίλησε σήμερα στο iefimerida.gr η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Τι σημαίνει η κάθε βαθμίδα για κινηματογράφους, θέατρα, μουσικές σκηνές (συναυλιακοί χώροι)
Στις πράσινες περιοχές θα λειτουργούν με πληρότητα 65%.
Στις κίτρινες περιοχές θα λειτουργούν με πληρότητα 50%.
Στις πορτοκαλί περιοχές θα λειτουργούν με πληρότητα 30%.
Στις κόκκινες περιοχές θα είναι κλειστά.
Πότε θα ανοίξουν οι σκηνές και πώς θα λειτουργήσουν;
Ο περιορισμός στην Αττική ισχύει ως και τις 12 Οκτωβρίου. Στη λοιπή Ελλάδα είναι κατά περίπτωση. Όμως για τους κλειστούς χώρους, περιμένοντας τις εξελίξεις στην Αττική, δεν έχουν δοθεί οδηγίες λειτουργίας, με εξαίρεση τους κινηματογράφους. Αυτό που έχει ήδη αποφασισθεί είναι να διαβαθμιστούν τέσσερα επίπεδα ανάλογα με την υγειονομική κατάσταση που επικρατεί σε κάθε περιοχή.
Το πιο σκληρό είναι το τέταρτο επίπεδο, το lockdown, το οποίο και πάλι δεν θα είναι καθολικό, αλλά τοπικό. Στα άλλα τρία επίπεδα ο στόχος είναι να λειτουργούν κινηματογράφοι και χώροι παραστατικών τεχνών, ξεκινώντας από το πιο χαλαρό που θα έχει τη μεγαλύτερη ποσόστωση και ελευθερία.
Τι σημαίνει αυτό σε ποσοστό θέσεων που μπορούν να καλυφθούν;
Με 65% στο πρώτο επίπεδο, το πιο χαλαρό. Από εκεί και πέρα θα υπάρχει το δεύτερο επίπεδο και το τρίτο επίπεδο με 50% και 30% πληρότητα θέσεων και ανώτατο αριθμό ατόμων. Στην περίπτωση των αιθουσών με 300 θέσεις, το ανώτατο όριο θεατών θα είναι 90. Στις περιπτώσεις των αιθουσών από 300 θέσεις και πάνω, ο ανώτατος αριθμός θα είναι 150 θεατές. Ακριβώς το τι θα ισχύει θα ανακοινωθεί την Παρασκευή. Αντίστοιχα θα ισχύσουν περιορισμοί και στα μουσεία. Στην περίπτωση αυτή κριτήριο θα είναι τα άτομα ανά τετραγωνικό.
Το τρίτο επίπεδο είναι αυτό στο οποίο βρίσκεται σήμερα η Αττική;
Ακριβώς. Αν τις επόμενες 15 μέρες βελτιωθούν τα επιδημιολογικά, δεδομένα θα πέσουμε ένα επίπεδο παρακάτω, άρα θα μιλάμε για κάλυψη θέσεων στο 50%.
Αρα, το χειρότερο είναι το 30%, το καλύτερο το 60%-65% των θέσεων.
Ναι. Αλλά και αυτό είναι μια κατάκτηση. Από τη στιγμή που έχουν καθοριστεί τα τέσσερα επίπεδα και κάθε περιοχή θα ξέρει ανά δεκαπενθήμερο που βρίσκεται, θα επιτρέπει να προγραμματιστούν δράσεις.
Με ποιον τρόπο;
Θα σας πω ένα παράδειγμα. Μίλησα την Κυριακή με έναν καλλιτέχνη που ετοίμαζε την πρεμιέρα του για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου στην Αθήνα. Όταν του εξήγησα πώς θα λειτουργεί το σύστημα, μου είπε «επομένως, εγώ μπορώ να προγραμματίσω να ξεκινήσω από τη Θεσσαλονίκη».
Θα επιδοτηθούν οι κενές θέσεις στα θέατρα
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα υπάρξει επιδότηση των κενών θέσεων, των θέσεων που λόγω των πρωτοκόλλων υγειονομικής ασφάλειας δεν μπορούν να καλυφθούν από το κοινό.
Ναι. Αυτό είναι κάτι που ήδη ετοιμάζουμε με το υπουργείο Εργασίας. Το υπουργείο Οικονομικών έχει συμφωνήσει να υπάρξουν ειδικά κονδύλια για την επιδότηση των θέσεων.
Είναι στην ίδια λογική της επιδότησης θέσεων στα αεροπλάνα, που ίσχυε στην αρχή της πανδημίας. Αυτό που εμείς ζητήσαμε από το υπουργείο Εργασίας είναι σε τεχνικό επίπεδο, δηλαδή σε επίπεδο γενικών γραμματέων, να υπάρξει συνεργασία, ώστε να τεθούν κατάλληλες προϋποθέσεις για τις αίθουσες παραστατικών τεχνών.
Αυτό θα γίνει δηλαδή; Θα εφαρμοστεί η επιδότηση;
Ναι, θα γίνει.
Και θα είναι καθολικό; Θα αφορά κάθε αίθουσα παραστατικών τεχνών.
Ναι, θα είναι καθολικό. Θα αφορά θέατρα, μουσικούς και συναυλιακούς χώρους, καθώς και κινηματογράφους.
Και το υπουργείο Οικονομικών έχει συμφωνήσει ξεκάθαρα να δοθούν ειδικά κονδύλια; Συγγνώμη που επιμένω, αλλά είναι κρίσιμο αυτό.
Απολύτως. Το υπουργείο Πολιτισμού εξαρτάται διαχρονικά από άλλα υπουργεία, κυρίως το Οικονομικών, το Εργασίας και το Εσωτερικών.
Τι πρέπει να καταλάβουμε;
Αλλο είναι το μοντέλο στην Ελλάδα και άλλο στη Γαλλία ή στη Γερμανία. Στη Γερμανία το 85% των θεάτρων είναι επιχορηγούμενα από το κεντρικό κράτος ή τις περιφέρειες. Δεν έχω συζητήσει ακόμη με τους καλλιτεχνικούς διευθυντές των εποπτευόμενων οργανισμών, αλλά η κατεύθυνση που θα δώσομε είναι ότι -προφανώς και εις βάρος των εσόδων- πρέπει να ανοίξουν τις σκηνές τους. Ακόμα και με 50 ή 90 ανθρώπους. Διότι το κράτος τους επιδοτεί, δεν είναι το ίδιο με την ελεύθερη αγορά.
Πώς θα εξασφαλισθεί ότι τα χρήματα από τις επιδοτήσεις για τις κενές θέσεις θα περάσουν και στους καλλιτέχνες και το προσωπικό και δεν θα μείνουν στα ταμεία των παραγωγών;
Αυτό είναι θέμα της συνεννόησής μας με το υπουργείο Εργασίας. Όμως υπάρχουν αυτή τη στιγμή μέτρα που λειτουργούν για τις επιχειρήσεις του Πολιτισμού και κυρίως για τους ανθρώπους του Πολιτισμού.
Νέο μέτρο είναι η επιστρεπτέα προκαταβολή και όχι πλέον μόνο για τις επιχειρήσεις αλλά και για ατομικές επιχειρήσεις. Θα τους επιστραφεί μέρος του ποσού που χάνουν.
Επίσης, υπάρχουν οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Συνεργασία», εξασφαλίζοντας σημαντικό μέρος επιδότησης μισθού των υπαλλήλων τους, καθώς και τις ασφαλιστικές εισφορές.
ΠΗΓΗ. iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου