Η BMW ανακοίνωσε τη διεύρυνση της συνεργασίας της με την
Toyota στον τομέα της υδρογονοκίνησης δίνοντας ταυτόχρονα στη δημοσιότητα τις
πρώτες πληροφορίες της μονάδας κίνησης του BMW i Hydrogen Next.
Με σλόγκαν «The Power of Choice», το BMW Group ανακοίνωσε πως επεκτείνει τη συνεργασία του με την Toyota προκειμένου να υιοθετήσει
σε επερχόμενα μοντέλα της γκάμας του την τεχνολογία κυψελών καυσίμου που θέτουν
στο επίκεντρό τους το υδρογόνο – και φυσικά τις μηδενικές εκπομπές βλαβερών
σωματιδίων.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα εναλλακτικά συστήματα κίνησης,
όπως οι κυψέλες καυσίμου, θα υπάρξουν στο μέλλον παράλληλα με άλλα, καθώς είναι
βέβαιο πως δεν υπάρχει μία μόνο λύση που να καλύπτει πλήρως το φάσμα των
απαιτήσεων της κινητικότητας του μέλλοντος των πελατών παγκοσμίως.
Η τεχνολογία
κυψελών καυσίμου θα μπορούσε να καταστεί, κατά πάσα πιθανότητα, ο τέταρτος
πυλώνας του χαρτοφυλακίου των κινητήρων μας μακροπρόθεσμα. Τα μοντέλα της
δημοφιλούς οικογένειας X θα αποτελέσουν τους βασικούς υποψηφίους για την
υιοθέτηση των συστημάτων αυτών», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Klaus Frohlich, μέλος
του ΔΣ της BMW και υπεύθυνος στον τομέα Έρευνας και Εξέλιξης.
Εντούτοις, οι ιθύνοντες των Βαυαρών αναγνωρίζουν ότι η
πρακτική εφαρμογή των μονάδων κίνησης που θα έχουν ως σημείο αναφοράς τις
κυψέλες υδρογόνου, θα καθυστερήσουν να «μπουν» στην αγορά, πρωτίστως εξαιτίας
της έλλειψης επαρκών υποδομών υποστήριξης.
«Κατά την άποψή μας, το υδρογόνο πρέπει πρώτα να παραχθεί σε
επαρκείς ποσότητες, και να διατεθεί σε ανταγωνιστική τιμή, σε συνδυασμό με τη
χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας.
Το υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια
κυρίως σε οχήματα που δεν μπορούν να ηλεκτροδοτούνται, όπως τα οχήματα
μεταφορών μεγάλων αποστάσεων», προσέθεσε ο Klaus Frohlich.
Ωστόσο, το BMW Group συνεχίζει τις προσπάθειές του στον
τομέα της έρευνας και εξέλιξης της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου
χρησιμοποιώντας, σε συνεργασία με τους Ιάπωνες της Toyota και εξειδικευμένες
στο συγκεκριμένο είδος εταιρείες και πανεπιστήμια στη Γερμανία, το χρονικό
διάστημα μέχρι να τεθούν οι απαραίτητες βάσεις σε επίπεδο υποδομών και
παραγωγής επαρκών ποσοτήτων προκειμένου να μειωθεί σημαντικά το κόστος
κατασκευής του συστήματος κίνησης.
«Το σύστημα κυψελών καυσίμου για τον κινητήρα του BMW i
Hydrogen Next παράγει μέχρι και 125 kW (170 ίππους) ηλεκτρικής ενέργειας από τη
χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου που προέρχεται από τον
ατμοσφαιρικό αέρα», εξηγεί ο Jürgen Guldner, αντιπρόεδρος του τμήματος που
είναι υπεύθυνο για την εξέλιξη της εν λόγω τεχνολογίας,. Στην πράξη, όλα τα
παραπάνω μεταφράζονται σε μηδενικές εκπομπές ρύπων, καθώς το όχημα «παράγει»
μόνο υδρατμούς.
Σε επίπεδο τεχνολογίας, ο ηλεκτρικός μετατροπέας, ο οποίος
βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου, προσαρμόζει διαρκώς το επίπεδο της
τάσης σε εκείνο τόσο του ηλεκτρικού κινητήρα, όσο και της μπαταρίας, η οποία
τροφοδοτείται με τη σειρά της με ενέργεια που προέρχεται τόσο από ανάκτηση
(μέσω του συστήματος πέδησης), όσο και από την ίδια την κυψέλη καυσίμου.
Το BMW
i Hydrogen Next φιλοξενεί επίσης ένα ζεύγος δεξαμενών που μπορούν να
αποθηκεύσουν σε πίεση 700 bar έως και έξι κιλά υδρογόνου.
Όπως ανακοίνωσαν οι Βαυαροί, η ηλεκτρική μονάδα κίνησης
eDrive πέμπτης γενιάς, η οποία θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στη νέα iX3,
θα είναι επίσης πλήρως προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά του BMW i Hydrogen
Next.
Mε συνολική απόδοση 374 ίππων, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης κυψελών
καυσίμου θα δοκιμαστεί στο «σώμα» της τρέχουσας γενιάς της BMW X5 και θα
παρουσιαστεί από το BMW Group το 2022.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, η
εμπορική διάθεση της εν λόγω τεχνολογίας θα ξεκινήσει το νωρίτερο στο μέσο της
τρέχουσας δεκαετίας, όπως χαρακτηριστικά επεσήμαναν οι ιθύνοντες του γερμανικού
ομίλου.
ΒΙΝΤΕΟ.
ΠΗΓΗ. 4troxoi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου