ΔΕΥΤΕΡΑ 9-2-2015
Με περίπου 2 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη κλείνει το 2014 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πέτυχε αύξηση του τζίρου, χάρη στην εντονότερη δραστηριοποίησή της στις εμπορευματικές μεταφορές, σύμφωνα με το tovima.gr.
Με περίπου 2 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη κλείνει το 2014 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία πέτυχε αύξηση του τζίρου, χάρη στην εντονότερη δραστηριοποίησή της στις εμπορευματικές μεταφορές, σύμφωνα με το tovima.gr.
Παράλληλα,
όμως, το μέλλον της εταιρίας, η οποία έχει εξυγιανθεί και καταγράφει
πια κερδοφόρες χρήσεις, θα εξαρτηθεί από τις αποφάσεις της κυβέρνησης
του κ. Αλέξη Τσίπραγια το εάν θα τηρηθεί ή θα ανατραπεί η έως σήμερα
χαραχθείσα πορεία προς την ιδιωτικοποίηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέγραψε το 2014 κύκλο εργασιών ύψους 140 εκατ. ευρώ,
αντί 129 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, αυξημένο κατά 11 εκατ. ευρώ,
λόγω της ανόδου των εργασιών στις εμπορευματικές μεταφορές.
Σημειωτέον
ότι από τα 140 εκατ. ευρώ, σε περίπου 50 εκατ. ευρώ ανέρχεται η κρατική
επιδότηση για τις Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ).
Σημαντικό
ρόλο για την αύξηση του τζίρου διαδραμάτισε η καθημερινή εμπορευματική
γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης, την οποία έχει προτιμήσει η αγορά.
Παράλληλα, το 2014 η εταιρία έριξε στις ράγες 68 τρένα για λογαριασμό της COSCO και το 2015 αναμένεται να φτάσει τα 500 για τον ίδιο πελάτη.
Η
ΤΡΑΙΝΟΣΕ ποντάρει πολλά στις εμπορευματικές μεταφορές.
Με τα 500 τρένα η
εταιρία προγραμματίζεται να μεταφέρει 80.000 TEUs (κάθε TEU αντιστοιχεί
σε ισοδύναμο κοντέινερ 20 ποδών) για λογαριασμό των Κινέζων. Παράλληλα,
στόχος της εταιρίας είναι τα τρένα της να επιστρέφουν γεμάτα, ώστε να
μεγιστοποιείται η αποδοτικότητα του τροχαίου υλικού.
Εάν
γίνει αυτό, σημειώνουν πηγές της εταιρίας, η αξία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα
πολλαπλασιαστεί, καθώς ο τζίρος από τα εμπορεύματα θα εκτοξευθεί.
Ήδη,
γίνονται συνεννοήσεις, προκειμένου να κλειστούν συμβόλαια με εξαγωγείς
από την Κεντρική Ευρώπη.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα
προμηθευτεί γερανογέφυρες προκειμένου να υποστηρίξει την προσπάθεια για
διείσδυση στα εμπορευματικά.
Παράλληλα,
σε συνέχεια του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την
COSCO, η εταιρία προωθεί αντίστοιχα μνημόνια συνεργασίας με τους
σιδηροδρομικούς φορείς της ΠΓΔΜ και της Σερβίας, που πρακτικά ανοίγουν
τον δρόμο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να «πουλάει» έναν ενιαίο σιδηροδρομικό διάδρομο
μήκους 1500 χλμ, έως την κεντρική Ευρώπη.
Η συμφωνία προβλέπει κοινές
διαδικασίες προώθησης τρένων, με στόχο το τρένο να εκτελεί την διαδρομή
χωρίς να αλλάζει μηχανές.
Επίσης,
στα βελτιωμένα αποτελέσματα φαίνεται να βοήθησε και η επιστροφή της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα Βαλκάνια, με το επαναλανσάρισμα των επιβατικών δρομολόγιων
προς Σκόπια, Βελιγράδι και Σόφια.
Παράλληλα, η εταιρία διαπραγματεύεται
την επιστροφή της σε Βουκουρέστι και Κωνσταντινούπολη, σε συνεργασία με
τους τοπικούς σιδηροδρομικούς φορείς.
Στο
μεταξύ, η εταιρία έχει καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπήρχε στις πωλήσεις
μέσω διαδικτύου.
Το 2014 ο τζίρος από τα εισιτήρια που πωλήθηκαν στον
άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης έφτασε τα 36 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων
εισιτήρια αξίας 17 εκατ. ευρώ, δηλαδή κάτι λιγότερο από τα μισά,
πωλήθηκαν ηλεκτρονικά.
Αυτό που δεν μπορεί κανείς να προεξοφλήσει, είναι η πορεία της ιδιωτικοποίησης της εταιρίας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής
Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), ο διαγωνισμός για την κατάθεση
δεσμευτικών προσφορών τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και για την ΕΕΣΣΤΥ
αναμένεται στα τέλη Φεβρουαρίου.
Για την πρώτη ενδιαφέρονται θερμά οι
Ρώσοι της RZD, οι οποίοι έχουν συμπράξει με την ελληνική ΓΕΚ-τΕΡΝΑ,
καθώς και οι Ρουμάνοι της Grampet.
Η
ιδιωτικοποίηση της εταιρίας αποτελεί προϋπόθεση της Κομισιόν
προκειμένου να κλείσει τον φάκελο των κρατικών ενισχύσεων, τις οποίες οι
Βρυξέλλες έχουν υπολογίσει σε 800 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση που ο
διαγωνισμός δεν γίνει, συνομιλητές των κοινοτικών σημειώνουν ότι είναι
πιθανόν να ζητηθεί η ανάκτηση αυτών των χρημάτων και να οδηγηθεί η
εταιρία σε «λουκέτο».
Τα σενάρια για τον διαγωνισμό
Η
νέα κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει τι ακριβώς θα κάνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα σενάρια που διακινούνται στο υπουργείο Υποδομών & Ανάπτυξης και
στους σιδηροδρομικούς φορείς αφορούν τα εξής ενδεχόμενα:
-Ο
διαγωνισμός να προχωρήσει κανονικά - είτε υπάρξει πλειοδότης είτε
καταστεί άγονος. Σε αυτή την περίπτωση, ο φάκελος των κρατικών
ενισχύσεων αναμένεται να κλείσει.
-Να
υπάρξει διαπραγμάτευση με τους δανειστές, στο πλαίσιο της οποίας να
οριστεί νέα περίμετρος αποκρατικοποίησης, που θα επιτρέψει την
συγχώνευση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, σε μία ενιαία εταιρία που θα αναλάβει
τόσο το μεταφορικό έργο όσο και την συντήρηση του τροχαίου υλικού.
-Πιθανόν
είναι να ζητηθεί αλλαγή πορείας και να μην πωληθεί το 100%, αλλά να
αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής που θα αγοράσει το 51% και θα αναλάβει
το μάνατζμεντ. Αυτό το σενάριο έρχεται πιο κοντά στην κατεύθυνση των
διακρατικών συμφωνιών, που κατά πληροφορίες, θα επιδιώξει η κυβέρνηση.
-Να
ανασταλεί ο διαγωνισμός μέχρι νεοτέρας, πιθανότατα στο πλαίσιο της
διαπραγμάτευσης με τους εταίρους, εάν κι εφόσον αυτή γίνει.
-Να
κυριαρχήσει η άποψη για ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων και ενοποίηση των
σιδηροδρομικών φορέων, αίτημα που υποστηρίζουν πολλοί εντός ΟΣΕ, αλλά
μετά βεβαιότητας θα οδηγήσει σε ρήξη με τους δανειστές, εάν κι εφόσον
υιοθετηθεί.
ΠΗΓΗ. metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου