ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6-9-2013
Μπορεί
τα περισσότερα φώτα της δημοσιότητας να στρέφονται στο διαγωνισμό για
την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει
και ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, της πρώην τεχνικής
βάσης του ΟΣΕ, γνωστής και ως Rosco.
Από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και το υπουργείο Μεταφορών αφήνουν να εννοηθεί ότι στο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ θα κατέβουν η γερμανική Siemens και γαλλική Αlstom.
Επίσης, ακούγεται ότι ενδιαφέρον μπορεί να εκδηλώσει η ιταλική AnsaldoBreba και η καναδέζικη Bombardier, αν και δεν αποκλείεται, είτε να συστήσουν κοινοπρακτικό σχήμα με τις Siemens ή Alstom, είτε να καταστούν «υπεργολάβοι τους».
Πέρα
από τις ανωτέρω εταιρείες, στο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ, ίσως κατέβουν
και εταιρείες που ενδιαφέρονται και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δηλαδή, εταιρείες
με διπλό ενδιαφέρον.
Στο
σημείο αυτό, στέλεχος που παρακολουθεί από κοντά την αποκρατικοποίηση
της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνει τα ακόλουθα: «Θα αφήσουν Siemens και Alstom,
δηλαδή Γάλλοι και Γερμανοί να κατέβουν Κινέζοι για τη Rosco;
Θα αφήσουν Γάλλοι και Γερμανοί να εισχωρήσουν, στην ευρωπαϊκή σιδηροδρομική αγορά, οι Κινέζοι, με δεδομένο ότι η Ευρώπη μονοπωλείται στο σιδηροδρομικό τροχαίο υλικό και τα ανταλλακτικά από 2-3 εταιρείες;».
Μάλιστα, το ίδιο στέλεχος σημειώνει με νόημα: «Γιατί ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρέπει να αναγκάζονται να προμηθεύονται ακριβά ανταλλακτικά και βαγόνια από τις γνωστές 2-3 ευρωπαϊκές εταιρείες;».
Ένα είναι σίγουρο: Οι ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα απαιτούν (και) οικονομική διπλωματία.
Φώτης Φωτεινός
ΠΗΓΗ. metaforespress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου