ΠΕΜΠΤΗ 5-9-2013
Ερευνώνται οι συνθήκες διάλυσης της σύμβασης του Προαστιακού,το GSM-R της Siemens και οι συμβάσεις της Deutsche Bahn
Σε εξέλιξη βρίσκονται εισαγγελικές έρευνες για όλα τα «καυτά» ζητήματα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, όπως η σύμβαση του Προαστιακού, το GSM-R και οι «χρυσές» μπίζνες της Deutsche Bahn International στην ΕΡΓΟΣΕ και στην Αττικό Μετρό. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος», σε προχωρημένη φάση βρίσκονται οι έρευνες των ανακριτικών αρχών για τη λεγόμενη «σύμβαση του Προαστιακού» (ΟΣΕ 994/2005), καθώς ερευνώνται οι λόγοι διάλυσης της σύμβασης, η οποία αποφασίστηκε το 2011, επί υπουργίας του κ. Δημήτρη Ρέππα. Παράλληλα, οι εισαγγελείς ξεκίνησαν έρευνες για την ανακύψασα υπόθεση των συμβουλευτικών υπηρεσιών που είχαν παράσχει στην ΕΡΓΟΣΕ και στην Αττικό Μετρό οι Deutsche Bahn International και Lahmayer την προηγούμενη δεκαετία και η οποία ήλθε στο προσκήνιο μετά τις αποκαλύψεις της γερμανικής Δικαιοσύνης για καταβολή παράνομων πληρωμών στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Δικαιοσύνης που διαβιβάστηκε στη Βουλή, σε απάντηση ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων της βουλευτού των ΑΝΕΛ κυρίας Ραχήλ Μακρή, η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ζήτησε τον σχηματισμό δικογραφίας προκαταρκτικής εξέτασης, η οποία στα μέσα Ιουνίου διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία του Οικονομικού Εγκλήματος, όπου, σύμφωνα με έγγραφο του εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς, σχηματίστηκε ποινική δικογραφία «επί της οποίας ήδη διενεργείται προκαταρκτική εξέταση». Οι ανακριτές ερευνούν τις γερμανικές δουλειές τόσο στην ΕΡΓΟΣΕ όσο και στην Αττικό Μετρό, οργανισμούς στους οποίους, σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, δόθηκαν μίζες.
Δικογραφίες και συμβιβασμοί
Επίσης, το υπουργείο Δικαιοσύνης επισημαίνει ότι «ύστερα από αναφορά του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, σχετικά με τον διαγωνισμό και τη σύμβαση GSM-R και τη διερεύνηση της υπόθεσης Siemens, σχηματίστηκε δικογραφία επί της οποίας διενεργείται προκαταρκτική εξέταση». Σημειωτέον ότι το GSM-R έχει ενταχθεί στην εξωδικαστική, αποζημιωτική συμφωνία μεταξύ Siemens και Ελληνικού Δημοσίου, ήδη έχουν συμψηφιστεί και διαγραφεί οφειλές 16,5 εκατ. ευρώ, ενώ προγραμματίζεται να περιληφθούν στις πρόνοιες της συμφωνίας άλλα 10,6 εκατ. ευρώ. Παρεμπιπτόντως, στη συμφωνία Siemens - Δημοσίου (ΦΕΚ Α' 164/2012) διευθετούνται όλες οι απαιτήσεις «που προκύπτουν με βάση το Αστικό και Διοικητικό Δίκαιο» και συσχετίζονται με την υπόθεση«συμπεριλαμβανομένης της νομοθεσίας για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος και τον ανταγωνισμό».
Επίσης, όπως αναφέρει το υπουργείο Δικαιοσύνης, έχει σχηματιστεί άλλη δικογραφία σε σχέση «με τους διαγωνισμούς στους οποίους μετείχε η εταιρεία Siemens», επί τη βάσει των πρακτικών της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής για το ομώνυμο σκάνδαλο, «στο πλαίσιο της οποίας υποβλήθηκε αίτημα δικαστικής συνδρομής προς τις δικαστικές αρχές της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, το οποίο δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί».
Παράλληλα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος», τις συνθήκες και τους λόγους διάλυσης της σύμβασης 994/2005 του ΟΣΕ για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες ερευνούν επιθεωρητές του υπουργείου Οικονομικών έπειτα από σχετική παραγγελία των ανακριτικών αρχών. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις τελευταίες εβδομάδες επιθεωρητές του υπουργείου Οικονομικών καλούν όσους ενεπλάκησαν στη διαχείριση της σύμβασης να καταθέσουν όλα όσα γνωρίζουν γι' αυτό το πολύπαθο - ως απεδείχθη - δημόσιο έργο. Μάλιστα οι επιθεωρητές φαίνεται να εστιάζουν σε δύο αμείλικτα ερωτήματα: πρώτον, γιατί δεν παρελήφθη ο ανακαινισμένος Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών και αφέθηκε γιαπί να σαπίζει και, δεύτερον, για ποιον λόγο διαλύθηκε η σύμβαση 994/2005.
Αμηχανία και επιπλοκές
Οπως είναι σε θέση να γνωρίζει «Το Βήμα», στο υπουργείο Υποδομών επικρατεί ανησυχία, καθώς υπάρχει φόβος ότι τυχόν δικαστική εμπλοκή της υπόθεσης αναπόφευκτα θα περιπλέξει το ζήτημα της κοινοτικής συνδρομής, ύψους 100 εκατ. ευρώ, που είχε αποφασιστεί να δοθεί το καλοκαίρι του 2009, όταν το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Ηδη εξ αυτών έχουν εκταμιευθεί περί τα 50 εκατ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΣΕ έχει ζητήσει με επιστολή του προς τον ανάδοχο του έργου, ο οποίος διεκδικεί στα δικαστήρια αποζημιώσεις ήδη από το 2011, να ανακαλέσει κατοπινό εξώδικο προκειμένου ο οργανισμός να παραλάβει τις μελέτες του έργου. Το θέμα των μελετών είναι περίπλοκο, αναφέρουν στελέχη του οργανισμού και σημειώνουν ότι δεν είναι μόνο τα χρήματα που οφείλονται στον ανάδοχο, αλλά και ότι ένα τμήμα του έργου έγινε με μελέτες που ούτε θεωρήθηκαν ούτε πληρώθηκαν. Παράλληλα, όπως παρατηρούν, εκκρεμεί η ολοκλήρωση των εργασιών μεικτής επιτροπής ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ με αρμοδιότητα το φυσικό αντικείμενο του έργου. Αν δεν επιλυθούν αυτά τα δύο ζητήματα, η ΕΡΓΟΣΕ δεν θα μπορέσει να προκηρύξει την ολοκλήρωση του έργου.
Για το έργο που προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες έχει συνταχθεί πρωτόκολλο παραλαβής, δεν έχει γίνει όμως η λεγόμενη ποιοτική παραλαβή
ΠΗΓΗ. omospondiasidirodromikon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου