ΔΕΥΤΕΡΑ 9-9-2013
Προαστιακό μέχρι το λιμάνι με ενδιάμεσες στάσεις στις δυτικές συνοικίες και μεταφορά ανακυκλώσιμων
Μέχρι την πρώτη προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με ενδιάμεσες
στάσεις στις δυτικές συνοικίες, φιλοδοξούν να φέρουν τον προαστιακό
σιδηρόδρομο ο κεντρικός δήμος και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ανακοινώθηκε σήμερα,
στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, από τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη και τον
πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο.
Αν και η υποδομή που θα επιτρέψει στο όλο εγχείρημα να γίνει πράξη υπάρχει ήδη στο μεγαλύτερο μέρος της (ακόμη και αν πρόκειται για θαμμένες σήμερα γραμμές), ωστόσο η υλοποίηση του έργου στην πράξη εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περίπου ένα - δύο χρόνια, καθώς - μεταξύ άλλων - χρειάζεται να εκπονηθούν οι απαιτούμενες κυκλοφοριακές μελέτες, να ολοκληρωθεί ενιαία ηλεκτροκίνηση, αλλά και να κλείσει το θέμα της χρηματοδότησης και η τελική συμφωνία.
Η προέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου (που σήμερα εξυπηρετεί το Κιλκίς και την Εδεσσα) μέχρι το λιμάνι, θα γίνει προσπάθεια να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020, όπως γνωστοποίησε ο κ. Μπουτάρης, σύμφωνα με τον οποίο η απόσταση από το Ελευθέριο Κορδελιό μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης θα διανύεται πλέον σε δέκα λεπτά. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι στο σημείο όπου θα καταλήγει το τρένο, θα υπάρχει και τερματικός σταθμός της παράκτιας συγκοινωνίας, γεγονός που διαμορφώνει νέες προοπτικές για τις μεταφορές.
Από την πλευρά του, ο κ. Ζηλιασκόπουλος επεσήμανε ότι οι πιθανές στάσεις που θα κάνει το τρένο θα είναι σε Σίνδο (ώστε να εξυπηρετείται το ΤΕΙ και η Βιομηχανική Περιοχή), Ελευθέριο Κορδελιό (στο ύψος της αστυνομίας), Αμπελοκήπους - Μενεμένη (στο City Gate), στα Δικαστήρια και τελικά στο λιμάνι. Κατά τον ίδιο, αντίστοιχο εγχείρημα με την προέκταση του προαστιακού έχει ήδη γίνει στην Πάτρα, το οποίο, αν και αρχικά αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, όχι απλά ολοκληρώθηκε σε μόλις τρεις μήνες, αλλά σήμερα διακινεί 8000 επιβάτες καθημερινά.
Με τρένο στη Σίνδο τα ανακυκλώσιμα;
Πάντως, η προέκταση του προαστιακού δεν είναι το μοναδικό εγχείρημα, που ο δήμος και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθούν από κοινού. Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις των δύο πλευρών για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης ανακυκλώσιμων υλικών από την περιοχή του οικοπέδου του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού (στα όρια του λιμανιού) μέχρι το Κέντρο Διαχείρισης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) Σίνδου με τρένο. Από την κίνηση αυτή, ο Δήμος εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει περίπου 2 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να συνυπολογίζεται το περιβαλλοντικό όφελος, αλλά και η ενδεχόμενη θετική επίδραση στα ανταποδοτικά τέλη που θα πληρώνουν οι πολίτες μελλοντικά.
Όπως εξήγησε ο δήμαρχος, σήμερα, τα ανακυκλώσιμα υλικά στον Δήμο μεταφέρονται καθημερινά με περίπου 30 δρομολόγια οχημάτων, τα οποία διανύουν συνολικά 1200 χλμ ημερησίως. Αν αυτό πολλαπλασιαστεί με τις ημέρες του μήνα, προκύπτει μια εξοικονόμηση της τάξης των 150.000 ευρώ τον μήνα.
«Αρχικά θα καταγράψουμε τις λεπτομέρειες της συνεργασίας μας σε προγραμματική συμφωνία και τη συνέχεια θα ζητήσουμε από τη ΓΑΙΟΣΕ (σ.σ. ιδιοκτήτρια της έκτασης) την απλή χρήση του οικοπέδου» σημείωσε ο κ. Μπουτάρης. Νεότερη συνάντηση για το θέμα θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη.
Σε ισχύ η νέα υπηρεσία «Τραινοταξί» σε άλλες πέντε πόλεις
Περισσότερους επιβάτες φιλοδοξεί να προσελκύσει στον σιδηρόδρομο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αφενός εισάγει πρόγραμμα επιβράβευσης τακτικών πελατών, το οποίο θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τον επόμενο μήνα, και αφετέρου, σε συνεργασία με την «Taxiway», επεκτείνει την εμβέλεια της υπηρεσίας των «Τραινοταξί» σε άλλες πέντε πόλεις (Λάρισα, Βόλο, Κατερίνη, Έδεσσα, Ξάνθη), αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο. Από τον ίδιο μήνα ξεκινά και η εξυπηρέτηση κατ' οίκον στη Θεσσαλονίκη, σε πολύ προνομιακές τιμές, για τη μεταφορά του επιβάτη με ταξί από και προς το σπίτι του και τον σιδηροδρομικό σταθμό.
Παράλληλα, προχωρούν τα έργα ηλεκτροκίνησης, που μετά το 2017 θα επιτρέπουν την πραγματοποίηση του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, ενώ από τον τρέχοντα μήνα «τεστάρεται» πιλοτικά, σε ένα βαγόνι, πρωτοποριακό πρόγραμμα ψυχαγωγίας, το οποίο θα δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν μεταξύ 20 ταινιών, που θα προβάλλονται στο κινητό, το λάπτοπ ή το tablet τους, στη διάρκεια του ταξιδιού.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη Θεσσαλονίκη, απ΄ τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο και τον ειδικό σύμβουλο στρατηγικού σχεδιασμού δρα Νικόλαο Αθανασόπουλο. Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, στόχος των κινήτρων δεν είναι τόσο να επωφεληθούν οι ευκαιριακοί χρήστες του τρένου, όσο να επιβραβευτούν αυτοί που το προτιμούν τακτικά για τις μετακινήσεις τους.
Πρόγραμμα επιβράβευσης για τους τακτικούς επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, κάνοντας την εγγραφή τους στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι τακτικοί επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά ειδικών προνομίων, όπως η κατά προτεραιότητα πρόσβαση στα φθηνά εισιτήρια των 9 και 19 ευρώ στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Κάποια από τα κίνητρα είναι ήδη ενεργά και άλλα θα τεθούν σταδιακά σε εφαρμογή τις επόμενες εβδομάδες, ώστε το πρόγραμμα επιβράβευσης να είναι σε πλήρη ανάπτυξη μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου (η εγγραφή των επιβατών ώς μελών μπορεί να γίνει ήδη). Αρχικά, τα κίνητρα θα ισχύουν - όπως διευκρίνισε - μόνο για ηλεκτρονικές κρατήσεις, αλλά σύντομα θα επεκταθούν και στο «γκισέ» με ειδική κάρτα χρήστη.
Επιπρόσθετα, ήδη ισχύει το κίνητρο της προσφοράς δωρεάν γεύματος στους επιβάτες της πρώτης θέσης. Από τότε που η προσφορά αυτή ετέθη σε εφαρμογή, η πληρότητα της πρώτης θέσης έχει φτάσει σχεδόν στο 90%, έναντι περίπου 40% προηγουμένως.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί, σήμερα, περίπου το 30% της κίνησης εσωτερικού με όλα τα μέσα (τρένο, αεροπλάνο, ΚΤΕΛ) στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, παρότι ο αριθμός συνολικά των επιβατών (με κάθε μέσο) έχει μειωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης.
Ενδεικτικό είναι ότι, ενώ το 2010 διακινούνταν ημερησίως, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, περίπου 15000 άτομα (με όλα τα μέσα), εκ των οποίων τα 5500-6000 προτιμούσαν το τρένο, οι αριθμοί αυτοί έχουν μειωθεί σήμερα σε 12000 και 4000-5000 αντίστοιχα. «Παρόλα αυτά, δεν κόψαμε ούτε ένα τρένο στο δρομολόγιο αυτό», σημείωσε ο κ.Ζηλιασκόπουλος.
Αναφερόμενος στην αναστολή ορισμένων τοπικών δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (προς Λάρισα και Έδεσσα) από τις 2 Σεπτεμβρίου, υποστήριξε ότι πρόκειται για προσωρινή κατάσταση, που ουσιαστικά αποτελεί χρονική επέκταση του θερινού προγράμματος δρομολογίων κι αποφασίστηκε γιατί η κίνηση συνέχιζε να είναι μειωμένη. Τα δρομολόγια θα επιστρέψουν στους κανονικούς ρυθμούς από 15/9.
Αν και η υποδομή που θα επιτρέψει στο όλο εγχείρημα να γίνει πράξη υπάρχει ήδη στο μεγαλύτερο μέρος της (ακόμη και αν πρόκειται για θαμμένες σήμερα γραμμές), ωστόσο η υλοποίηση του έργου στην πράξη εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περίπου ένα - δύο χρόνια, καθώς - μεταξύ άλλων - χρειάζεται να εκπονηθούν οι απαιτούμενες κυκλοφοριακές μελέτες, να ολοκληρωθεί ενιαία ηλεκτροκίνηση, αλλά και να κλείσει το θέμα της χρηματοδότησης και η τελική συμφωνία.
Η προέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου (που σήμερα εξυπηρετεί το Κιλκίς και την Εδεσσα) μέχρι το λιμάνι, θα γίνει προσπάθεια να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014 - 2020, όπως γνωστοποίησε ο κ. Μπουτάρης, σύμφωνα με τον οποίο η απόσταση από το Ελευθέριο Κορδελιό μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης θα διανύεται πλέον σε δέκα λεπτά. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι στο σημείο όπου θα καταλήγει το τρένο, θα υπάρχει και τερματικός σταθμός της παράκτιας συγκοινωνίας, γεγονός που διαμορφώνει νέες προοπτικές για τις μεταφορές.
Από την πλευρά του, ο κ. Ζηλιασκόπουλος επεσήμανε ότι οι πιθανές στάσεις που θα κάνει το τρένο θα είναι σε Σίνδο (ώστε να εξυπηρετείται το ΤΕΙ και η Βιομηχανική Περιοχή), Ελευθέριο Κορδελιό (στο ύψος της αστυνομίας), Αμπελοκήπους - Μενεμένη (στο City Gate), στα Δικαστήρια και τελικά στο λιμάνι. Κατά τον ίδιο, αντίστοιχο εγχείρημα με την προέκταση του προαστιακού έχει ήδη γίνει στην Πάτρα, το οποίο, αν και αρχικά αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία, όχι απλά ολοκληρώθηκε σε μόλις τρεις μήνες, αλλά σήμερα διακινεί 8000 επιβάτες καθημερινά.
Με τρένο στη Σίνδο τα ανακυκλώσιμα;
Πάντως, η προέκταση του προαστιακού δεν είναι το μοναδικό εγχείρημα, που ο δήμος και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθούν από κοινού. Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις των δύο πλευρών για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης ανακυκλώσιμων υλικών από την περιοχή του οικοπέδου του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού (στα όρια του λιμανιού) μέχρι το Κέντρο Διαχείρισης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) Σίνδου με τρένο. Από την κίνηση αυτή, ο Δήμος εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει περίπου 2 εκατ. ευρώ ετησίως, χωρίς να συνυπολογίζεται το περιβαλλοντικό όφελος, αλλά και η ενδεχόμενη θετική επίδραση στα ανταποδοτικά τέλη που θα πληρώνουν οι πολίτες μελλοντικά.
Όπως εξήγησε ο δήμαρχος, σήμερα, τα ανακυκλώσιμα υλικά στον Δήμο μεταφέρονται καθημερινά με περίπου 30 δρομολόγια οχημάτων, τα οποία διανύουν συνολικά 1200 χλμ ημερησίως. Αν αυτό πολλαπλασιαστεί με τις ημέρες του μήνα, προκύπτει μια εξοικονόμηση της τάξης των 150.000 ευρώ τον μήνα.
«Αρχικά θα καταγράψουμε τις λεπτομέρειες της συνεργασίας μας σε προγραμματική συμφωνία και τη συνέχεια θα ζητήσουμε από τη ΓΑΙΟΣΕ (σ.σ. ιδιοκτήτρια της έκτασης) την απλή χρήση του οικοπέδου» σημείωσε ο κ. Μπουτάρης. Νεότερη συνάντηση για το θέμα θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη.
Σε ισχύ η νέα υπηρεσία «Τραινοταξί» σε άλλες πέντε πόλεις
Περισσότερους επιβάτες φιλοδοξεί να προσελκύσει στον σιδηρόδρομο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αφενός εισάγει πρόγραμμα επιβράβευσης τακτικών πελατών, το οποίο θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τον επόμενο μήνα, και αφετέρου, σε συνεργασία με την «Taxiway», επεκτείνει την εμβέλεια της υπηρεσίας των «Τραινοταξί» σε άλλες πέντε πόλεις (Λάρισα, Βόλο, Κατερίνη, Έδεσσα, Ξάνθη), αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο. Από τον ίδιο μήνα ξεκινά και η εξυπηρέτηση κατ' οίκον στη Θεσσαλονίκη, σε πολύ προνομιακές τιμές, για τη μεταφορά του επιβάτη με ταξί από και προς το σπίτι του και τον σιδηροδρομικό σταθμό.
Παράλληλα, προχωρούν τα έργα ηλεκτροκίνησης, που μετά το 2017 θα επιτρέπουν την πραγματοποίηση του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, ενώ από τον τρέχοντα μήνα «τεστάρεται» πιλοτικά, σε ένα βαγόνι, πρωτοποριακό πρόγραμμα ψυχαγωγίας, το οποίο θα δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν μεταξύ 20 ταινιών, που θα προβάλλονται στο κινητό, το λάπτοπ ή το tablet τους, στη διάρκεια του ταξιδιού.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη Θεσσαλονίκη, απ΄ τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο και τον ειδικό σύμβουλο στρατηγικού σχεδιασμού δρα Νικόλαο Αθανασόπουλο. Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, στόχος των κινήτρων δεν είναι τόσο να επωφεληθούν οι ευκαιριακοί χρήστες του τρένου, όσο να επιβραβευτούν αυτοί που το προτιμούν τακτικά για τις μετακινήσεις τους.
Πρόγραμμα επιβράβευσης για τους τακτικούς επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, κάνοντας την εγγραφή τους στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι τακτικοί επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά ειδικών προνομίων, όπως η κατά προτεραιότητα πρόσβαση στα φθηνά εισιτήρια των 9 και 19 ευρώ στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Κάποια από τα κίνητρα είναι ήδη ενεργά και άλλα θα τεθούν σταδιακά σε εφαρμογή τις επόμενες εβδομάδες, ώστε το πρόγραμμα επιβράβευσης να είναι σε πλήρη ανάπτυξη μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου (η εγγραφή των επιβατών ώς μελών μπορεί να γίνει ήδη). Αρχικά, τα κίνητρα θα ισχύουν - όπως διευκρίνισε - μόνο για ηλεκτρονικές κρατήσεις, αλλά σύντομα θα επεκταθούν και στο «γκισέ» με ειδική κάρτα χρήστη.
Επιπρόσθετα, ήδη ισχύει το κίνητρο της προσφοράς δωρεάν γεύματος στους επιβάτες της πρώτης θέσης. Από τότε που η προσφορά αυτή ετέθη σε εφαρμογή, η πληρότητα της πρώτης θέσης έχει φτάσει σχεδόν στο 90%, έναντι περίπου 40% προηγουμένως.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί, σήμερα, περίπου το 30% της κίνησης εσωτερικού με όλα τα μέσα (τρένο, αεροπλάνο, ΚΤΕΛ) στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, παρότι ο αριθμός συνολικά των επιβατών (με κάθε μέσο) έχει μειωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης.
Ενδεικτικό είναι ότι, ενώ το 2010 διακινούνταν ημερησίως, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, περίπου 15000 άτομα (με όλα τα μέσα), εκ των οποίων τα 5500-6000 προτιμούσαν το τρένο, οι αριθμοί αυτοί έχουν μειωθεί σήμερα σε 12000 και 4000-5000 αντίστοιχα. «Παρόλα αυτά, δεν κόψαμε ούτε ένα τρένο στο δρομολόγιο αυτό», σημείωσε ο κ.Ζηλιασκόπουλος.
Αναφερόμενος στην αναστολή ορισμένων τοπικών δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (προς Λάρισα και Έδεσσα) από τις 2 Σεπτεμβρίου, υποστήριξε ότι πρόκειται για προσωρινή κατάσταση, που ουσιαστικά αποτελεί χρονική επέκταση του θερινού προγράμματος δρομολογίων κι αποφασίστηκε γιατί η κίνηση συνέχιζε να είναι μειωμένη. Τα δρομολόγια θα επιστρέψουν στους κανονικούς ρυθμούς από 15/9.
ΠΗΓΗ. newsbeast
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου