ΠΕΜΠΤΗ 23-11-2017
Το έχουμε συνηθίσει τόσο που δεν το παρατηρούμε πλέον.
Κάθε μέρα, δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι εισέρχονται και εξέρχονται μαζικά στα κέντρα των ευρωπαϊκών πόλεων με αυτοκίνητα ή άλλα μέσα συγκοινωνίας.
«Στη Γερμανία περίπου το 50% των εργαζομένων καλύπτει καθημερινά σημαντικές αποστάσεις για να πάει και να επιστρέψει από τη δουλειά», δηλώνει η Σουζάνε Γκέρστενμπεργκ από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Προστασία της Εργασίας για να προσθέσει: «Έχει γίνει πια αυτονόητο, όμως το πηγαινέλα επιβαρύνει τους εργαζόμενους, μιας και αυξάνει τον χρόνο που διαθέτουν στη δουλειά τους».
Σε συγκριτική μελέτη της γερμανικής Υπηρεσίας για την Προστασία της Εργασίας η Σουζάνε Γκέρστενμπεργκ και οι συνάδελφοί της συμπεραίνουν, μεταξύ άλλων, πως όσο καλύτερη η συγκοινωνιακή υποδομή, τόσο περισσότεροι άνθρωποι προτίθενται να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις από το σπίτι μέχρι τη δουλειά τους.
Παράλληλα οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι το πηγαινέλα, με το κυκλοφοριακό και τα γεμάτα λεωφορεία, τραμ και τρένα, επιβαρύνει σημαντικά την υγεία των εργαζομένων.
Όλο και συχνότερα εργαζόμενοι εκφράζουν δυσαρέσκεια για τις καθημερινές μετακινήσεις σε ώρες αιχμής. Σύμφωνα με την γερμανική υπηρεσία, σε όσους εργάζονται με βάρδιες αυξάνεται ο κίνδυνος για καρδιακά νοσήματα, πονοκεφάλους, υπνηλία, νευρικότητα και διαταραχές του ύπνου.
Όσο λιγότερο ένας εργαζόμενος είναι σε θέση να προβλέψει πότε ξεκινά ο ελεύθερος χρόνος του μετά τη δουλειά εξαιτίας των μετακινήσεων, μιας συνάντησης ή μιας επιπλέον επαγγελματικής υποχρέωσης, τόσο περισσότερο αυξάνεται το άγχος.
Σχεδόν 17 χλμ. διανύουν καθημερινά οι Γερμανοί για να πάνε στη δουλειά
Η αύξηση των μετακινήσεων από και προς τη δουλειά δεν έχει ωστόσο μόνο επιπτώσεις στην υγεία των εργαζομένων. Έχει επιπτώσεις και στο περιβάλλον.
Ο Χάραλντ Χέρμαν, διευθυντής του Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Ερευνών Πολεοδομίας, Κατασκευών και Χωροταξίας, ο οποίος εξέτασε αυτή την πτυχή, αναφέρει ότι στη Γερμανία ο αριθμός των εργαζομένων που διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να φθάσουν στον τόπο εργασίας τους αυξήθηκαν από το 53% το έτος 2000 στο 60% το 2015.
Σε αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα της deutche welle, έρχεται να προστεθεί ότι ενώ κατά μέσο όρο ένας εργαζόμενος στη Γερμανία έκανε 14,6 χιλιόμετρα για να φθάσει στη δουλειά του, το 2015 η απόσταση που διένυε έφθασε τα 16,8 χιλιόμετρα.
Κατά μέσο όρο πάντως ένας εργαζόμενος χρειάζεται στη Γερμανία 45 λεπτά για να φθάσει στο χώρο εργασίας του.
Η Σουζάνε Γκέρστενμπεργκ από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Προστασία της Εργασίας θεωρεί ότι οι εργοδότες θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλία και να συμβάλλουν στην εκτόνωση του προβλήματος.
Όπως τονίζει, «για τους εργαζόμενους είναι σημαντικό να μπορούν να υπολογίσουν πότε τελειώνει μια εργάσιμη ημέρα. Αν μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα κυλιόμενου ωραρίου, τότε οι εργαζόμενοι θα απέφευγαν την καθημερινή ταλαιπωρία των μετακινήσεων σε ώρες αιχμής».
ΠΗΓΗ. newsbeast.gr
Το έχουμε συνηθίσει τόσο που δεν το παρατηρούμε πλέον.
Κάθε μέρα, δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι εισέρχονται και εξέρχονται μαζικά στα κέντρα των ευρωπαϊκών πόλεων με αυτοκίνητα ή άλλα μέσα συγκοινωνίας.
«Στη Γερμανία περίπου το 50% των εργαζομένων καλύπτει καθημερινά σημαντικές αποστάσεις για να πάει και να επιστρέψει από τη δουλειά», δηλώνει η Σουζάνε Γκέρστενμπεργκ από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Προστασία της Εργασίας για να προσθέσει: «Έχει γίνει πια αυτονόητο, όμως το πηγαινέλα επιβαρύνει τους εργαζόμενους, μιας και αυξάνει τον χρόνο που διαθέτουν στη δουλειά τους».
Σε συγκριτική μελέτη της γερμανικής Υπηρεσίας για την Προστασία της Εργασίας η Σουζάνε Γκέρστενμπεργκ και οι συνάδελφοί της συμπεραίνουν, μεταξύ άλλων, πως όσο καλύτερη η συγκοινωνιακή υποδομή, τόσο περισσότεροι άνθρωποι προτίθενται να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις από το σπίτι μέχρι τη δουλειά τους.
Παράλληλα οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι το πηγαινέλα, με το κυκλοφοριακό και τα γεμάτα λεωφορεία, τραμ και τρένα, επιβαρύνει σημαντικά την υγεία των εργαζομένων.
Όλο και συχνότερα εργαζόμενοι εκφράζουν δυσαρέσκεια για τις καθημερινές μετακινήσεις σε ώρες αιχμής. Σύμφωνα με την γερμανική υπηρεσία, σε όσους εργάζονται με βάρδιες αυξάνεται ο κίνδυνος για καρδιακά νοσήματα, πονοκεφάλους, υπνηλία, νευρικότητα και διαταραχές του ύπνου.
Όσο λιγότερο ένας εργαζόμενος είναι σε θέση να προβλέψει πότε ξεκινά ο ελεύθερος χρόνος του μετά τη δουλειά εξαιτίας των μετακινήσεων, μιας συνάντησης ή μιας επιπλέον επαγγελματικής υποχρέωσης, τόσο περισσότερο αυξάνεται το άγχος.
Σχεδόν 17 χλμ. διανύουν καθημερινά οι Γερμανοί για να πάνε στη δουλειά
Η αύξηση των μετακινήσεων από και προς τη δουλειά δεν έχει ωστόσο μόνο επιπτώσεις στην υγεία των εργαζομένων. Έχει επιπτώσεις και στο περιβάλλον.
Ο Χάραλντ Χέρμαν, διευθυντής του Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Ερευνών Πολεοδομίας, Κατασκευών και Χωροταξίας, ο οποίος εξέτασε αυτή την πτυχή, αναφέρει ότι στη Γερμανία ο αριθμός των εργαζομένων που διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να φθάσουν στον τόπο εργασίας τους αυξήθηκαν από το 53% το έτος 2000 στο 60% το 2015.
Σε αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα της deutche welle, έρχεται να προστεθεί ότι ενώ κατά μέσο όρο ένας εργαζόμενος στη Γερμανία έκανε 14,6 χιλιόμετρα για να φθάσει στη δουλειά του, το 2015 η απόσταση που διένυε έφθασε τα 16,8 χιλιόμετρα.
Κατά μέσο όρο πάντως ένας εργαζόμενος χρειάζεται στη Γερμανία 45 λεπτά για να φθάσει στο χώρο εργασίας του.
Η Σουζάνε Γκέρστενμπεργκ από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Προστασία της Εργασίας θεωρεί ότι οι εργοδότες θα πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλία και να συμβάλλουν στην εκτόνωση του προβλήματος.
Όπως τονίζει, «για τους εργαζόμενους είναι σημαντικό να μπορούν να υπολογίσουν πότε τελειώνει μια εργάσιμη ημέρα. Αν μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα κυλιόμενου ωραρίου, τότε οι εργαζόμενοι θα απέφευγαν την καθημερινή ταλαιπωρία των μετακινήσεων σε ώρες αιχμής».
ΠΗΓΗ. newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου