ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016

Ο «Τιτανικός ΙΙ» αποτελεί γεγονός

ΣΑΒΒΑΤΟ 13-2-2016


106 χρόνια μετά τη βύθιση του θρυλικού Τιτανικού, το πιστό αντίγραφό του –ο Τιτανικός ΙΙ, θα πλεύσει στον ωκεανό ελπίζοντας σαφώς σε μία καλύτερη μοίρα από εκείνη του πλοίου-φάντασμα που κατέληξε στα βάθη του Ατλαντικού στις 15 Απριλίου του 1912.

Το RMS Titanic  -όπως ήταν η επίσημη ονομασία του- ήταν το πλοίο που σύμφωνα με τους κατασκευαστές του θα έκανε όλο τον κόσμο να μιλά για το μεγαλείο, την πολυτέλεια, την ταχύτητα και τη δύναμή του. 

Εν μέρει, είχαν δίκιο, δεν υπολόγισαν όμως μια σειρά από λάθος χειρισμούς και το παγόβουνο στη μέση του Ατλαντικού ωκεανού που έμελε να οδηγήσουν στο θάνατο 1.519 ανθρώπους.
  
                                          Ο «αβύθιστος» Τιτανικός

Ο Τιτανικός κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο «Harland and Wolff» στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας για λογαριασμό της Βρετανικής White Star Line και αποτέλεσε ένα από τα τρία μεγαλύτερα υπερωκεάνια της εποχής που έφεραν την υπογραφή της ίδιας κατασκευαστικής εταιρείας. 

Κατείχε τη δεύτερη θέση μετά το RMS Olympic, με την τριάδα να ολοκληρώνει το υπερπολυτελέστατο RMS Britannic. Ο ναυπηγός αρχιτέκτονας Τόμας Άντριους ανέλαβε εξολοκλήρου το σχεδιασμό του και ήταν ένας από εκείνους που χάθηκαν στα παγωμένα νερά του ωκεανού τον Απρίλιο του 1912.

Με βάρος 52.310 τόνους, μήκος 269,06 και πλάτος 28,19 μέτρα, το  RMS Titanic  ήταν πράγματι αυτό που πρόδιδε η ελληνική του ονομασία. Λέγεται μάλιστα πως ήταν το μεγαλύτερο πλοίο εν πλω όταν παραδόθηκε από τους κατασκευαστές του, ενώ θεωρήθηκε ένα «σύγχρονο θαύμα» της ναυπηγικής, που έμελλε όμως να απογοητεύσει.

Το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι του Σαουθάμπτον την Τετάρτη 12 Απριλίου και ώρα 11.45, με καπετάνιο τον 62χρονο Έντουαρντ Σμιθ, γεμάτο από ανθρώπους που εκπροσωπούσαν δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους: 

Από τη μία φιλοξένησε στην Α’ Θέση μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους όλου του κόσμου και από την άλλη επιβιβάστηκαν στα χαμηλότερα καταστρώματά του μετανάστες που ξεκίνησαν από  την Ιρλανδία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Σκανδιναβία και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες με σκοπό να αναζητήσουν την τύχη τους στην στη «γη της Επαγγελίας» όπου ήλπιζαν να βρουν την ευκαιρία που περίμεναν.

Τέσσερις μόλις μέρες μετά την αναχώρηση του από το λιμάνι της νότιας Αγγλίας, ο Τιτανικός προσκρούει με παγόβουνο του Ατλαντικού, 375 περίπου ναυτικά μίλια νότια του Καναδικού νησιού Newfoundland, στις 23.40 ώρα πλοίου. 

Το χτύπημα ήταν δυνατό, καθώς παρά τις προσπάθειες του πλοίαρχου να αποφύγει την πρόσκρουση, με πίσω ολοταχώς και στροφή αριστερά, η μεγάλη ταχύτητα πλεύσης αποδείχθηκε μοιραία. Μετά το σφοδρό χτύπημα στη δεξιά πλευρά της πλώρης, πέντε από τα δεκαέξι υδατοστεγή διαμερίσματα του κάτω μέρους εκτέθηκαν στο νερό, καθώς το παγόβουνο έσπασε τη μπροστινή βάση του πλοίου.


Δύο ώρες και σαράντα λεπτά μετά την πρόσκρουση, το γιγαντιαίο πλοίο «σηκώνεται» κάθετα και υπό το τεράστιο βάρος του σπάει σε δύο κομμάτια. Το πρώτο, αυτό της πλώρης καταλήγει στο βυθό αμέσως, ενώ δευτερόλεπτα αργότερα ακολουθεί και το υπόλοιπο μέρος του πλοίου, το οποίο αφού στροβιλίζεται αρκετές φορές μέσα στο νερό, φτάνει στον πάτο του ωκεανού, αρκετά μέτρα μακριά από το μπροστινό κομμάτι.

Πλέον, ο Τιτανικός συμπεριλαμβάνεται στα προστατευόμενα μνημεία, σύμφωνα με τη «Σύμβαση Προστασίας της Υποθαλάσσιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς» που υπογράφηκε το 2001 και αποτελεί ένα από τα ιστορικότερα υποθαλάσσια μνημεία του κόσμου.


Η ρέπλικα ξεκινά τα ταξίδια της το 2018

Ο «απόγονος» του Τιτανικού κατασκευάστηκε από την Blue Star Line με πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη της, Αυστραλιανού δισεκατομμυριούχου, Κλάιβ Πάλμερ και έχει ακολουθήσει πιστά την πλατφόρμα του πρωτότυπου, το οποίο κόστισε περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια.

Διαθέτει την ίδια ακριβώς Μεγάλη σκάλα, τα ίδια δωμάτια και πιστό αντίγραφο του καταστρώματος με τα 9 τμήματα που απολαύσαμε στην ταινία του 1997. 

Θα διαθέτει ακόμα μια μικρή πισίνα, μπάνια τούρκικης αισθητικής και εντουαρντιανό γυμναστήριο, αποφεύγοντας να ξεφύγει από το αρχικό σχέδιο με υπερπολυτέλειες. 

Πρόκειται για μια δημιουργία τόσο φτυστή με το αρχικό πλοίο που ακόμα και οι φανατικοί θαυμαστές της ιστορίας και της ταινίες που ανέδειξε το Λεονάρντο Ντι Κάπριο, διστάζουν να προμηθευτούν εισιτήρια φοβούμενοι την «ενέργεια» του βουλιαγμένου Τιτανικού. 

Οι κατασκευαστές έχουν προνοήσει να υπάρχουν αρκετές σωστήριες λέμβοι και σωσίβια ενώ κανείς δεν έκανε λόγο για «αβύθιστο» πλοίο.

Το παρθενικό του ταξίδι έχει προγραμματιστεί για το 2018 με αφετηρία το λιμάνι Jiangsu της Κίνας και προορισμό το Ντουμπάι, αποφεύγοντας –τυχαία;- τον Ατλαντικό ωκεανό.




ΠΗΓΗ. koolnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου