ΚΥΡΙΑΚΗ 9-8-2015
Το μοντέλο που προσανατολίζονται να χρησιμοποιήσουν συγκυβέρνηση, ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ και ESM για να πουλήσουν και να παραχωρήσουν εκτάσεις και υποδομές στρατηγικής σημασίας σε επιχειρηματικούς ομίλους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις διαπραγματεύσεις των προηγούμενων ημερών, ανάμεσα στις δύο πλευρές έχουν διατυπωθεί διάφορες προτάσεις σχετικά με τις Ιδιωτικοποιήσεις.
Ο «Ριζοσπάστης» αποκαλύπτει σήμερα το επικρατέστερο σενάριο που φαίνεται να αποτελεί τη βάση της συζήτησης. Σημειώνουμε ότι οι διαπραγματεύσεις για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχουν ολοκληρωθεί και κατά συνέπεια το σχέδιο που παρουσιάζουμε μπορεί να επιδεχτεί τροποποιήσεις τις επόμενες μέρες.
Το σενάριο προβλέπει τα εξής:
1. Το ΤΑΙΠΕΔ διατηρείται και θα ολοκληρώσει την πώληση των εξής περιουσιακών στοιχείων:
- Πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού- Συγκρότημα Αστέρα της Βουλιαγμένης
- Λιμάνι Πειραιά
- Λιμάνι Θεσσαλονίκης
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- ΔΕΣΦΑ
- Αεροδρόμιο Σπάτων
- Εκταση Αφάντου στη Ρόδο
- Εκταση Ποσείδι στη Χαλκιδική
Πιθανά να ενταχθεί σε αυτήν την κατηγορία και η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.
Τα έσοδα από την πώληση αυτών των περιουσιακών στοιχείων θα δοθούν στην αποπληρωμή του χρέους, όπως είχε διαμορφωθεί χωρίς τη νέα δανειακή σύμβαση - Μνημόνιο που θα υπογραφεί το επόμενο διάστημα.
Δηλαδή, όπως είχε διαμορφωθεί μέχρι το τέλος του 2014.
2. Δημιουργείται ένα νέο Ταμείο με ορίζοντα 30ετίας και με την προσδοκία να δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ στο οποίο θα ενταχθούν όλα τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου που σήμερα έχουν ενταχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και ό,τι άλλο προκύψει στην πορεία και που η επιχειρηματική εκμετάλλευση μπορεί να αποφέρει έσοδα στο Δημόσιο.
Στο νέο Ταμείο θα περάσουν ακόμα μετοχές κρατικών επιχειρήσεων, υποδομές στρατηγικής σημασίας, ακίνητα - φιλέτα.
Πιθανόν στο Ταμείο να ενταχθούν και όλα τα μελλοντικά έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου, όπως τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το εάν θα ενταχθεί εκεί και η εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων εξαρτάται από τις έρευνες που θα δείξουν για τι ποσότητα κοιτασμάτων πρόκειται. Προφανώς, μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι δεν θέλουν να «κλείσουν» οριστικά το συγκεκριμένο θέμα, αφού αυτή η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στην αρχή της...
Από την ένταξη στο νέο Ταμείο εξαιρούνται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας τα οποία ήδη έχουν παραχωρηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στη γερμανική κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL LTD για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια και καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1,24 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22 εκατομμύρια ευρώ και υποχρέωση επενδύσεων 330 εκατ. ευρώ τα πρώτα τέσσερα χρόνια.
Τα έσοδα που θα προκύψουν από την πώληση, εκποίηση, εκμετάλλευση και παραχώρηση στοιχείων που θα ενταχθούν στο νέο Ταμείο θα δοθούν ουσιαστικά στην αποπληρωμή του χρέους για τη νέα Δανειακή Σύμβαση - Μνημόνιο ύψους 82 - 86 δισ. ευρώ, και ένα μέρος τους στη στήριξη της ανάκαμψης του εγχώριου κεφαλαίου.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην Απόφαση της Συνόδου Κορυφής της Ευρωζώνης της 12ης Ιούλη:
«Η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων (σ.σ. μέσω του νέου Ταμείου) θα αποτελέσει μια πηγή για την πραγματοποίηση εξόφλησης του νέου δανείου του ΕΜΣ (σ.σ. η υπογράμμιση δική μας) και θα αποφέρει κατά τη διάρκεια του νέου δανείου επιδιωκόμενο συνολικό ποσό 50 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την επιστροφή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% κάθε εναπομείναντος ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για μείωση της αναλογίας χρέους/ΑΕΠ, το δε υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις». Στην πραγματικότητα δηλαδή, το 75% των εσόδων από το Ταμείο θα πάει για το χρέος και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και το υπόλοιπο για τη στήριξη της καπιταλιστικής ανάπτυξης.
Το ερώτημα που προκύπτει εύλογα πάντως, είναι πώς προσδοκά η συγκυβέρνηση αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ στο νέο Ταμείο, όταν τα μεγαλύτερα και πιο σημαντικά φιλέτα θα πουληθούν από το ΤΑΙΠΕΔ. Αναμένεται να δούμε πού τελικά θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Οι
μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι καραδοκούν και ήδη είναι γνωστές οι
επαφές τους με κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης. Δημοσιεύματα στον Τύπο
κάνουν λόγο για επίσκεψη εκπροσώπων επιχειρηματικών funds στη χώρα που
διαπραγματεύονται αφενός μεν τη συνέχιση των επενδυτικών προγραμμάτων
που έχουν μπει μπροστά (βλ. αεροδρόμια, Ελληνικό, Αστέρας κ.λπ.)
αφετέρου συζητούν για τη δική τους θέση στο επικείμενο μπαράζ
ιδιωτικοποιήσεων.
Η λεηλασία του πλούτου, των υποδομών που έχουν φτιαχτεί με τον κόπο και το αίμα των εργαζομένων, παραδίδονται στο μεγάλο κεφάλαιο ελληνικό και ξένο. Και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, πρωτοστατεί στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής που υποθηκεύει το μέλλον του λαού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκυβέρνηση πανηγυρίζει για το γεγονός ότι τα 50 δισ. ευρώ του νέου Ταμείου προβλέπονται να «πιαστούν» σε βάθος 30ετίας, άρα μπορούν να επιτευχθούν μεγαλύτερα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις «όταν οι συνθήκες θα είναι περισσότερο ευνοϊκές».
Η παράδοση δηλαδή των στρατηγικών υποδομών, του ορυκτού πλούτου της χώρας στα μονοπώλια είναι δεδομένη και πλέον αυτό που μπαίνει σε συζήτηση είναι το πώς θα μοιραστεί η πίτα, το πόσο θα κοστίσει αυτό το μοίρασμα και το πότε θα γίνει.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό σε αυτήν την κατεύθυνση ότι πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν ότι «το Ταμείο θα πρέπει να εφευρίσκει τρόπους να έχει μόνιμα έσοδα, όχι κατ' ανάγκη από την πώληση ακινήτων του Δημοσίου». Και πως «ο χρόνος ζωής (30 χρόνια) δίνει τη δυνατότητα στο Ταμείο να "καλλιεργήσει" τα περιουσιακά του στοιχεία που, ιδίως στα ακίνητα, παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την εκμετάλλευσή τους - καταπατήσεις, ελλιπείς τίτλοι κ.λπ.»
Επιπλέον, από τη συγκυβέρνηση διατείνονται πως «από τα 50 δισ. ευρώ το 50% θα χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση των τραπεζών (εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 10 έως 25 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών), ενώ το υπόλοιπο 50% θα πάει το μισό σε ανάπτυξη και το άλλο μισό στην αποπληρωμή χρέους».
Στην πραγματικότητα, η συγκυβέρνηση κάνει ξεκάθαρο ότι το επόμενο διάστημα θα παίξει το ρόλο του καλύτερου ντίλερ ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους ελληνικούς και ξένους και πως ό,τι μπορεί να παραχωρηθεί, εκποιηθεί ή πουληθεί θα πουληθεί για να αποπληρωθεί το χρέος.
Κι όλα αυτά σε συνθήκες που το νέο μνημόνιο θα προβλέπει μια άνευ προηγουμένου επίθεση σε Εργασιακά και Ασφαλιστικό. Το για ποιον δουλεύει η συγκυβέρνηση αποκαλύπτεται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο.
Η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου είναι εξόφθαλμη και αποτελεί έναν από τους βασικούς της στόχους.
Το μοντέλο που προσανατολίζονται να χρησιμοποιήσουν συγκυβέρνηση, ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ και ESM για να πουλήσουν και να παραχωρήσουν εκτάσεις και υποδομές στρατηγικής σημασίας σε επιχειρηματικούς ομίλους.
Στην παράλληλη λειτουργία
του ΤΑΙΠΕΔ και του νέου Ανεξάρτητου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων,
προσανατολίζονται από κοινού συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και Ευρωπαϊκή
Επιτροπή - Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα - Διεθνές Νομισματικό Ταμείο -
Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας.
Οι δύο αυτοί φορείς θα προχωρήσουν
στην εκτεταμένη πώληση, εκποίηση, παραχώρηση ακινήτων και υποδομών της
χώρας σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους με στόχο να αποπληρωθεί το
χρέος.
Το συγκεκριμένο θέμα, που αποτελεί ένα από τα
κορυφαία ζητήματα ενδοκαπιταλιστικών ανταγωνισμών, θεωρείται από τα
σημαντικότερα της διαπραγμάτευσης που βρίσκεται σε εξέλιξη.Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις διαπραγματεύσεις των προηγούμενων ημερών, ανάμεσα στις δύο πλευρές έχουν διατυπωθεί διάφορες προτάσεις σχετικά με τις Ιδιωτικοποιήσεις.
Ο «Ριζοσπάστης» αποκαλύπτει σήμερα το επικρατέστερο σενάριο που φαίνεται να αποτελεί τη βάση της συζήτησης. Σημειώνουμε ότι οι διαπραγματεύσεις για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχουν ολοκληρωθεί και κατά συνέπεια το σχέδιο που παρουσιάζουμε μπορεί να επιδεχτεί τροποποιήσεις τις επόμενες μέρες.
Το σενάριο προβλέπει τα εξής:
1. Το ΤΑΙΠΕΔ διατηρείται και θα ολοκληρώσει την πώληση των εξής περιουσιακών στοιχείων:
- Λιμάνι Πειραιά
- Λιμάνι Θεσσαλονίκης
- ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- ΔΕΣΦΑ
- Αεροδρόμιο Σπάτων
- Εκταση Αφάντου στη Ρόδο
- Εκταση Ποσείδι στη Χαλκιδική
Πιθανά να ενταχθεί σε αυτήν την κατηγορία και η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.
Τα έσοδα από την πώληση αυτών των περιουσιακών στοιχείων θα δοθούν στην αποπληρωμή του χρέους, όπως είχε διαμορφωθεί χωρίς τη νέα δανειακή σύμβαση - Μνημόνιο που θα υπογραφεί το επόμενο διάστημα.
Δηλαδή, όπως είχε διαμορφωθεί μέχρι το τέλος του 2014.
2. Δημιουργείται ένα νέο Ταμείο με ορίζοντα 30ετίας και με την προσδοκία να δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ στο οποίο θα ενταχθούν όλα τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου που σήμερα έχουν ενταχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και ό,τι άλλο προκύψει στην πορεία και που η επιχειρηματική εκμετάλλευση μπορεί να αποφέρει έσοδα στο Δημόσιο.
Στο νέο Ταμείο θα περάσουν ακόμα μετοχές κρατικών επιχειρήσεων, υποδομές στρατηγικής σημασίας, ακίνητα - φιλέτα.
Πιθανόν στο Ταμείο να ενταχθούν και όλα τα μελλοντικά έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου, όπως τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το εάν θα ενταχθεί εκεί και η εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων εξαρτάται από τις έρευνες που θα δείξουν για τι ποσότητα κοιτασμάτων πρόκειται. Προφανώς, μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι δεν θέλουν να «κλείσουν» οριστικά το συγκεκριμένο θέμα, αφού αυτή η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στην αρχή της...
Από την ένταξη στο νέο Ταμείο εξαιρούνται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας τα οποία ήδη έχουν παραχωρηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στη γερμανική κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL LTD για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια και καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1,24 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22 εκατομμύρια ευρώ και υποχρέωση επενδύσεων 330 εκατ. ευρώ τα πρώτα τέσσερα χρόνια.
Τα έσοδα που θα προκύψουν από την πώληση, εκποίηση, εκμετάλλευση και παραχώρηση στοιχείων που θα ενταχθούν στο νέο Ταμείο θα δοθούν ουσιαστικά στην αποπληρωμή του χρέους για τη νέα Δανειακή Σύμβαση - Μνημόνιο ύψους 82 - 86 δισ. ευρώ, και ένα μέρος τους στη στήριξη της ανάκαμψης του εγχώριου κεφαλαίου.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην Απόφαση της Συνόδου Κορυφής της Ευρωζώνης της 12ης Ιούλη:
«Η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων (σ.σ. μέσω του νέου Ταμείου) θα αποτελέσει μια πηγή για την πραγματοποίηση εξόφλησης του νέου δανείου του ΕΜΣ (σ.σ. η υπογράμμιση δική μας) και θα αποφέρει κατά τη διάρκεια του νέου δανείου επιδιωκόμενο συνολικό ποσό 50 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την επιστροφή της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και άλλων περιουσιακών στοιχείων και το 50% κάθε εναπομείναντος ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για μείωση της αναλογίας χρέους/ΑΕΠ, το δε υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιηθεί για επενδύσεις». Στην πραγματικότητα δηλαδή, το 75% των εσόδων από το Ταμείο θα πάει για το χρέος και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και το υπόλοιπο για τη στήριξη της καπιταλιστικής ανάπτυξης.
Το ερώτημα που προκύπτει εύλογα πάντως, είναι πώς προσδοκά η συγκυβέρνηση αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ στο νέο Ταμείο, όταν τα μεγαλύτερα και πιο σημαντικά φιλέτα θα πουληθούν από το ΤΑΙΠΕΔ. Αναμένεται να δούμε πού τελικά θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.
Σύγκρουση συμφερόντων για τις ιδιωτικοποιήσεις
Η λεηλασία του πλούτου, των υποδομών που έχουν φτιαχτεί με τον κόπο και το αίμα των εργαζομένων, παραδίδονται στο μεγάλο κεφάλαιο ελληνικό και ξένο. Και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, πρωτοστατεί στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής που υποθηκεύει το μέλλον του λαού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η συγκυβέρνηση πανηγυρίζει για το γεγονός ότι τα 50 δισ. ευρώ του νέου Ταμείου προβλέπονται να «πιαστούν» σε βάθος 30ετίας, άρα μπορούν να επιτευχθούν μεγαλύτερα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις «όταν οι συνθήκες θα είναι περισσότερο ευνοϊκές».
Η παράδοση δηλαδή των στρατηγικών υποδομών, του ορυκτού πλούτου της χώρας στα μονοπώλια είναι δεδομένη και πλέον αυτό που μπαίνει σε συζήτηση είναι το πώς θα μοιραστεί η πίτα, το πόσο θα κοστίσει αυτό το μοίρασμα και το πότε θα γίνει.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό σε αυτήν την κατεύθυνση ότι πηγές της κυβέρνησης αναφέρουν ότι «το Ταμείο θα πρέπει να εφευρίσκει τρόπους να έχει μόνιμα έσοδα, όχι κατ' ανάγκη από την πώληση ακινήτων του Δημοσίου». Και πως «ο χρόνος ζωής (30 χρόνια) δίνει τη δυνατότητα στο Ταμείο να "καλλιεργήσει" τα περιουσιακά του στοιχεία που, ιδίως στα ακίνητα, παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την εκμετάλλευσή τους - καταπατήσεις, ελλιπείς τίτλοι κ.λπ.»
Επιπλέον, από τη συγκυβέρνηση διατείνονται πως «από τα 50 δισ. ευρώ το 50% θα χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση των τραπεζών (εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 10 έως 25 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών), ενώ το υπόλοιπο 50% θα πάει το μισό σε ανάπτυξη και το άλλο μισό στην αποπληρωμή χρέους».
Στην πραγματικότητα, η συγκυβέρνηση κάνει ξεκάθαρο ότι το επόμενο διάστημα θα παίξει το ρόλο του καλύτερου ντίλερ ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους ελληνικούς και ξένους και πως ό,τι μπορεί να παραχωρηθεί, εκποιηθεί ή πουληθεί θα πουληθεί για να αποπληρωθεί το χρέος.
Κι όλα αυτά σε συνθήκες που το νέο μνημόνιο θα προβλέπει μια άνευ προηγουμένου επίθεση σε Εργασιακά και Ασφαλιστικό. Το για ποιον δουλεύει η συγκυβέρνηση αποκαλύπτεται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο.
Η εξυπηρέτηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου είναι εξόφθαλμη και αποτελεί έναν από τους βασικούς της στόχους.
Κ. Πασ.
ΠΗΓΗ. ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου