ΤΡΙΤΗ 16-6-2015
Σημαντική κουβέντα έγινε στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της εφημερίδας Πελοπόννησος για το θέμα του τρένου και των μελετών.
Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα διατυπώνοντας την εκτίμηση οτι το μείζον ζήτημα για την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων είανι η εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων.
Υπερασπίστηκε την πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ για την διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, επαναλαμβάνοντας ότι το σχέδιο πλήρους υπογειοποίησης υπό τις σημερινές συνθήκες είναι αδύνατον να υλοποιηθεί και από άποψη κόστους και από τεχνικής άποψης και κάλεσε τους τοπικούς φορείς να επικεντρωθούν και στο θέμα της δρομολόγησης της αναβάθμισης της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία.
Ο κος Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στην ανάγκη απόφασης της τοπικής κοινωνίας για την οριστική χάραξη του τρένου στο αστικό τμήμα της Πάτρας και έως το λιμάνι ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει πως αυτό θα επηρεάσει τη λειτουργία του Προαστιακού της πόλης.
Όπως είπε "ο Προαστιακός έχει όντως επιτυχία αλλά οι υποδομές του είναι προβληματικές. Δεν υπάρχουν σωστοί σταθμοί, σωστές αποβάθρες. Με το έργο που θα φέρει το τρένο στην πόλη, ο Προαστιακός θα λειτουργεί με σύγχρονες συνθήκες, με ηλεκτροκίνητα τρένα και με σταθμούς που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα".
ΝΙΚΟΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ
Ο συγκοινωνιολόγος μελετητής Νίκος Μηλιώνης επισήμανε βάσιμες ανησυχίες για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, δεδομένου ότι η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πλαίσιο.
ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΝΤΑΣ
Τέλος, ο Πέτρος Μαντάς, πρόεδρος του ΣΕΒΙΠΑ, επισήμανε το κόστος που έχει για τις επιχειρήσεις η μεγάλη καθυστέρηση των έργων.
Η μη ύπαρξη εμπορευματικού λιμένα και η λειτουργική του διασύνδεση με την ΒΙΠΕ, η μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του φράγματος Πείρου Παραπείρου, το κόστος μεταφορών λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών μέσων (σιδηρόδρομος - αεροδρόμιο) είναι μερικά από τα προβλήματα που επισήμανε ο κ. Μαντάς.
Τέλος, για την Ολυμπία Οδό, διατύπωσε ενστάσεις για τον εξ αρχής κατακερματισμό του έργου, το μοντέλο επίβλεψης και τεχνικών προδιαγραφών και επισήμανε ότι τις υποδομές πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε ως οικονομική δραστηριότητα που πρέπει να μελετάται, να συμβασιοποιείται και να υλοποιείται ως τέτοια.
ΠΗΓΗ. ypodomes.com
Σημαντική κουβέντα έγινε στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της εφημερίδας Πελοπόννησος για το θέμα του τρένου και των μελετών.
Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα διατυπώνοντας την εκτίμηση οτι το μείζον ζήτημα για την επιτυχή ολοκλήρωση των έργων είανι η εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων.
Υπερασπίστηκε την πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ για την διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, επαναλαμβάνοντας ότι το σχέδιο πλήρους υπογειοποίησης υπό τις σημερινές συνθήκες είναι αδύνατον να υλοποιηθεί και από άποψη κόστους και από τεχνικής άποψης και κάλεσε τους τοπικούς φορείς να επικεντρωθούν και στο θέμα της δρομολόγησης της αναβάθμισης της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία.
Ο κος Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στην ανάγκη απόφασης της τοπικής κοινωνίας για την οριστική χάραξη του τρένου στο αστικό τμήμα της Πάτρας και έως το λιμάνι ενώ δεν παρέλειψε να επισημάνει πως αυτό θα επηρεάσει τη λειτουργία του Προαστιακού της πόλης.
Όπως είπε "ο Προαστιακός έχει όντως επιτυχία αλλά οι υποδομές του είναι προβληματικές. Δεν υπάρχουν σωστοί σταθμοί, σωστές αποβάθρες. Με το έργο που θα φέρει το τρένο στην πόλη, ο Προαστιακός θα λειτουργεί με σύγχρονες συνθήκες, με ηλεκτροκίνητα τρένα και με σταθμούς που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του σήμερα".
ΝΙΚΟΣ ΜΗΛΙΩΝΗΣ
Ο συγκοινωνιολόγος μελετητής Νίκος Μηλιώνης επισήμανε βάσιμες ανησυχίες για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, δεδομένου ότι η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος δεν έχει ενταχθεί σε κάποιο χρηματοδοτικό πλαίσιο.
ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΝΤΑΣ
Τέλος, ο Πέτρος Μαντάς, πρόεδρος του ΣΕΒΙΠΑ, επισήμανε το κόστος που έχει για τις επιχειρήσεις η μεγάλη καθυστέρηση των έργων.
Η μη ύπαρξη εμπορευματικού λιμένα και η λειτουργική του διασύνδεση με την ΒΙΠΕ, η μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του φράγματος Πείρου Παραπείρου, το κόστος μεταφορών λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών μέσων (σιδηρόδρομος - αεροδρόμιο) είναι μερικά από τα προβλήματα που επισήμανε ο κ. Μαντάς.
Τέλος, για την Ολυμπία Οδό, διατύπωσε ενστάσεις για τον εξ αρχής κατακερματισμό του έργου, το μοντέλο επίβλεψης και τεχνικών προδιαγραφών και επισήμανε ότι τις υποδομές πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε ως οικονομική δραστηριότητα που πρέπει να μελετάται, να συμβασιοποιείται και να υλοποιείται ως τέτοια.
ΠΗΓΗ. ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου