ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15-5-2015
Μετά το «ξεπάγωμα» αυτή την εβδομάδα του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς σειρά φέρεται να παίρνει ο επίσης παγωμένος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και αυτός για την ΕΕΣΣΤΥ.
Τη λειτουργό δηλαδή των ελληνικών σιδηρόδρομων και την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, αντίστοιχα.
Με το στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη του Πειραιά να περιλαμβάνει το σιδηροδρομικό άξονα που τον συνδέει με την Ευρώπη το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αναζητά μοντέλο για την επανεκκίνηση των διαγωνισμών αλλά και για τη μεγιστοποίηση της αξίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επιπλέον πίεση προέρχεται από το γεγονός ότι ενδεχόμενη αναβολή του διαγωνισμού φέρνει αντιμέτωπο το δημόσιο με την απαίτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ανάκτησης των κεφαλαίων που στο παρελθόν διατέθηκαν στον ΟΣΕ και κρίθηκαν ως κρατική ενίσχυση.
Για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους ενδιαφέρονται τόσο ρωσικά όσο και αμερικανικά συμφέροντα.
Η κινεζική πλευρά παρά τις περί του αντιθέτου εντυπώσεις, δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τα ελληνικά τρένα αλλά να αναβαθμίσουμε τις υποδομές ώστε να μπορούν να σηκώσουν την αυξημένη εμπορευματική κίνηση που προβλέπεται να φέρει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Προσφέρεται πάντως με εταιρείες της που έχουν τεχνογνωσία να το φτιάξουν.
Οι διαγωνισμοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρηση Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) ή αλλιώς ROSCO βρίσκονται σε εξέλιξη, αν και ουσιαστικά παραμένουν παγωμένοι, και συμπεριλαμβάνονται σε αυτούς που η ελληνική πλευρά έχει συμφωνήσει με τους ευρωπαίους εταίρους της να προχωρήσει .
Στην τελική φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν περάσει η ρουμανική Grup Feroviar Roma, η γαλλική Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi - RZD) σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ των οποίων όμως το ενδιαφέρον έχουν οι ίδιοι εξαρτήσει από την παράλληλη εξαγορά ενός λιμανιού όπως της Θεσσαλονίκης ή της Αλεξανδρούπολης.
Για την ROSCO έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πάλι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, η γαλλική Alstom σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου και η γερμανική Siemens.
Στην πρώτη περίπτωση, αυτή τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ενδιαφέρον είναι η εμφάνιση της αμερικανικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών Watco Companies, L.L.C., στενού συνεργάτη της Hewlett Packard στις ΗΠΑ.
Και αυτό διότι μπορούν να αναβιώσουν την ρουμανική υποψηφιότητα η οποία πάσχει από εσωτερικά σημαντικά προβλήματα που εμπλέκουν και το management. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Watco η Grup Feroviar Roma ως όχημα.
Η Watco έχει ουσιαστικά ενδιαφερθεί για την ελληνική αγορά ακολουθώντας τον πελάτης της Hewllet Packard.
Η προοπτική ανταγωνιστικών προσφορών μεταξύ αμερικανών και ρώσων εκτιμάται ότι εμπεριέχει δυνητικά την προοπτική υπεραξιών για το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που τελικά θα διατεθεί.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε με προσφορά του 100% αλλά ενδέχεται να περιορισθεί κατά τα πρότυπα του ΟΛΠ.
Χρονικά η επανεκκίνηση του εν λόγω διαγωνισμού δεν έχει προσδιορισθεί αλλά οι σχετικές διεργασίες έχουν ξεκινήσει, ενώ το θέμα που σχετίζεται με τις κρατικές ενισχύσεις δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Στο πλαίσιο των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί μεταξύ Αθήνας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και ∆ιεθνούς Νομισματικού Ταμείου και όσον αφορά, συγκεκριμένα, τον σιδηροδρομικό τομέα, η Ελλάδα «δεσμεύτηκε να υλοποιήσει πλήρως ένα πρόγραμμα εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να καταστήσει τις δραστηριότητές της βιώσιμες και να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία μέχρι το τέλος του 2011»…
ΠΗΓΗ. capital.gr
Μετά το «ξεπάγωμα» αυτή την εβδομάδα του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς σειρά φέρεται να παίρνει ο επίσης παγωμένος διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και αυτός για την ΕΕΣΣΤΥ.
Τη λειτουργό δηλαδή των ελληνικών σιδηρόδρομων και την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, αντίστοιχα.
Με το στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη του Πειραιά να περιλαμβάνει το σιδηροδρομικό άξονα που τον συνδέει με την Ευρώπη το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αναζητά μοντέλο για την επανεκκίνηση των διαγωνισμών αλλά και για τη μεγιστοποίηση της αξίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επιπλέον πίεση προέρχεται από το γεγονός ότι ενδεχόμενη αναβολή του διαγωνισμού φέρνει αντιμέτωπο το δημόσιο με την απαίτηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ανάκτησης των κεφαλαίων που στο παρελθόν διατέθηκαν στον ΟΣΕ και κρίθηκαν ως κρατική ενίσχυση.
Για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους ενδιαφέρονται τόσο ρωσικά όσο και αμερικανικά συμφέροντα.
Η κινεζική πλευρά παρά τις περί του αντιθέτου εντυπώσεις, δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τα ελληνικά τρένα αλλά να αναβαθμίσουμε τις υποδομές ώστε να μπορούν να σηκώσουν την αυξημένη εμπορευματική κίνηση που προβλέπεται να φέρει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Προσφέρεται πάντως με εταιρείες της που έχουν τεχνογνωσία να το φτιάξουν.
Οι διαγωνισμοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρηση Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) ή αλλιώς ROSCO βρίσκονται σε εξέλιξη, αν και ουσιαστικά παραμένουν παγωμένοι, και συμπεριλαμβάνονται σε αυτούς που η ελληνική πλευρά έχει συμφωνήσει με τους ευρωπαίους εταίρους της να προχωρήσει .
Στην τελική φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν περάσει η ρουμανική Grup Feroviar Roma, η γαλλική Société Nationale des Chemins de fer Français (SNCF) και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (Rossiyskie Ζheleznye Dorogi - RZD) σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ των οποίων όμως το ενδιαφέρον έχουν οι ίδιοι εξαρτήσει από την παράλληλη εξαγορά ενός λιμανιού όπως της Θεσσαλονίκης ή της Αλεξανδρούπολης.
Για την ROSCO έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πάλι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, η γαλλική Alstom σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου και η γερμανική Siemens.
Στην πρώτη περίπτωση, αυτή τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ενδιαφέρον είναι η εμφάνιση της αμερικανικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών Watco Companies, L.L.C., στενού συνεργάτη της Hewlett Packard στις ΗΠΑ.
Και αυτό διότι μπορούν να αναβιώσουν την ρουμανική υποψηφιότητα η οποία πάσχει από εσωτερικά σημαντικά προβλήματα που εμπλέκουν και το management. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Watco η Grup Feroviar Roma ως όχημα.
Η Watco έχει ουσιαστικά ενδιαφερθεί για την ελληνική αγορά ακολουθώντας τον πελάτης της Hewllet Packard.
Η προοπτική ανταγωνιστικών προσφορών μεταξύ αμερικανών και ρώσων εκτιμάται ότι εμπεριέχει δυνητικά την προοπτική υπεραξιών για το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που τελικά θα διατεθεί.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε με προσφορά του 100% αλλά ενδέχεται να περιορισθεί κατά τα πρότυπα του ΟΛΠ.
Χρονικά η επανεκκίνηση του εν λόγω διαγωνισμού δεν έχει προσδιορισθεί αλλά οι σχετικές διεργασίες έχουν ξεκινήσει, ενώ το θέμα που σχετίζεται με τις κρατικές ενισχύσεις δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Στο πλαίσιο των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί μεταξύ Αθήνας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και ∆ιεθνούς Νομισματικού Ταμείου και όσον αφορά, συγκεκριμένα, τον σιδηροδρομικό τομέα, η Ελλάδα «δεσμεύτηκε να υλοποιήσει πλήρως ένα πρόγραμμα εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να καταστήσει τις δραστηριότητές της βιώσιμες και να ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία μέχρι το τέλος του 2011»…
ΠΗΓΗ. capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου