ΔΕΥΤΕΡΑ 13-4-2015
Της Χριστίνα Φωτεινάκη
Καλύπτουν από ένα καφάο μέχρι μια ολόκληρη πολυκατοικία.
Είτε φτιαγμένα με έντονα χρώματα είτε με μερικές απλές πινελιές είναι σκορπισμένα σε όλη την Θεσσαλονίκη και προκαλούν τον θαυμασμό και τις αντιδράσεις κατοίκων και περάστικων.
Μια ...έκρηξη τέχνης έχει καλύψει την πόλη εμπνευσμένη από ανώνυμους καλλιτέχνες που δίνουν το δικό τους στίγμα
Οι ζωγράφοι του δρομου με τα σπρέι στα χέρια τα τελευταία χρόνια ανέλαβαν να δώσουν χρώμα στους γκρίζους τοίχους των πολυκατοικιών της Θεσσαλονίκης.
Μια βόλτα στο κέντρο της πόλης και γύρω από αυτό, ήταν αρκετή για να εντοπίσουμε τα πιο εντυπωσιακά γκράφιτι που κοσμούν τα κτίρια της Θεσσαλονίκης.
Καθημερινά πλήθος κόσμου περνάει από δίπλα ή από κάτω τους, ενώ λίγοι είναι αυτοί που θα γυρίσουν το βλέμμα και θα σταθούν για λίγα λεπτά προκειμένου να θαυμάσουν την ομορφιά των μορφών και των σχεδίων.
Ζωγραφισμένα πάνω σε μικρές ή μεγάλες επιφάνειες, στα πιο κεντρικά σημεία, δίνουν έναν ευρωπαϊκό αέρα στο κέντρο της πόλης και ομορφαίνουν τις μονότονες πολυκάτοικίες που στέκονται "άχαρα" η μία δίπλα στην άλλη.
Μια ματιά σε αυτά τα μικρά αριστουργήματα μπορεί να σας κάνει να ξεφύγετε από την καθημερινότητα και να σας φτιάξει τη διάθεση.
Στο κτίριο της ΕΥΑΘ, μέσα στη Βαλαωρίτου, σε καταστήματα στην Άθωνος, απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό, στο Ιπποκράτειο, στο Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο, στη Μελενίκου, στη Ροτόντα, πάνω σε κεντρικούς δρόμους όπως η Εγνατία, αλλά και σε μικρότερους στην περιοχή της Τούμπας, ακόμα και πάνω σε τοίχο σχολείου.
Ψάξαμε και βρήκαμε τα πιο όμορφα γκράφιτι της Θεσσαλονίκης και σας τα παρουσιάζουμε.
Ένας Ελληνοαρμερικανός ο πρωτοπόρος των γκράφιτι
Κατα την περίοδο 1971-1974 τα γκράφιτι άρχισαν να αποκτούν μεγάλη δημοτικότητα στην Αμερική. Σύντομα μετά από τη μετανάστευση στη Νέα Υόρκη, το Μπρονξ (Μανχάτταν) παρήγαγε έναν από τους πρώτους καλλιτέχνες γκράφιτι για να κερδίσει την προσοχή των μέσων στη Νέα Υόρκη.
Ο TAKI 183 ήταν ένας ελληνοαμερικάνος από την Ουάσιγκτον που χρησιμοποίησε ένα μίγμα του ονόματός του dimitris, TAKI, και τον αριθμό της οδού του, 183rd ως tag.
Λόγω του παράξενου ονόματος και του αριθμού, οι άνθρωποι άρχισαν να παίρνουν το μήνυμα του, γράφοντας στους τοίχους Mary 122, George 21 κτλ.
Αυτό καταγράφηκε σε ένα άρθρο του 1971 στο New York Times με τον τίτλο Taki 183 και έτσι έγινε ο πρώτος που αναγνωρίστηκε από την κοινωνία έξω από την υποομάδα γκράφιτι.
Η σύνδεση της μουσικής χιπ-χοπ με τα γκράφιτι
Το χιπ χοπ, πέρα από τη μουσική, είναι μια γενικότερη κουλτούρα που αποτελείται από τέσσερα στοιχεία. Τα πρώτα δύο είναι το MCing και το DJing και αφορούν καθαρά το μουσικό κομμάτι.
Οι MC's, γνωστοί και ως rappers, είναι αυτοί που τραγουδούν, ενώ οι DJ's είναι αυτοί που δημιουργούν τις παραγωγές και τις λούπες των τραγουδιών.
Πέραν της μουσικής όμως, το hip hop έχει το χορευτικό του κομμάτι που εκφράζεται μέσω του Breakdance αλλά και το εικαστικό του κομμάτι που ονομάζεται Graffiti.
Για τους κατακριτές αυτής της κουλτούρας τα γκράφιτι μπορεί να αποτελούν ακόμη και βανδαλισμό, ωστόσο ελάχιστοι είναι αυτοί που θα καταφέρουν να αμφισβητήσουν την ομορφιά και την αισθητική αξία των παραπάνω έργων τέχνης που δίνουν καλλιτεχνική χροιά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
ΠΗΓΗ. seleo.gr
Της Χριστίνα Φωτεινάκη
Καλύπτουν από ένα καφάο μέχρι μια ολόκληρη πολυκατοικία.
Είτε φτιαγμένα με έντονα χρώματα είτε με μερικές απλές πινελιές είναι σκορπισμένα σε όλη την Θεσσαλονίκη και προκαλούν τον θαυμασμό και τις αντιδράσεις κατοίκων και περάστικων.
Μια ...έκρηξη τέχνης έχει καλύψει την πόλη εμπνευσμένη από ανώνυμους καλλιτέχνες που δίνουν το δικό τους στίγμα
Οι ζωγράφοι του δρομου με τα σπρέι στα χέρια τα τελευταία χρόνια ανέλαβαν να δώσουν χρώμα στους γκρίζους τοίχους των πολυκατοικιών της Θεσσαλονίκης.
Μια βόλτα στο κέντρο της πόλης και γύρω από αυτό, ήταν αρκετή για να εντοπίσουμε τα πιο εντυπωσιακά γκράφιτι που κοσμούν τα κτίρια της Θεσσαλονίκης.
Καθημερινά πλήθος κόσμου περνάει από δίπλα ή από κάτω τους, ενώ λίγοι είναι αυτοί που θα γυρίσουν το βλέμμα και θα σταθούν για λίγα λεπτά προκειμένου να θαυμάσουν την ομορφιά των μορφών και των σχεδίων.
Ζωγραφισμένα πάνω σε μικρές ή μεγάλες επιφάνειες, στα πιο κεντρικά σημεία, δίνουν έναν ευρωπαϊκό αέρα στο κέντρο της πόλης και ομορφαίνουν τις μονότονες πολυκάτοικίες που στέκονται "άχαρα" η μία δίπλα στην άλλη.
Μια ματιά σε αυτά τα μικρά αριστουργήματα μπορεί να σας κάνει να ξεφύγετε από την καθημερινότητα και να σας φτιάξει τη διάθεση.
Στο κτίριο της ΕΥΑΘ, μέσα στη Βαλαωρίτου, σε καταστήματα στην Άθωνος, απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό, στο Ιπποκράτειο, στο Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο, στη Μελενίκου, στη Ροτόντα, πάνω σε κεντρικούς δρόμους όπως η Εγνατία, αλλά και σε μικρότερους στην περιοχή της Τούμπας, ακόμα και πάνω σε τοίχο σχολείου.
Ψάξαμε και βρήκαμε τα πιο όμορφα γκράφιτι της Θεσσαλονίκης και σας τα παρουσιάζουμε.
Ένας Ελληνοαρμερικανός ο πρωτοπόρος των γκράφιτι
Κατα την περίοδο 1971-1974 τα γκράφιτι άρχισαν να αποκτούν μεγάλη δημοτικότητα στην Αμερική. Σύντομα μετά από τη μετανάστευση στη Νέα Υόρκη, το Μπρονξ (Μανχάτταν) παρήγαγε έναν από τους πρώτους καλλιτέχνες γκράφιτι για να κερδίσει την προσοχή των μέσων στη Νέα Υόρκη.
Ο TAKI 183 ήταν ένας ελληνοαμερικάνος από την Ουάσιγκτον που χρησιμοποίησε ένα μίγμα του ονόματός του dimitris, TAKI, και τον αριθμό της οδού του, 183rd ως tag.
Λόγω του παράξενου ονόματος και του αριθμού, οι άνθρωποι άρχισαν να παίρνουν το μήνυμα του, γράφοντας στους τοίχους Mary 122, George 21 κτλ.
Αυτό καταγράφηκε σε ένα άρθρο του 1971 στο New York Times με τον τίτλο Taki 183 και έτσι έγινε ο πρώτος που αναγνωρίστηκε από την κοινωνία έξω από την υποομάδα γκράφιτι.
Η σύνδεση της μουσικής χιπ-χοπ με τα γκράφιτι
Το χιπ χοπ, πέρα από τη μουσική, είναι μια γενικότερη κουλτούρα που αποτελείται από τέσσερα στοιχεία. Τα πρώτα δύο είναι το MCing και το DJing και αφορούν καθαρά το μουσικό κομμάτι.
Οι MC's, γνωστοί και ως rappers, είναι αυτοί που τραγουδούν, ενώ οι DJ's είναι αυτοί που δημιουργούν τις παραγωγές και τις λούπες των τραγουδιών.
Πέραν της μουσικής όμως, το hip hop έχει το χορευτικό του κομμάτι που εκφράζεται μέσω του Breakdance αλλά και το εικαστικό του κομμάτι που ονομάζεται Graffiti.
Για τους κατακριτές αυτής της κουλτούρας τα γκράφιτι μπορεί να αποτελούν ακόμη και βανδαλισμό, ωστόσο ελάχιστοι είναι αυτοί που θα καταφέρουν να αμφισβητήσουν την ομορφιά και την αισθητική αξία των παραπάνω έργων τέχνης που δίνουν καλλιτεχνική χροιά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
ΠΗΓΗ. seleo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου