ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7-11-2014
«Η λάμψη των λαδοφάναρων που φώτιζαν μέσα στο σκοτάδι της μαγιάτικης βραδιάς, στη Μαδρίτη, τις ευγενικές μορφές του λαού, τον οποίο ντουφέκιζε ο ξένος άρπαγας, στον πίνακα του Γκόγια, έχουν τον ίδιο σπόρο της φρίκης που έσπειραν με τις δέσμες των προβολέων των αυτοκινήτων πάνω στο ανοιχτό στήθος της Ελλάδας οι κυβερνήσεις που στάζουν τρόμο και μίσος.
Ενα πελώριο άσπρο περιστέρι περνάει κι αφήνει το οργισμένο του πένθος πάνω στη γη» (Πάμπλο Πικάσο)
(Ο Πάμπλο Πικάσο σχεδιάζει τον Νίκο Μπελογιάννη.
Η μορφή του Νίκου Μπελογιάννη, σχεδιασμένη από τον Πικάσο, διαδόθηκε παγκόσμια και έγινε σύμβολο του αγώνα για την ειρήνη.
Το σκίτσο σχετίζεται με τον Φλαμανδό ζωγράφο Βαν Αϊκ (1390 - 1441) που κατάφερε πρώτος τα πορτρέτα των πινάκων του να "βλέπουν" τον θεατή τους.
Ο Πικάσο θαύμαζε και μελετούσε τον Βαν Αϊκ.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
«Η λάμψη των λαδοφάναρων που φώτιζαν μέσα στο σκοτάδι της μαγιάτικης βραδιάς, στη Μαδρίτη, τις ευγενικές μορφές του λαού, τον οποίο ντουφέκιζε ο ξένος άρπαγας, στον πίνακα του Γκόγια, έχουν τον ίδιο σπόρο της φρίκης που έσπειραν με τις δέσμες των προβολέων των αυτοκινήτων πάνω στο ανοιχτό στήθος της Ελλάδας οι κυβερνήσεις που στάζουν τρόμο και μίσος.
Ενα πελώριο άσπρο περιστέρι περνάει κι αφήνει το οργισμένο του πένθος πάνω στη γη» (Πάμπλο Πικάσο)
(Ο Πάμπλο Πικάσο σχεδιάζει τον Νίκο Μπελογιάννη.
Η μορφή του Νίκου Μπελογιάννη, σχεδιασμένη από τον Πικάσο, διαδόθηκε παγκόσμια και έγινε σύμβολο του αγώνα για την ειρήνη.
Το σκίτσο σχετίζεται με τον Φλαμανδό ζωγράφο Βαν Αϊκ (1390 - 1441) που κατάφερε πρώτος τα πορτρέτα των πινάκων του να "βλέπουν" τον θεατή τους.
Ο Πικάσο θαύμαζε και μελετούσε τον Βαν Αϊκ.
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου