ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Για ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco

ΤΕΤΑΡΤΗ 19-11-2014


Της Μαρίας Μόσχου

Το «πράσινο φως» για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (Rosco) θα δώσει πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, το οποίο αναμένεται τις επόμενες ημέρες να κατατεθεί στη Βουλή.



Με το πολυνομοσχέδιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «προικοδοτείται» με 50 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2019, ενώ προχωρεί στην υπογραφή 10ετούς σύμβασης με την Rosco για τη συντήρηση τροχαίου υλικού. 
Παράλληλα στο ίδιο νομοσχέδιο καθορίζεται τέλος για ΑΜΕΑ για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από ελληνικά αεροδρόμια, ενώ δίνεται η δυνατότητα για παραχώρηση του έλεγχου του κομίστρου στον ΟΑΣΘ και στα ΚΤΕΛ από ιδιώτες.

Παράλληλα εξομοιώνονται τα πρόστιμα αλλοδαπών και ελληνικών φορτηγών σε περίπτωση παραβάσεων, ενώ ορίζεται διαβάθμιση των ποινών ανάλογα τη σοβαρότητα του 
παραπτώματος.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ 
 
«Προίκα» 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο μέχρι το 2019 θα έχει ο νέος ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε περίπτωση που ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη ολοκληρωθεί με επιτυχία. Πρόκειται για μορφή επιδότησης που θα λαμβάνει η εταιρεία προκειμένου να εκτελεί άγονα δρομολόγια. 


Με άλλη διάταξη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναθέτει τη μηχανοστασιακή συντήρηση του Τροχαίου Υλικού, το οποίο χρησιμοποιεί στην ελληνική εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικών Τροχαίου Υλικού για 10 χρόνια, με όρους αγοράς. 

Παράλληλα, σύμφωνα με το προσχέδιο του νόμου το προσωπικό των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ εξαιρείται από τον χρόνο υπαγωγής των εταιρειών στο ΤΑΙΠΕΔ, από το σύστημα πληρωμών της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών. 

Ο έλεγχος της μισθοδοσίας θα γίνεται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Παράλληλα:

  • Oι προμήθειες καυσίμων των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου που εκτελούν οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές εξαιρούνται από το ενιαίο πρόγραμμα προμηθειών.
  • Αλλάζει «χέρια» για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες το τροχαίο υλικό του ΟΣΕ. Τη διαχείρισή του αναλαμβάνει η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία προχωρεί σε πλήρη καταγραφή του ενεργού αλλά και του εγκαταλελειμμένου υλικού με στόχο την αξιοποίησή του, όπου αυτό είναι εφικτό. Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο με απόφαση του υπουργείου Υποδομών στο Διαύγεια το τροχαίο υλικό (3.353 τεμάχια, κινητήρες, φορτάμαξες και επιβατάμαξες) είχε μεταφερθεί από τον ΟΣΕ στο Δημόσιο, προκειμένου να μειωθεί το χρέος του Οργανισμού. Με την απόφαση αυτή προβλεπόταν η μεταβίβαση του ενεργού τροχαίου υλικού, ενώ στον ΟΣΕ παρέμενε η κυριότητα του μη ενεργού τροχαίου υλικού. Με τη νέα απόφαση όλο το υλικό, ενεργό αλλά και ανενεργό περνά στην ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία, στο αμέσως προσεχές διάστημα, θα προκηρύξει διαγωνισμό, προκειμένου να επιλέξει σύμβουλο διαχείρισης του τροχαίου υλικού.
 
Φορτηγά
 
Την εξομοίωση των προστίμων ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών αλλά και λεωφορείων σε περιπτώσεις παραβάσεων προβλέπει σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου,

Ειδικότερα προβλέπεται ότι οι παραβάσεις της νομοθεσίας για την κυκλοφορία των ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών και λεωφορείων ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης και η κατάταξη των παραβάσεων ανάλογα με τη σοβαρότητά τους, προσδιορίζονται με υπουργικές αποφάσεις. 

Οι παραβάσεις κατατάσσονται ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητάς τους στις εξής κατηγορίες: ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση, πολύ σοβαρή παράβαση, σοβαρή παράβαση και ελαφρά παράβαση.

Η σοβαρότητα μιας παράβασης καθορίζεται με βάση τα εξής κριτήρια: την πιθανότητα να δημιουργήσει κίνδυνο θανάτου ή τραυματισμού, βλάβης στην περιουσία του παραβάτη ή τρίτων ή όχληση, την πιθανότητα να προκαλέσει ζημία του περιβάλλοντος ή του οδικού δικτύου, τη δυνατότητά της να εμποδίσει τον έλεγχο τήρησης της νομοθεσίας οδικών μεταφορών από τα αρμόδια όργανα ή να αλλοιώσει τα αποτελέσματα του ελέγχου και τέλος τη δυνατότητά της να προκαλέσει διατάραξη της αγοράς των εθνικών εμπορευματικών και/ή επιβατικών μεταφορών.

Διοικητικά πρόστιμα << Παράλληλα αναφέρονται οι ακόλουθες διοικητικές κυρώσεις:

α) Για ιδιαζόντως σοβαρή παράβαση: διοικητικό πρόστιμο

  • στον ιδιοκτήτη: από χίλια έως τρεις χιλιάδες ευρώ
  • στον οδηγό: από εξακόσια έως χίλια ευρώ
  • στον υπεύθυνο φόρτωσης: από χίλια έως τρεις χιλιάδες ευρώ
  • στους λοιπούς συμμετέχοντες ανάλογα με τις υποχρεώσεις ασφάλειας έκαστου σύμφωνα με το κεφ. 1.4 του Παραρτήματος Ι.1 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως κάθε φορά ισχύει: από εξακόσια έως χίλια ευρώ
β) Για πολύ σοβαρή παράβαση: διοικητικό πρόστιμο

  • στον ιδιοκτήτη: από τριακόσια έως εξακόσια ευρώ
  • στον οδηγό: από εκατό έως τετρακόσια ευρώ
  • στον υπεύθυνο φόρτωσης: από τριακόσια έως εξακόσια ευρώ στους λοιπούς συμμετέχοντες ανάλογα με τις υποχρεώσεις ασφάλειας έκαστου σύμφωνα με το κεφ. 1.4 του Παραρτήματος Ι.1 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως κάθε φορά ισχύει: από εκατό έως τετρακόσια ευρώ.
γ) Για σοβαρή παράβαση: διοικητικό πρόστιμο

  • στον ιδιοκτήτη: από διακόσια πενήντα έως τετρακόσια πενήντα ευρώ
  • στον οδηγό: από εξήντα έως τριακόσια ευρώ
  • στον υπεύθυνο φόρτωσης: από διακόσια πενήντα έως τετρακόσια πενήντα ευρώ
  • στους λοιπούς συμμετέχοντες ανάλογα με τις υποχρεώσεις ασφάλειας έκαστου σύμφωνα με το κεφ. 1.4 του Παραρτήματος Ι.1 της Οδηγίας 2008/68/ΕΚ, όπως κάθε φορά ισχύει: από εξήντα έως τριακόσια ευρώ
Τα ανωτέρω πρόστιμα καταβάλλονται μειωμένα κατά 50%, εφόσον εξοφλούνται εντός δέκα ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία επιβολής τους.

Έλεγχος εισιτηρίου 
 
Τη δυνατότητα ανάθεσης σε τρίτους του ελέγχου των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης αλλά και το ΚΤΕΛ προβλέπει το τρίτο κεφάλαιο του νομοσχεδίου. 

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι αρμόδιοι για τη διενέργεια των ελέγχων μετακίνησης με το νόμιμο κόμιστρο και της επιβολής προστίμου στους παραβάτες είναι οι εντεταλμένοι Ελεγκτές Κομίστρου, οι οποίοι είναι υπάλληλοι του οικείου συγκοινωνιακού φορέα ή υπάλληλοι τρίτου φορέα (νομικού προσώπου), στον οποίο έχει αναθέσει ο οικείος συγκοινωνιακός φορέας τον έλεγχο κομίστρου, εφόσον οι υπάλληλοι του τρίτου φορέα φέρουν ειδική προς τούτο εξουσιοδότηση του οικείου συγκοινωνιακού φορέα.

Νέο Τέλος για τα ΑμεΑ

Την επιβολή ενός νέου τέλους σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών.
Συγκεκριμένα, διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπει την επιβολή ενός τέλους παροχής συνδρομής σε ΑμεΑ σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη σε όλους τους ελληνικούς αερολιμένες, στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας.

Από την υποχρέωση καταβολής του τέλους ΑμεΑ εξαιρούνται οι επιβάτες ηλικίας έως δύο ετών, τα μέλη των πληρωμάτων και οι επιβάτες αεροσκαφών που προσγειώνονται λόγω έκτακτης ανάγκης. 
Το ύψος και οι δικαιούχοι του τέλους θα οριστούν με απόφαση του υπουργού Υποδομών.
Επίσης, καθίσταται ανεξάρτητη αρχή με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, η επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων, η οποία θα εποπτεύεται από το υπουργείο Υποδομών.

Παράλληλα, με άλλη ρύθμιση επιβάλλονται τέλη για την έκδοση πιστοποιητικών νηολόγησης, βαρών και απονηολόγησης αεροσκαφών από την ΥΠΑ.

Υδατοδρόμια 
 
Στη διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων εισέρχεται και το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, που αναλαμβάνει την εξέταση της καταλληλότητας της εκάστοτε προτεινόμενης περιοχής από πλευράς τάξης και ασφάλειας, αλλά και για θέματα που άπτονται της Συνθήκης Σένγκεν, καθώς και για το Σχέδιο Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτων Αναγκών, ακόμη και για αδειοδότηση σε λίμνη.




ΠΗΓΗ. imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου