ΣΑΒΒΑΤΟ 21-9-2013
Ο βουλευτής Β΄ Πειραιά της Νέας ΜΕΡΑΣ Γιάννης Κουράκος και με την οποία αναφέρεται στι ενδεχόμενο ξαφνικού θανάτου του ΟΣΕ .
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις ο ΟΣΕ παύει να είναι ο αποκλειστικός φορέας διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής επισημαίνει ο Γιάννης Κουράκος και ζητά από τον Υπουργό να ξεκαθαρίσει αν σκοπεύει να περιορίσει τις δραστηριότητες του ΟΣΕ και να εκποιήσει τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου. Αναλυτικότερα >
Α. Στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στις 9.9.2013 στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής με τίτλο «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών – Ρυθμιστική αρχή επιβατικών μεταφορών και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 47Α (σελ 243) τροποποιεί το ΠΔ 160/2007 αντικαθιστώντας την παρ.δ του άρθρου 3 ως εξής: «Διαχειριστής υποδομής κάθε φορέας ή επιχείρηση που είναι υπεύθυνος/η, ιδίως για την εγκατάσταση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής ή μέρους αυτής, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του π.δ. 41/2005(Α60) που μπορεί επίσης να συμπεριλαμβάνει τη διαχείριση των συστημάτων ελέγχου και ασφάλειας της υποδομής. Τα καθήκοντα του διαχειριστή της υποδομής ενός δικτύου ή ενός μέρους δικτύου μπορούν να ανατίθενται σε διαφορετικούς φορείς ή επιχειρήσεις».
Β. Η περ.δ του άρθρου 3 του π.δ. 160/2007 ορίζει: «Διαχειριστής υποδομής είναι το νομικό πρόσωπο που σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2005(Α60) έχει την ευθύνη διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής».
Γ. Το π.δ. 41/2005 στο άρθρο 5 ορίζει: «Εντός οκτώ μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος ο ΟΣΕ ιδρύει ανώνυμη εταιρεία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ.3 του Ν.2366/1995 του άρθρου 4 παρ.4 του Ν.2671/1998 και του Κ.Ν. 2190/1920 με την επωνυμία Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής ΑΕ-ΕΔΙΣΥ. Η εταιρεία αυτή ασκεί κατ' αποκλειστικότητα τη διαχείριση και εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υποδομής. Έχει ιδίως την ευθύνη της συντήρησης και μεριμνά για την βελτίωση και επέκταση της σιδηροδρομικής υποδομής και φέρει την ευθύνη της διαχείρισης των σχετικών επενδύσεων στο πλαίσιο της γενικότερης εθνικής πολιτικής για τους σιδηροδρόμους σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.2 του Ν. 2671/1998.
Δ. Με τον Ν. 3891/10 έγινε η αναδιάρθρωση, εξυγίανση του Ομίλου ΟΣΕ, καθορίστηκαν οι αρμοδιότητες των εταιρειών του Ομίλου και ο ΟΣΕ απορρόφησε τον ΕΔΙΣΥ, έγινε Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής. Ταυτόχρονα, στον Ν. 3891/10 έγινε η ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών οδηγιών στο άρθρο 1 και ειδικά στις παρ. 3 & 4 που αφορούν το π.δ. 41/2005, αλλά και στην εκπλήρωση των σκοπών του ΟΣΕ.
Ε. Με την προτεινόμενη αντικατάσταση του άρθρου 3 π.δ. 160 παύει ο ΟΣΕ να είναι ο αποκλειστικός φορέας διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής και σύμφωνα με το άρθρο όπως διατυπώνεται μπορεί να είναι κάθε εργολάβος που κατασκευάζει και συντηρεί την γραμμή. Πέραν δε αυτού, μπορούν τμήματα του δικτύου να ανατεθούν σε διάφορες εταιρείες και να οδηγηθούμε στην εποχή του Τρικούπη, που εταιρείες είχαν τμήματα δικτύου που κατασκεύαζαν και έτσι είχαμε τους Θεσσαλικούς σιδηροδρόμους, την Πελοπόννησο, κ.λ.π.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Γιατί επανέρχεστε και τροποποιείτε τον ορισμό του Διαχειριστή Υποδομής μέσω του π.δ. 160/2007 (παρ. Δ του άρθρου 3) και κατ' αυτό τον τρόπο καταργείτε τα αναφερόμενα στον πρόσφατο Ν. 3891/10 (άρθρο 1);
Σκοπεύετε στην κατάργηση ή τον περιορισμό των δραστηριοτήτων του ΟΣΕ και στην πιθανή εκποίηση τμημάτων του δικτύου ή όλου του δικτύου;
(α) Εάν όχι, πρέπει να αποσύρετε την συγκεκριμένη τροποποίηση
(β) Εάν ναι, πρέπει να μας πείτε ποια είναι η πολιτική σας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Πως θα συνεργασθούν οι διάφοροι διαχειριστές υποδομής με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΤΥ; Ποια θα είναι η αποδοτικότητα για το Ελληνικό Δημόσιο των επενδύσεων ύψους 10 δις ευρώ περίπου για την περίοδο 1995 – 2020 όταν την διαχείριση θα έχουν ιδιωτικοί φορείς και επιχειρήσεις;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΓΙΑΝΝΗΣ Θ. ΚΟΥΡΑΚΟΣ
ΠΗΓΗ. mixanodigoiose
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου