Σύμφωνα με το δημοσίευμα και τις δηλώσεις μιας ειδικού στην αγορά πλοίων, οι Έλληνες εφοπλιστές επιδιώκουν το τελευταίο διάστημα να επεκτείνουν τους στόλους τους όλο και περισσότερο, επωφελούμενοι από τις ιδιαίτερα χαμηλότερες τιμές των μονάδων. Πίσω όμως από την κίνησή τους αυτή κρύβεται η προφανέστατη πρόθεση να αποφύγουν μια πιθανή επιβολή φορολόγησης στις υψηλές καταθέσεις, ανάλογη με αυτή που επιβλήθηκε στην Κύπρο.
Το Bloomberg επικαλούμενο ένα email της Diana Solberg, ειδικής αναλύτριας στο τμήμα έρευνας της Lion Shipbrokers στον Πειραιά, αναφέρει ότι τουλάχιστον πέντε Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να μεγαλώσουν τους στόλους τους και στραφούν προς την αγορά πλοίων αυτό το διάστημα, λόγω ενός πιθανού φόρου στις υψηλές καταθέσεις.
Ενδεικτικά, ένα δεξαμενόπλοιο ηλικίας 5 ετών που μπορεί να μεταφέρει περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου κοστίζει 55 εκατ. δολάρια, από 160 εκατ. που κόστιζε το Σεπτέμβριο του 2008, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Η Solberg αναφέρει ότι ''ο κύριος λόγος που οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν μονάδες είναι το γεγονός ότι η αξία τους έχει φτάσει σε ιστορικό χαμηλό. Σε συνδυασμό με τον φόρο που επιβλήθηκε στην Κύπρο η αγορά έχει εκτοξευτεί'' και συνεχίζει λέγοντας ότι: "Εμείς, ως μεσίτες προβλέπουμε ότι οι άλλοι εφοπλιστές του ευρωπαϊκού Νότου (όπως η Ιταλία και η Ισπανία) ή ακόμα και του ευρωπαϊκού Βορρά θα ακολουθήσουν το ελληνικό παράδειγμα".
Για μια ακόμα φορά οι Έλληνες εφοπλιστές δείχνουν τον ''πατριωτισμό'' που τους διακρίνει, τη στιγμή που στοιχεία αποκαλύπτουν ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν 3.760 πλοία ωστόσο για φορολογικούς λόγους, μόλις 862 είναι εγγεγραμμένα σε εγχώρια νηολόγια και έχουν την ελληνική σημαία.
Τη στιγμή που η κρίση χτυπά κάθε ελληνικό νοικοκυριό, κάθε ελληνική οικογένεια, μια ξεχωριστή κατηγορία πολιτών όχι μόνο δείχνει να μην έχει πληγεί από την κρίση, αλλά αντίθετα φαίνεται μάλιστα να επωφελείται απ'αυτήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου