Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017

Η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη - Δίκαια ( μια απαξιωμένη σήμερα σιδηροδρομική γραμμή)

ΣΑΒΒΑΤΟ 11-3-2017


Όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές, ο σιδηρόδρομος είναι αυτός που έδωσε την καθοριστική ώθηση για την ανάπτυξη της Αλεξανδρούπολης.

Κάτω βλέπουμε τον χάρτη του 1888 όπου η κύρια γραμμή από Κωνσταντινούπολη κατευθύνεται προς Αδριανούπολη-Σόφια-Νις- Βελιγράδι-Βουδαπέστη κι από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη (Βιέννη, Μόναχο κλπ). 

Αντιλαμβανόμαστε πως με την διασύνδεσή στην συγκεκριμένη γραμμή η πόλη  πήρε ώθηση και με τον καιρό κατέστη νευραλγικός κόμβος στην περιοχή αφού διέθετε και λιμάνι (άλλωστε η Αλεξ/πολη είναι από τις ελάχιστες πόλεις στα Βαλκάνια που διαθέτουν αεροδρόμιο-λιμάνι- Σ.Σταθμό- άμεση πρόσβαση σε διεθνή δρόμο τύπου Εγνατίας. )




Ένας πολύ ενδιαφέρων χάρτης με την σιδηροδρομική γραμμή (των αρχών του προηγούμενου αιώνα, γύρω στο 1920-1930) ό οποίος μας διαφωτίζει σχετικά με την πληθυσμιακή σύνθεση του Νομού .

Παρατηρούμε πως η επαρχία Διδ/χου είναι η πολυπληθέστερη με 40150 κατοίκους, δεύτερη η Ορεστιάδος με 34277 και εμείς μόλις 27319. 

Τελευταία έρχεται η επαρχία Σουφλίου με 18802 κατοίκους.

Επίσης πολλά χωριά τα οποία σήμερα είναι σχεδόν ακατοίκητα τότε ήταν πολυπληθή 
( Πετρωτά 1200, Καστανιές 1850, Ρύζια 1200, Ν.Βύσσα 5047, Ορεστιάδα 3246, Μεταξάδες 1300, Παλιούρι 1100, Κυανή 1700, Διδ.χο 8203, Σουφλί 7307, Φέρραι 2843 και Αλεξ/πολη 12000 )


ΠΗΓΗ. oldalexandroupoli