ΚΥΡΙΑΚΗ 17-9-2017
«Γκρίζα» ημέρα η χθεσινή για τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο, καθώς ξεκίνησε και επίσημα η λειτουργία του με τους Ιταλούς στη θέση του μηχανοδηγού.
«Ανησυχία για το μέλλον και μια πίκρα», εκμυστηρεύονται ότι νιώθουν οι περισσότεροι.
«Οι περισσότεροι από εμάς ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε στον ΟΣΕ από το 1984. Τριάντα τρία χρόνια μετά από τον δημόσιο τομέα βρεθήκαμε στον ιδιωτικό», αναφέρουν.
Οι εργαζόμενοι μέχρι στιγμής δεν έχουν υποστεί αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις, καθώς μόλις προχθές άλλαξε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόεδρος ορίσθηκε ο κ. Οράτζιο Ιάκονο, διευθύνων σύμβουλος της Trenitalia, δηλαδή της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Διευθύνων σύμβουλος ορίσθηκε εκ νέου ο κ. Φίλιππος Τσαλίδης, καθηγητής Παν. Θράκης. Μέλη του συμβουλίου ορίσθηκαν οι κ.κ. Ντούλια Μέλιτο, Εστερ Μαρκόνι, Ιλάρια-Αννα ντε Νομίνισις, Ευάγγελος Παναγιωτουνάκος, Κωνσταντίνα Θεοφανίδου και Βασίλειος Ζαβογιάννης.
O τελευταίος προέρχεται από το προηγούμενο Δ.Σ., ως εκπρόσωπος των εργαζομένων. Η συμφωνία προβλέπει ότι οι θέσεις τους θα είναι διασφαλισμένες για μία πενταετία, ωστόσο οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι κανείς δεν τους το εγγυάται.
Το επιβατικό κοινό ωστόσο δεν φαίνεται να βλέπει αλλαγές στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά και την παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
«Αυτό που παρατηρήσαμε είναι κάποιες αλλαγές που είχαν γίνει πριν μέρες, κάποιες εκπτώσεις δηλαδή που σταμάτησαν.
Δεν γίνεται ακόμα αντιληπτός από το επιβατικό κοινό ο “ιταλικός αέρας”, δήλωναν χθες ταξιδιώτες ενώ πρόσθεταν ότι «θα καταλάβουμε την αλλαγή όταν αρχίσουν να κόβονται δρομολόγια και να αυξάνεται η τιμή του εισιτηρίου».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραχωρήθηκε στην Ferrovie dello Stato Italiane SpA, την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρία στην Ευρώπη. Οι Ιταλοί σχεδιάζουν επενδύσεις ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ τα επόμενα χρόνια, ενώ η συμφωνία προβλέπει ότι συρμοί, σταθμοί και δίκτυα παραμένουν στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ και οι θέσεις των επτακοσίων εργαζομένων είναι διασφαλισμένες για τουλάχιστον μία πενταετία.
Το τίμημα της παραχώρησης ανήλθε στα 45 εκατ. ευρώ και η υπογραφή της σχετικής συμφωνίας έγινε παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών, Ελλάδας Αλ. Τσίπρα και Ιταλίας Π. Τζεντιλόνι.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να θέσει την ελληνική εταιρία σε νέα τροχιά, ενώ ταυτόχρονα να δοθεί ώθηση και στην αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού).
ΠΗΓΗ. eleftheria.gr
«Γκρίζα» ημέρα η χθεσινή για τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο, καθώς ξεκίνησε και επίσημα η λειτουργία του με τους Ιταλούς στη θέση του μηχανοδηγού.
«Ανησυχία για το μέλλον και μια πίκρα», εκμυστηρεύονται ότι νιώθουν οι περισσότεροι.
«Οι περισσότεροι από εμάς ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε στον ΟΣΕ από το 1984. Τριάντα τρία χρόνια μετά από τον δημόσιο τομέα βρεθήκαμε στον ιδιωτικό», αναφέρουν.
Οι εργαζόμενοι μέχρι στιγμής δεν έχουν υποστεί αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις, καθώς μόλις προχθές άλλαξε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόεδρος ορίσθηκε ο κ. Οράτζιο Ιάκονο, διευθύνων σύμβουλος της Trenitalia, δηλαδή της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Διευθύνων σύμβουλος ορίσθηκε εκ νέου ο κ. Φίλιππος Τσαλίδης, καθηγητής Παν. Θράκης. Μέλη του συμβουλίου ορίσθηκαν οι κ.κ. Ντούλια Μέλιτο, Εστερ Μαρκόνι, Ιλάρια-Αννα ντε Νομίνισις, Ευάγγελος Παναγιωτουνάκος, Κωνσταντίνα Θεοφανίδου και Βασίλειος Ζαβογιάννης.
O τελευταίος προέρχεται από το προηγούμενο Δ.Σ., ως εκπρόσωπος των εργαζομένων. Η συμφωνία προβλέπει ότι οι θέσεις τους θα είναι διασφαλισμένες για μία πενταετία, ωστόσο οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι κανείς δεν τους το εγγυάται.
Το επιβατικό κοινό ωστόσο δεν φαίνεται να βλέπει αλλαγές στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά και την παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
«Αυτό που παρατηρήσαμε είναι κάποιες αλλαγές που είχαν γίνει πριν μέρες, κάποιες εκπτώσεις δηλαδή που σταμάτησαν.
Δεν γίνεται ακόμα αντιληπτός από το επιβατικό κοινό ο “ιταλικός αέρας”, δήλωναν χθες ταξιδιώτες ενώ πρόσθεταν ότι «θα καταλάβουμε την αλλαγή όταν αρχίσουν να κόβονται δρομολόγια και να αυξάνεται η τιμή του εισιτηρίου».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραχωρήθηκε στην Ferrovie dello Stato Italiane SpA, την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρία στην Ευρώπη. Οι Ιταλοί σχεδιάζουν επενδύσεις ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ τα επόμενα χρόνια, ενώ η συμφωνία προβλέπει ότι συρμοί, σταθμοί και δίκτυα παραμένουν στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ και οι θέσεις των επτακοσίων εργαζομένων είναι διασφαλισμένες για τουλάχιστον μία πενταετία.
Το τίμημα της παραχώρησης ανήλθε στα 45 εκατ. ευρώ και η υπογραφή της σχετικής συμφωνίας έγινε παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών, Ελλάδας Αλ. Τσίπρα και Ιταλίας Π. Τζεντιλόνι.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να θέσει την ελληνική εταιρία σε νέα τροχιά, ενώ ταυτόχρονα να δοθεί ώθηση και στην αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού).
ΠΗΓΗ. eleftheria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου