ΚΥΡΙΑΚΗ 2-8-2015
Του Κώστα Γενιδούνια, Προέδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ελλάδα η χώρα του παραλόγου....
Ένα σύντομο ιστορικό , γιατί απεργούμε αύριο.
Αυτήν την στιγμή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχουν περίπου 200 κενές οργανικές θέσεις μηχανοδηγών.
Προβλέπονται 480 θέσεις μηχανοδηγών και σήμερα εργάζονται μόλις 280.
Αυτές εντοπίζονται κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη),στον ακριτικό Έβρο (Αλεξανδρούπολη) στην Δράμα, στην Λάρισα και στον Βόλο, στην Πελοπόννησο (Κιάτο -- Πάτρα) στην Αθήνα και στο Λειανοκλάδι.
Σε παρένθεση είναι οι πόλεις που έχει η εταιρεία μηχανοστάσια.
Το θέμα της έλλειψης προσωπικού έχει επανειλημμένα τεθεί σε όλους τους αρμόδιους φορείς, ενώ λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών είχαμε πρόσφατα τις πρόσφατες καταργήσεις δρομολογίων στην Φθιώτιδα (1510/1511) αλλά καταργήσεις και στον Προαστιακό Αθήνας κ Λάρισας και στην Θεσσαλονίκη (δρομολόγια Inter City).
Ωστόσο εκτός από τις καταργήσεις επιβατικών τρένων , καθημερινά έχουμε και πολλές καταργήσεις εμπορικών δρομολογίων, πράγμα που συνεπάγεται απώλεια εσόδων (και άρα μη δυνατότητα άσκησης κοινωνικής -φτηνότερο εισιτήριο - πολιτικής στα επιβατικά τρένα), αφού τα εμπορικά τρένα φέρνουν και αρκετά χρήματα στον σιδηρόδρομο.
Τα τελευταία χρόνια στρατηγική επιλογή των μνημονιακών Κυβερνήσεων(και όχι μόνο) ήταν η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως συνήθως γίνεται - και όπως έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει- για να προχωρήσουν αυτές οι πολιτικές το μέσο απαξιώνεται για να δοθεί αργότερα σε ιδιώτες.
Στην περίπτωση μας, η απαξίωση περνά μέσα από την κατάργηση δρομολογίων και την αδυναμία κάλυψης του απαιτούμενου έργου, αφού το Ελληνικό Κράτος αρνείται τα αυτονόητα.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι προσλήψεις στον ΟΣΕ για μηχανοδηγούς έχουν να γίνουν από το 1984,ενώ κάποιες ανάγκες περιστασιακά καλύπτονταν με εσωτερικές μετατάξεις.
Αποτέλεσμα είναι σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού να είναι άνω των 50 ετών και το 80% αυτού να έχει ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
Ακόμα χειρότερα, το 2010 με τον Νόμο 3891 (Ρέππας ) για την "εξυγίανση" των σιδηροδρόμων, 120 μηχανοδηγοί μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες.
45 από αυτούς υποχρεωτικά και παρά την θέληση τους.
Σημειώνω ότι ο κλάδος μας είναι πιστοποιημένο και απόλυτα εξειδικευμένο προσωπικό, η εκπαίδευση του γίνεται με βάση Ευρωπαϊκά στάνταρ (Νόμος 3911) και για αυτήν χρειάζεται έως και 2 χρόνια για να είναι κάποιος έτοιμος μηχανοδηγός και να βγει στην παραγωγή!
Αντιλαμβάνεται λοιπόν ακόμα και ο πλέον αδαής ότι αν δεν προκηρυχτούν προσλήψεις μηχανοδηγών σε 1 με 2 χρόνια ο σιδηρόδρομος δεν θα μπορεί να λειτουργεί.
Τα σημερινά κενά καλύπτονται (όσα μπορούμε πλέον ) με χιλιάδες μέρες εργασίας σε ρεπό και εκατοντάδες χιλιάδες υπερωριών! (ένας μηχανοδηγός δουλεύει μέχρι και 29 μέρες το μήνα....).
Έχει υπολογιστεί ότι με τα χρήματα που πληρώνουμε σε υπερωρίες και ρεπό μπορούμε να προσλάβουμε άμεσα 70-80 μηχανοδηγούς!!!!
Άρα δεν υπάρχει κανένα επιπλέον δημοσιονομικό κόστος για τις προσλήψεις που ζητάμε!
Επισης εχουμε ζητήσει εδω και καιρό την επιστροφή όσων μεταταχθεντων μηχανοδηγών επιθυμούν , πράγμα που ακομα δεν εχει συμβεί , ανεξήγητα .
Είναι γεγονός και πλέον ολοι παραδέχονται ότι οι διακρατικές συμφωνίες που χτίστηκαν πανω στον σιδηρόδρομο τα τελευταία χρόνια κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών ενώ δεν μπορεί φυσικά να γίνει και καμία περαιτέρω αναπτυξιακή κίνηση απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η πολυδιαφημισμένη συμφωνία με την COSCO σε λιγο καιρό δεν θα μπορεί να συνεχιστεί, ενώ σημερα η έλλειψη προσωπικού στον σιδηρόδρομο στερεί την δυνατότητα σύναψης και άλλων συμφωνιών που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κοντά κ δίπλα στο πλέον οικονομικό κ οικολογικό μέσο μεταφοράς , χιλιάδες νέες θέσεις εργασιας, ιδιαίτερα στην περιφέρεια.
Βλέπουμε για παράδειγμα να συνδέεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηρόδρομο, αλλα δεν βλεπουμε δρομολόγια αφού στην ακριτική πόλη εχουν απομείνει 7 μηχανοδηγοί!
Ζούμε τελικα σε μια χώρα όπου το παράλογο ειναι ο κανόνας.
Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά η άρνηση όλων των Κυβερνήσεων για να κάνουν προσλήψεις σε ενα τομέα που εχει άμεσες ανάγκες, προσλήψεις που θα εχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία.
Το Σωματείο μας πραγματοποιεί στάσεις εργασίας την Δευτέρα με αίτημα την επιστροφή των μεταταχθέντων, τις προσλήψεις και την επαναδρομολόγηση των κομμένων τρένων.
Ζητάμε την στήριξη όλων των συμπολιτών μας , στην μάχη του αυτονόητου.
Για έναν σιδηρόδρομο που μπορεί να γινει το εργαλείο της οικονομικής ανάκαμψης μιας χώρας!
Για έναν δημόσιο σιδηρόδρομο που μπορεί να γινει σημαντικός οικονομικός παίκτης στην Νότια Ευρώπη , μεταφέροντας με ασφάλεια κ φτηνό εισητηριο χιλιάδες συμπολίτες μας κ εκατομμύρια τόνων εμπορευμάτων.
ΠΗΓΗ. koutipandoras
Του Κώστα Γενιδούνια, Προέδρου του Σωματείου Μηχανοδηγών ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ελλάδα η χώρα του παραλόγου....
Ένα σύντομο ιστορικό , γιατί απεργούμε αύριο.
Αυτήν την στιγμή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπάρχουν περίπου 200 κενές οργανικές θέσεις μηχανοδηγών.
Προβλέπονται 480 θέσεις μηχανοδηγών και σήμερα εργάζονται μόλις 280.
Αυτές εντοπίζονται κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη),στον ακριτικό Έβρο (Αλεξανδρούπολη) στην Δράμα, στην Λάρισα και στον Βόλο, στην Πελοπόννησο (Κιάτο -- Πάτρα) στην Αθήνα και στο Λειανοκλάδι.
Σε παρένθεση είναι οι πόλεις που έχει η εταιρεία μηχανοστάσια.
Το θέμα της έλλειψης προσωπικού έχει επανειλημμένα τεθεί σε όλους τους αρμόδιους φορείς, ενώ λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών είχαμε πρόσφατα τις πρόσφατες καταργήσεις δρομολογίων στην Φθιώτιδα (1510/1511) αλλά καταργήσεις και στον Προαστιακό Αθήνας κ Λάρισας και στην Θεσσαλονίκη (δρομολόγια Inter City).
Ωστόσο εκτός από τις καταργήσεις επιβατικών τρένων , καθημερινά έχουμε και πολλές καταργήσεις εμπορικών δρομολογίων, πράγμα που συνεπάγεται απώλεια εσόδων (και άρα μη δυνατότητα άσκησης κοινωνικής -φτηνότερο εισιτήριο - πολιτικής στα επιβατικά τρένα), αφού τα εμπορικά τρένα φέρνουν και αρκετά χρήματα στον σιδηρόδρομο.
Τα τελευταία χρόνια στρατηγική επιλογή των μνημονιακών Κυβερνήσεων(και όχι μόνο) ήταν η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως συνήθως γίνεται - και όπως έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει- για να προχωρήσουν αυτές οι πολιτικές το μέσο απαξιώνεται για να δοθεί αργότερα σε ιδιώτες.
Στην περίπτωση μας, η απαξίωση περνά μέσα από την κατάργηση δρομολογίων και την αδυναμία κάλυψης του απαιτούμενου έργου, αφού το Ελληνικό Κράτος αρνείται τα αυτονόητα.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι προσλήψεις στον ΟΣΕ για μηχανοδηγούς έχουν να γίνουν από το 1984,ενώ κάποιες ανάγκες περιστασιακά καλύπτονταν με εσωτερικές μετατάξεις.
Αποτέλεσμα είναι σήμερα ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού να είναι άνω των 50 ετών και το 80% αυτού να έχει ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
Ακόμα χειρότερα, το 2010 με τον Νόμο 3891 (Ρέππας ) για την "εξυγίανση" των σιδηροδρόμων, 120 μηχανοδηγοί μετατάχθηκαν σε άλλες υπηρεσίες.
45 από αυτούς υποχρεωτικά και παρά την θέληση τους.
Σημειώνω ότι ο κλάδος μας είναι πιστοποιημένο και απόλυτα εξειδικευμένο προσωπικό, η εκπαίδευση του γίνεται με βάση Ευρωπαϊκά στάνταρ (Νόμος 3911) και για αυτήν χρειάζεται έως και 2 χρόνια για να είναι κάποιος έτοιμος μηχανοδηγός και να βγει στην παραγωγή!
Αντιλαμβάνεται λοιπόν ακόμα και ο πλέον αδαής ότι αν δεν προκηρυχτούν προσλήψεις μηχανοδηγών σε 1 με 2 χρόνια ο σιδηρόδρομος δεν θα μπορεί να λειτουργεί.
Τα σημερινά κενά καλύπτονται (όσα μπορούμε πλέον ) με χιλιάδες μέρες εργασίας σε ρεπό και εκατοντάδες χιλιάδες υπερωριών! (ένας μηχανοδηγός δουλεύει μέχρι και 29 μέρες το μήνα....).
Έχει υπολογιστεί ότι με τα χρήματα που πληρώνουμε σε υπερωρίες και ρεπό μπορούμε να προσλάβουμε άμεσα 70-80 μηχανοδηγούς!!!!
Άρα δεν υπάρχει κανένα επιπλέον δημοσιονομικό κόστος για τις προσλήψεις που ζητάμε!
Επισης εχουμε ζητήσει εδω και καιρό την επιστροφή όσων μεταταχθεντων μηχανοδηγών επιθυμούν , πράγμα που ακομα δεν εχει συμβεί , ανεξήγητα .
Είναι γεγονός και πλέον ολοι παραδέχονται ότι οι διακρατικές συμφωνίες που χτίστηκαν πανω στον σιδηρόδρομο τα τελευταία χρόνια κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών ενώ δεν μπορεί φυσικά να γίνει και καμία περαιτέρω αναπτυξιακή κίνηση απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η πολυδιαφημισμένη συμφωνία με την COSCO σε λιγο καιρό δεν θα μπορεί να συνεχιστεί, ενώ σημερα η έλλειψη προσωπικού στον σιδηρόδρομο στερεί την δυνατότητα σύναψης και άλλων συμφωνιών που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν κοντά κ δίπλα στο πλέον οικονομικό κ οικολογικό μέσο μεταφοράς , χιλιάδες νέες θέσεις εργασιας, ιδιαίτερα στην περιφέρεια.
Βλέπουμε για παράδειγμα να συνδέεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τον σιδηρόδρομο, αλλα δεν βλεπουμε δρομολόγια αφού στην ακριτική πόλη εχουν απομείνει 7 μηχανοδηγοί!
Ζούμε τελικα σε μια χώρα όπου το παράλογο ειναι ο κανόνας.
Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά η άρνηση όλων των Κυβερνήσεων για να κάνουν προσλήψεις σε ενα τομέα που εχει άμεσες ανάγκες, προσλήψεις που θα εχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία.
Το Σωματείο μας πραγματοποιεί στάσεις εργασίας την Δευτέρα με αίτημα την επιστροφή των μεταταχθέντων, τις προσλήψεις και την επαναδρομολόγηση των κομμένων τρένων.
Ζητάμε την στήριξη όλων των συμπολιτών μας , στην μάχη του αυτονόητου.
Για έναν σιδηρόδρομο που μπορεί να γινει το εργαλείο της οικονομικής ανάκαμψης μιας χώρας!
Για έναν δημόσιο σιδηρόδρομο που μπορεί να γινει σημαντικός οικονομικός παίκτης στην Νότια Ευρώπη , μεταφέροντας με ασφάλεια κ φτηνό εισητηριο χιλιάδες συμπολίτες μας κ εκατομμύρια τόνων εμπορευμάτων.
ΠΗΓΗ. koutipandoras
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου