ΣΑΒΒΑΤΟ 1-8-2015
Πρώτα θα ψηφισθεί το σχέδιο νόμου που αφορά στη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ και ύστερα θα ακολουθήσει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών του 51% του λιμανιού του Πειραιά από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης ΟΛΠ-Δημοσίου θα πρέπει να περάσει από τη Bουλή και σε αυτό εμπλέκονται το υπουργείο Οικονομικών, το υφυπουργείου Ναυτιλίας, ο ΟΛΠ και το ΤΑΙΠΕΔ. Η όλη διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πιθανότατα έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Έως τώρα το ελληνικό δημόσιο είχε παραχωρήσει μέσω μια σύμβασης(master concession) στον ΟΛΠ, που είναι ανώνυμη εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Πειραιά που θα παραμείνουν στο Δημόσιο.
Επίσης, ο ΟΛΠ έχει διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες ενώ κατέβαλε στο κράτος ως ετήσιο αντάλλαγμα για την παραχώρηση, του 2% επί του κύκλου εργασιών του.
Aυτό που επεξεργάζονται σύμφωνα με πληροφορίες οι νομικές υπηρεσίες του ΤΑΙΠΕΔ, του ΟΛΠ και των εμπλεκόμενων υπουργείων προκειμένου να προχωρήσει η αξιοποίηση και πώληση των μετοχών του 51% των μετοχών του ΟΛΠ σε υποψήφιους επενδυτές, είναι η δημιουργία μίας Αρχής Λιμένος (port authority) στον Πειραιά, που θα ασκεί διοίκηση και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
Ο ΟΛΠ θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) θυγατρική της Cosco.
Η αρχή λιμένος που θα δημιουργηθεί θα μπορεί στη συνέχεια εφόσον προχωρήσει η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ να ασκεί έλεγχο στο νέο ιδιοκτήτη αλλά και στην ΣΕΠ ΑΕ θυγατρική της Cosco.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ίδιο μοντέλο με τη δημιουργία αρχής λιμένος αναμένεται να ακολουθηθεί και στα υπόλοιπα λιμάνια.
Όταν το σχέδιο νόμου, που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου ψηφισθεί από τη Βουλή οι τρεις υποψήφιοι για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ (βασικό μέτοχο του ΟΛΠ) ενώ αναμένεται η νέα κατάρτιση σύμβασης παραχώρησης προς το νέο ιδιοκτήτη που θα πρέπει να περάσει και να ψηφιστεί από τη Βουλή.
ΠΗΓΗ. tanea.gr
Πρώτα θα ψηφισθεί το σχέδιο νόμου που αφορά στη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ και ύστερα θα ακολουθήσει η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση των μετοχών του 51% του λιμανιού του Πειραιά από τους τρεις υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης ΟΛΠ-Δημοσίου θα πρέπει να περάσει από τη Bουλή και σε αυτό εμπλέκονται το υπουργείο Οικονομικών, το υφυπουργείου Ναυτιλίας, ο ΟΛΠ και το ΤΑΙΠΕΔ. Η όλη διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πιθανότατα έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Έως τώρα το ελληνικό δημόσιο είχε παραχωρήσει μέσω μια σύμβασης(master concession) στον ΟΛΠ, που είναι ανώνυμη εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Πειραιά που θα παραμείνουν στο Δημόσιο.
Επίσης, ο ΟΛΠ έχει διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες ενώ κατέβαλε στο κράτος ως ετήσιο αντάλλαγμα για την παραχώρηση, του 2% επί του κύκλου εργασιών του.
Aυτό που επεξεργάζονται σύμφωνα με πληροφορίες οι νομικές υπηρεσίες του ΤΑΙΠΕΔ, του ΟΛΠ και των εμπλεκόμενων υπουργείων προκειμένου να προχωρήσει η αξιοποίηση και πώληση των μετοχών του 51% των μετοχών του ΟΛΠ σε υποψήφιους επενδυτές, είναι η δημιουργία μίας Αρχής Λιμένος (port authority) στον Πειραιά, που θα ασκεί διοίκηση και σε αυτήν θα μεταφερθούν οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
Ο ΟΛΠ θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) θυγατρική της Cosco.
Η αρχή λιμένος που θα δημιουργηθεί θα μπορεί στη συνέχεια εφόσον προχωρήσει η πώληση των μετοχών του ΟΛΠ να ασκεί έλεγχο στο νέο ιδιοκτήτη αλλά και στην ΣΕΠ ΑΕ θυγατρική της Cosco.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ίδιο μοντέλο με τη δημιουργία αρχής λιμένος αναμένεται να ακολουθηθεί και στα υπόλοιπα λιμάνια.
Όταν το σχέδιο νόμου, που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου ψηφισθεί από τη Βουλή οι τρεις υποψήφιοι για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ (βασικό μέτοχο του ΟΛΠ) ενώ αναμένεται η νέα κατάρτιση σύμβασης παραχώρησης προς το νέο ιδιοκτήτη που θα πρέπει να περάσει και να ψηφιστεί από τη Βουλή.
ΠΗΓΗ. tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου