ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Να μπει στις "ράγες" ο σιδηροδρομικός τουρισμός στα Τέμπη

ΠΕΜΠΤΗ 8-1-2015


Ευκαιρία θεωρούν οι φορείς των σιδηροδρομικών τη μελέτη και τη σύσκεψη που έγινε ειδικά για την ανάπτυξη της Κοιλάδας των Τεμπών. 

Θεωρούν ότι η μελέτη, που συντάχτηκε αφιλοκερδώς από την αμάδα αρχιτεκτόνων «Α + Α Κατσαρός και συνεργάτες» (Αποστ. Κατσαρός, Αντων. Κατσαρός, Έλενα Κανάκη και Νικολέτα Ζαφείρη), είναι η καλύτερη που έγινε και υλοποιήσιμη. 

Για τα θέματα που τους αφορούν άμεσα, τα σιδηροδρομικά, οι φορείς θεωρούν ότι υπάρχει τρομερό υλικό για το σιδηροδρομικό μουσείο, όπως οι 15 (!) παλιές και σπάνιες δρεζίνες του ΟΣΕ, που βρίσκονται στην κατοχή του Οργανισμού, στη Λάρισα. 


Μάλιστα, ενισχύοντας την πρόταση για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου πάνω στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή, προτείνουν και τη δρομολόγηση ποδηλατοδρεζινών!

Στο μεταξύ, οι εταιρίες του ΟΣΕ, που έχουν λόγο, μάλλον δεν ασχολούνται με τα Τέμπη, σε αυτή τη φάση. Υπάρχει μόνο η δέσμευση προς τον δήμαρχο Τεμπών για δημιουργία στάσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ιτέα. 

Από την άλλη, σύμφωνα με προηγούμενο ρεπορτάζ της Μάρως Τσαντήλα (euro2dey) στα «Σιδηροδρομικό Νέα», η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), προωθούν και σε διεθνείς αγορές τρεις προτάσεις: 
Εξαήμερο γύρο της Πελοποννήσου, με χρήση του δικτύου που βρίσκεται εκτός λειτουργίας. 
Τη διαδρομή του Οδοντωτού των Καλαβρύτων και το τρενάκι του Πηλίου.

Υπογραμμίζεται όμως, ότι και το υπόλοιπο δίκτυο, διαθέτει επίσης σημαντικά τμήματα σιδηροδρομικής υποδομής τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί και μπορούν να αξιοποιηθούν τουριστικά. 

Μεταξύ αυτών των τμημάτων περιλαμβάνεται το σύνολο των παλαιών χαράξεων στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λάρισα, δηλαδή τα τμήματα Αιγίνιο - Κορινός, Παντελεήμονας - Πλαταμώνας - Νέοι Πόροι και Ραψάνη – Ευαγγελισμός καθώς και η γραμμή Βόλου – Παλαιοφαρσάλου. 

Μελλοντικά, μετά την ολοκλήρωση των έργων που είναι σε εξέλιξη, εκτός λειτουργίας θα βγει και το ορεινό σιδηροδρομικό πέρασμα του Μπράλου το οποίο, επίσης, εκτιμάται ότι έχει σημαντικές δυνατότητες για προσέλκυση τουριστικής κίνησης.

Το ζήτημα που αφορά τη Λάρισα και τον νομό, είναι τα Τέμπη και αν δεν φέρουν στην περιοχή τους παράγοντες των εταιριών του ΟΣΕ, να δεσμευτούν επί τόπου, πάλι θα ξεχαστεί η τουριστική- σιδηροδρομική αξιοποίηση της Κοιλάδας. Κι εκεί, θα πρέπει να υπάρξει πίεση, από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. 

Από την πλευρά των τριών σιδηροδρομικών συλλόγων της Λάρισας (Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών, Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Λάρισας, Πανελλήνιος Σύλλογος Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών «Ο Άγιος Φίλιππος»), υποστηρίχτηκαν τα εξής:

«Προσπαθούμε, μαζί με τους άλλους συλλόγους, να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της κοιλάδας των Τεμπών, ώστε αυτή να μετατραπεί σε τουριστικό πόλο έλξης, με ήπιας μορφής τουρισμό και προβολή των μνημείων της φύσης και του φυσικού πολιτιστικού περιβάλλοντος, με τις διαδρομές από το τρενάκι των Τεμπών. Ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός, να γίνει σημείο αναφοράς της σιδηροδρομικής αναψυχής και να μετατραπεί σε σταθμό σιδηροδρομικής ιστορίας.

Έως σήμερα, έχουν κατασκευασθεί και μεταφερθεί στο ΣΣ Τεμπών τρεις ανοιχτές δρεζίνες και δύο κλειστές, οι οποίες κάνουν συμβολικά- δοκιμαστικά δρομολόγια, με ευθύνη δική μας και αποτελούν προσωρινά το τουριστικό τρενάκι των Τεμπών. 

Για τη φύλαξή τους, έχουν κατασκευαστεί δύο μεταλλικά στέγαστρα. 
Στη Λάρισα, σε χώρο του ΟΣΕ, έχουν συγκεντρωθεί περί τις 15 (!) παλαιές δρεζίνες, διαφόρων τύπων, σπάνια μοντέλα, που δεν υπάρχουν πια, τα οποία αποτελούν το άγνωστο κομμάτι της σιδηροδρομικής ιστορίας, αναμένοντας την επισκευή και τη μεταφορά τους στο Σ. Σ. Τεμπών, για να αποτελέσουν το σιδηροδρομικό μουσείο δρεζινών των Τεμπών.

Αγωνιζόμαστε, για να συνεχιστεί η λειτουργία των δρεζινών των Τεμπών, με περισσότερα δρομολόγια και επισκέπτες. 

Στις εκάστοτε διοικήσεις του ΟΣΕ, έχουμε υποβάλει προτάσεις- λύσεις, ώστε να μπει στις ράγες ο σιδηροδρομικός τουρισμός. 

Απάντηση δεν ήλθε ποτέ, το θέμα «μελετάται….» Η διαδρομή από τον Σ. Σ. Τεμπών, μέχρι τον Σ. Σ. Ραψάνης και την στάση του Ευαγγελισμού, είναι περίπου 19 χιλιόμετρα και γίνεται σε μια περίπου ώρα. 

Η μαγεία του ταξιδιού, μέσα από τη γραφική κοιλάδα, έσβησε όταν κατασκευάστηκε η νέα χάραξη της γραμμής, μέσα από τις σήραγγες και η κοιλάδα χάθηκε οριστικά από τα μάτια των επιβατών. 
Αυτή τη μαγεία, επιδιώκουν, οι σύλλογοί μας, να αναβιώσουν, με τις δρεζίνες.

Το ενδιαφέρον σχολείων, φορέων, συλλόγων κλπ για ξενάγηση στην κοιλάδα, με τις ιστορικές δρεζίνες, είναι μεγάλο. 

Με τη δημιουργία στάσης του ΟΣΕ στην Ιτέα, ο σιδηροδρομικός σχολικός και όχι μόνο, τουρισμός, θα αναπτυχθεί σε υψηλό επίπεδο. 
Οι εκδρομές με τρένο από τη Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λαμία, Καλαμπάκα και ενδιάμεσους σταθμούς, ως και των λαρισαϊκών σχολείων, θα είναι εύκολες και οικονομικότατες. Απόφαση χρειάζεται».


ΠΗΓΗ. eleftheria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου