ΣΑΒΒΑΤΟ 10-1-2015
Της Μαρίας Μόσχου
Τίτλοι τέλους πέφτουν για τις Κυπριακές Αερογραμμές μετά από 69 χρόνια λειτουργίας καθώς η απόφαση της Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις της εταιρείας, ήταν αρνητική ζητώντας την επιστροφή στο κράτος πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η απόφαση οδηγεί στην .... ανώμαλη προσγείωση του εθνικού αερομεταφορέα της Κύπρου καθώς δεν είναι σε θέση να επιστρέψει αυτό το ποσό, και σύμφωνα με στελέχη της Κυπριακής κυβέρνησης η εταιρεία θα κλείσει .
Σε σχετική ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «το πακέτο ενίσχυσης αναδιάρθρωσης ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ προς τον προβληματικό εθνικό αερομεταφoρέα "Κυπριακές Αερογραμμές", προσέδωσε στην επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Ως εκ τούτου, οι Κυπριακές Αερογραμμές οφείλουν να επιστρέψουν όλες τις ασυμβίβαστες ενισχύσεις που έλαβαν».
Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν είχαν καμία πραγματική προοπτική να καταστούν βιώσιμες χωρίς συνεχιζόμενη κρατική ενίσχυση.
«Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κερδοφόρες, με βάση τις δικές τους επιδόσεις και την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται και δεν μπορούν ούτε θα πρέπει να βασίζονται σε χρήματα των φορολογουμένων για να παραμένουν στην αγορά με τεχνητό τρόπο».δήλωσε η Επίτροπος Μάργκετ Βεστάγκερ αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού.
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών βασίζεται σε μη ρεαλιστικές παραδοχές και δεν αντικατοπτρίζει επαρκώς τα διαφορετικά σενάρια της αγοράς.
Παράλληλα η προτεινόμενη περίοδος αναδιάρθρωσης είναι μεγαλύτερη από ό,τι η Επιτροπή έχει επιτρέψει στο πλαίσιο άλλων υποθέσεων αναδιάρθρωσης αεροπορικών εταιρειών.
Στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας την Πέμπτη το βράδυ, μεταφέρθηκαν οδηγίες του υπουργού Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη.ότι πρέπει η εταιρεία να κηρύξει την Παρασκευή αναστολή πτητικού προγράμματος για λόγους ασφάλειας.
Το Κυπριακό Δημόσιο κατέχει το 94% των Κυπριακών Αερογραμμών, μιας εταιρείας με ιστορία 68 ετών, που τα τελευταία δύο χρόνια διατηρείται εν ζωή με την πώληση περιουσιακών της στοιχείων.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, Γιώργο Λακκοτρύπη ήδη οι Βρετανικές Αερογραμμές προγραμματίζουν τη διενέργεια πέντε επιπλέον πτήσεων από τον ερχόμενο Μάρτιο και ότι αυξήθηκε η αεροπορική σύνδεση με τη Γερμανία.
«Είναι εδώ και αρκετούς μήνες που άρχισε ο προγραμματισμός σε περίπτωση που υπάρξει αυτό το ενδεχόμενο να καλυφθεί αυτό το κενό.
Αν προκύψει στην πορεία οποιοδήποτε άλλο κενό, σίγουρα θα είμαστε θέση να προχωρήσουμε σε συμφωνίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες», ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Λακκοτρύπης.
Ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών, κ. Μάριος Δημητριάδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, η κυβέρνηση να δημιουργήσει στο μέλλον άλλη εταιρεία κυπριακών συμφερόντων.
ΠΗΓΗ. imerisia.gr
Της Μαρίας Μόσχου
Τίτλοι τέλους πέφτουν για τις Κυπριακές Αερογραμμές μετά από 69 χρόνια λειτουργίας καθώς η απόφαση της Κομισιόν για τις κρατικές ενισχύσεις της εταιρείας, ήταν αρνητική ζητώντας την επιστροφή στο κράτος πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η απόφαση οδηγεί στην .... ανώμαλη προσγείωση του εθνικού αερομεταφορέα της Κύπρου καθώς δεν είναι σε θέση να επιστρέψει αυτό το ποσό, και σύμφωνα με στελέχη της Κυπριακής κυβέρνησης η εταιρεία θα κλείσει .
Σε σχετική ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «το πακέτο ενίσχυσης αναδιάρθρωσης ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ προς τον προβληματικό εθνικό αερομεταφoρέα "Κυπριακές Αερογραμμές", προσέδωσε στην επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Ως εκ τούτου, οι Κυπριακές Αερογραμμές οφείλουν να επιστρέψουν όλες τις ασυμβίβαστες ενισχύσεις που έλαβαν».
Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν είχαν καμία πραγματική προοπτική να καταστούν βιώσιμες χωρίς συνεχιζόμενη κρατική ενίσχυση.
«Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κερδοφόρες, με βάση τις δικές τους επιδόσεις και την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται και δεν μπορούν ούτε θα πρέπει να βασίζονται σε χρήματα των φορολογουμένων για να παραμένουν στην αγορά με τεχνητό τρόπο».δήλωσε η Επίτροπος Μάργκετ Βεστάγκερ αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού.
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών βασίζεται σε μη ρεαλιστικές παραδοχές και δεν αντικατοπτρίζει επαρκώς τα διαφορετικά σενάρια της αγοράς.
Παράλληλα η προτεινόμενη περίοδος αναδιάρθρωσης είναι μεγαλύτερη από ό,τι η Επιτροπή έχει επιτρέψει στο πλαίσιο άλλων υποθέσεων αναδιάρθρωσης αεροπορικών εταιρειών.
Στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας την Πέμπτη το βράδυ, μεταφέρθηκαν οδηγίες του υπουργού Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη.ότι πρέπει η εταιρεία να κηρύξει την Παρασκευή αναστολή πτητικού προγράμματος για λόγους ασφάλειας.
Το Κυπριακό Δημόσιο κατέχει το 94% των Κυπριακών Αερογραμμών, μιας εταιρείας με ιστορία 68 ετών, που τα τελευταία δύο χρόνια διατηρείται εν ζωή με την πώληση περιουσιακών της στοιχείων.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, Γιώργο Λακκοτρύπη ήδη οι Βρετανικές Αερογραμμές προγραμματίζουν τη διενέργεια πέντε επιπλέον πτήσεων από τον ερχόμενο Μάρτιο και ότι αυξήθηκε η αεροπορική σύνδεση με τη Γερμανία.
«Είναι εδώ και αρκετούς μήνες που άρχισε ο προγραμματισμός σε περίπτωση που υπάρξει αυτό το ενδεχόμενο να καλυφθεί αυτό το κενό.
Αν προκύψει στην πορεία οποιοδήποτε άλλο κενό, σίγουρα θα είμαστε θέση να προχωρήσουμε σε συμφωνίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες», ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Λακκοτρύπης.
Ο Κύπριος υπουργός Συγκοινωνιών, κ. Μάριος Δημητριάδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο, η κυβέρνηση να δημιουργήσει στο μέλλον άλλη εταιρεία κυπριακών συμφερόντων.
ΠΗΓΗ. imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου