ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

Δημιουργία κινέζικου γίγαντα στη κατασκευή τρένων

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2-1-2015






Oι CSR και China CNR προμηθεύουν τους κινητήρες σιδηροδρόμων και τα βαγόνια του δικτύου υπερταχειών της Κίνας, το οποίο είναι το μεγαλύτερο του κόσμου, με έκταση 12.000 χλμ. 





Σε στρατηγικής σημασίας συγχώνευση, ύψους 26 δισ. δολ., προχώρησαν οι δύο μεγαλύτερες κατασκευάστριες εταιρείες σιδηροδρόμων στην Κίνα, CSR Corp. και China CNR, οι οποίες θα συγκροτήσουν έναν κολοσσό διεθνούς βεληνεκούς.
Η κίνησή τους αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική του Πεκίνου, προκειμένου να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί καναδικές, ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Financial Times.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι οι προαναφερθείσες εταιρείες είναι ήδη οι μεγαλύτερες παγκοσμίως στην κατασκευή βαγονιών με ετήσια έσοδα της τάξεως των 16 δισ. δολαρίων η κάθε μία. 


Αμφότερες έχουν κεφαλαιοποίηση 26 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Προήλθαν από την ίδια μητρική εταιρεία πριν από δέκα χρόνια, αποσκοπώντας στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. Σε ανακοίνωσή τους δήλωσαν ότι η μεν CSR θα εκδώσει 1,1 μετοχή για κάθε μία της CNR. Η τιμή της μετοχής της CNR ανήλθε κατά 45% χθες μετά την ανακοίνωση και της CSR κατά 32% στα χρηματιστήρια του Χονγκ Κονγκ και της Σαγκάης.
Η σχεδιαζόμενη συγχώνευση είχε ανακοινωθεί από τον Σεπτέμβριο και έκτοτε είχε ανασταλεί η διαπραγμάτευσή των μετοχών τους στο Χονγκ Κονγκ και στη Σαγκάη. 


Επισημαίνεται πως οι CSR και CNR αποτελούν τις βασικές προμηθεύτριες κινητήρων σιδηροδρόμων και βαγονιών στο δίκτυο υπερταχειών της Κίνας, το οποίο μέσα στην τελευταία πενταετία έχει αναπτυχθεί τάχιστα και έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο του κόσμου με έκταση 12.000 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, δεν είναι όλα εύκολα για τους δύο κολοσσούς, οι οποίοι διαγκωνίζονται στη διεθνή αγορά για συμβόλαια μεγάλων έργων στο εξωτερικό. 


Κατά τις εκτιμήσεις της Barclays, οι δύο εταιρείες αναμένεται να έχουν μια αύξηση της τάξεως του 14% στα καθαρά τους κέρδη υπό τη μορφή ενιαίου οργανισμού. Πέρυσι συνολικά παρουσίασαν κέρδη 660 εκατ. δολαρίων. 

Η CNR, πάντως, εξασφάλισε την πρώτη της παραγγελία για 280 επιβατηγά βαγόνια από τις ΗΠΑ, αναφέρoυν οι FT. Την παραγγελία έκαναν οι σιδηρόδρομοι της Βοστώνης, η οποία αποτιμάται στα 570 εκατ. δολάρια. 

Στο πλαίσιο της σύμβασης αυτής η κινεζική κατασκευαστική σιδηροδρομική εταιρεία θα ανεγείρει εργοστάσιο για την τελική συναρμολόγηση των βαγονιών στη δυτική Μασαχουσέτη. Το κόστος θα ανέλθει στα 60 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το έργο θα δημιουργήσει 250 θέσεις εργασίας.




ΠΗΓΗ. kathimerini.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου