ΚΥΡΙΑΚΗ 3-1-2015
Η σταδιακή εφαρμογή του νέου μισθολογίου από
τις αρχές του χρόνου και η εισαγωγή του νέου συστήματος αξιολόγησης των
υπαλλήλων είναι οι δύο κύριες εκκρεμότητες στον τομέα του Δημοσίου.
Αρχής γενομένης από 1ης/1/2015 τίθεται σε ισχύ το καθεστώς της δοκιμαστικής διετίας για τους νεοεισερχόμενους δημόσιους υπαλλήλους.
Εφεξής, οι νεοεισερχόμενοι στο Δημόσιο θα προσλαμβάνονται δοκιμαστικά για μία διετία και θα αμείβονται αρχικά με τον λεγόμενο «δόκιμο μισθό», ο οποίος υπολογίζεται ότι θα είναι ο βασικός μισθός του ιδιωτικού τομέα.
Στη συνέχεια, όσοι κρίνονται κατάλληλοι θα προσλαμβάνονται κανονικά με αποδοχές Δημοσίου.
Οσον αφορά τους νεοπροσλαμβανόμενους οι οποίοι θα υπηρετούν στην περιφέρεια, σε αυτούς θα χορηγείται επίδομα διαβίωσης το οποίο πάντως θα είναι χαμηλό και δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 100 ευρώ.
Η «δεύτερη φάση» εφαρμογής του νέου μισθολογίου τοποθετείται χρονικά τον Ιούλιο του 2015 και αφορά τους υπαλλήλους του υπ. Οικονομικών.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία υπαλλήλων παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μισθολογικές ανισότητες, καθώς εργαζόμενοι στο συγκεκριμένο υπουργείο λόγω της πλημμελούς εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου εμφανίζονται να λαμβάνουν έως και 1.000 ευρώ μεικτά πάνω από τον μισθό τους, ως προσωπική διαφορά.
Βάσει της συμφωνίας που επετεύχθη μεταξύ της τρόικας και των συναρμόδιων υπουργών Οικονομικών και Διοικ. Μεταρρύθμισης, ζητούμενο είναι η περικοπή της προσωπικής διαφοράς, που ετησίως αγγίζει συνολικά για όλο το Δημόσιο τα 203 εκατ. ευρώ, και η αναδιανομή του ποσού σε όσους έχουν θέση ευθύνης.
Το νέο μισθολόγιο, βάσει της μνημονιακής δέσμευσης, θα ισχύσει σε όλο τον δημόσιο τομέα από τον Ιανουάριο του 2016, ενώ επισημαίνεται ότι από την εφαρμογή του δεν θα υπάρξει αλλαγή των συνολικών μισθολογικών δαπανών του Δημοσίου.
Στόχος είναι ωστόσο να γεφυρωθούν οι μεγάλες μισθολογικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ υπαλλήλων ίσης εκπαίδευσης, που όμως εργάζονται σε διαφορετικούς τομείς του Δημοσίου.
Παράλληλα με τις «μισθολογικές ανακατανομές», στο νέο μισθολόγιο προβλέπεται το «ξεπάγωμα» των μισθολογικών προαγωγών, αλλά και η χορήγηση «μπόνους» στους αποδοτικούς υπαλλήλους οι οποίοι θα προκύψουν από το νέο σύστημα αξιολόγησης.
Η εξοικονόμηση των κονδυλίων που απαιτούνται για την καταβολή του «μπόνους» θα προέλθει από την περικοπή της προσωπικής διαφοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι όροι εφαρμογής του νέου μισθολογίου έχουν συμφωνηθεί μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας, ωστόσο, εξαιρούμενης της δοκιμαστικής διετίας, η οποία ίσχυε αλλά δεν εφαρμοζόταν, δεν έχουν νομοθετηθεί.
Αξιολόγηση
Το τοπίο ως προς το ζήτημα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων παραμένει «θολό». Λόγω των πολιτικών εξελίξεων το σχετικό νομοσχέδιο δεν κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό Διοικ. Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκη με αποτέλεσμα το όλο εγχείρημα, το οποίο είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του νέου μισθολογίου, να βρίσκεται «στον αέρα».
Οι αλλαγές στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων είχαν προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις κυρίως των συνδικαλιστών.
Το νομοσχέδιο, το οποίο έχει καταρτιστεί, επρόκειτο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα, ωστόσο, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, οι όποιες κινήσεις μετατίθενται στο νέο έτος και, δεδομένων των εκλογών, είναι αδύνατος ο χρονικός προσδιορισμός της κατάθεσης αλλά και της οριστικής μορφής που θα έχει το νομοσχέδιο.
Η εκκίνηση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης στο Δημόσιο απετέλεσε προτεραιότητα για τον κ. Κυρ. Μητσοτάκη, ο οποίος φιλοδοξεί το νέο σύστημα να λειτουργήσει ως «εργαλείο» για τις προαγωγές, την επιλογή προϊσταμένων, τη συμμετοχή στην εσωτερική αγορά εργασίας (μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας), αλλά και για την πρόσληψη ή μη των δόκιμων δημοσίων υπαλλήλων.
Μία από τις καινοτομίες του νέου συστήματος είναι ότι για πρώτη φορά θα συμμετέχουν στη διαδικασία οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι, οι οποίοι μαζί με τον αξιολογητή τους θα καθορίζουν το πλάνο με τους στόχους του νέου έτους.
Παράλληλα, με το νέο σύστημα εισάγεται η έννοια της «αριστείας» στη δημόσια διοίκηση, καθώς για τους υπαλλήλους που θα κριθούν «υπερβαίνοντες τις απαιτήσεις της θέσης» προβλέπεται η δυνατότητα ταχείας επαγγελματικής εξέλιξης.
ΠΗΓΗ. kathimerini.gr
Αρχής γενομένης από 1ης/1/2015 τίθεται σε ισχύ το καθεστώς της δοκιμαστικής διετίας για τους νεοεισερχόμενους δημόσιους υπαλλήλους.
Εφεξής, οι νεοεισερχόμενοι στο Δημόσιο θα προσλαμβάνονται δοκιμαστικά για μία διετία και θα αμείβονται αρχικά με τον λεγόμενο «δόκιμο μισθό», ο οποίος υπολογίζεται ότι θα είναι ο βασικός μισθός του ιδιωτικού τομέα.
Στη συνέχεια, όσοι κρίνονται κατάλληλοι θα προσλαμβάνονται κανονικά με αποδοχές Δημοσίου.
Οσον αφορά τους νεοπροσλαμβανόμενους οι οποίοι θα υπηρετούν στην περιφέρεια, σε αυτούς θα χορηγείται επίδομα διαβίωσης το οποίο πάντως θα είναι χαμηλό και δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 100 ευρώ.
Η «δεύτερη φάση» εφαρμογής του νέου μισθολογίου τοποθετείται χρονικά τον Ιούλιο του 2015 και αφορά τους υπαλλήλους του υπ. Οικονομικών.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία υπαλλήλων παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μισθολογικές ανισότητες, καθώς εργαζόμενοι στο συγκεκριμένο υπουργείο λόγω της πλημμελούς εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου εμφανίζονται να λαμβάνουν έως και 1.000 ευρώ μεικτά πάνω από τον μισθό τους, ως προσωπική διαφορά.
Βάσει της συμφωνίας που επετεύχθη μεταξύ της τρόικας και των συναρμόδιων υπουργών Οικονομικών και Διοικ. Μεταρρύθμισης, ζητούμενο είναι η περικοπή της προσωπικής διαφοράς, που ετησίως αγγίζει συνολικά για όλο το Δημόσιο τα 203 εκατ. ευρώ, και η αναδιανομή του ποσού σε όσους έχουν θέση ευθύνης.
Το νέο μισθολόγιο, βάσει της μνημονιακής δέσμευσης, θα ισχύσει σε όλο τον δημόσιο τομέα από τον Ιανουάριο του 2016, ενώ επισημαίνεται ότι από την εφαρμογή του δεν θα υπάρξει αλλαγή των συνολικών μισθολογικών δαπανών του Δημοσίου.
Στόχος είναι ωστόσο να γεφυρωθούν οι μεγάλες μισθολογικές διαφορές που υπάρχουν μεταξύ υπαλλήλων ίσης εκπαίδευσης, που όμως εργάζονται σε διαφορετικούς τομείς του Δημοσίου.
Παράλληλα με τις «μισθολογικές ανακατανομές», στο νέο μισθολόγιο προβλέπεται το «ξεπάγωμα» των μισθολογικών προαγωγών, αλλά και η χορήγηση «μπόνους» στους αποδοτικούς υπαλλήλους οι οποίοι θα προκύψουν από το νέο σύστημα αξιολόγησης.
Η εξοικονόμηση των κονδυλίων που απαιτούνται για την καταβολή του «μπόνους» θα προέλθει από την περικοπή της προσωπικής διαφοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι όροι εφαρμογής του νέου μισθολογίου έχουν συμφωνηθεί μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας, ωστόσο, εξαιρούμενης της δοκιμαστικής διετίας, η οποία ίσχυε αλλά δεν εφαρμοζόταν, δεν έχουν νομοθετηθεί.
Αξιολόγηση
Το τοπίο ως προς το ζήτημα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων παραμένει «θολό». Λόγω των πολιτικών εξελίξεων το σχετικό νομοσχέδιο δεν κατατέθηκε στη Βουλή από τον υπουργό Διοικ. Μεταρρύθμισης Κυρ. Μητσοτάκη με αποτέλεσμα το όλο εγχείρημα, το οποίο είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του νέου μισθολογίου, να βρίσκεται «στον αέρα».
Οι αλλαγές στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων είχαν προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις κυρίως των συνδικαλιστών.
Το νομοσχέδιο, το οποίο έχει καταρτιστεί, επρόκειτο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα, ωστόσο, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, οι όποιες κινήσεις μετατίθενται στο νέο έτος και, δεδομένων των εκλογών, είναι αδύνατος ο χρονικός προσδιορισμός της κατάθεσης αλλά και της οριστικής μορφής που θα έχει το νομοσχέδιο.
Η εκκίνηση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης στο Δημόσιο απετέλεσε προτεραιότητα για τον κ. Κυρ. Μητσοτάκη, ο οποίος φιλοδοξεί το νέο σύστημα να λειτουργήσει ως «εργαλείο» για τις προαγωγές, την επιλογή προϊσταμένων, τη συμμετοχή στην εσωτερική αγορά εργασίας (μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας), αλλά και για την πρόσληψη ή μη των δόκιμων δημοσίων υπαλλήλων.
Μία από τις καινοτομίες του νέου συστήματος είναι ότι για πρώτη φορά θα συμμετέχουν στη διαδικασία οι ίδιοι οι αξιολογούμενοι, οι οποίοι μαζί με τον αξιολογητή τους θα καθορίζουν το πλάνο με τους στόχους του νέου έτους.
Παράλληλα, με το νέο σύστημα εισάγεται η έννοια της «αριστείας» στη δημόσια διοίκηση, καθώς για τους υπαλλήλους που θα κριθούν «υπερβαίνοντες τις απαιτήσεις της θέσης» προβλέπεται η δυνατότητα ταχείας επαγγελματικής εξέλιξης.
ΠΗΓΗ. kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου