ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Διαβήτης: Τι πρέπει να ξέρεις;;; Όλες οι ΑΛΗΘΕΙΕΣ και οι ΜΥΘΟΙ!

ΤΕΤΑΡΤΗ 8-1-2014

"Γιατί εμένα; Γιατί τώρα; Ίσως αν είχα προσπαθήσει περισσότερο...". 
Τα ερωτήματα αυτά είναι μερικές μόνο από τις σκέψεις ενός ατόμου που μαθαίνει ότι έχει διαβήτη. 
Ωστόσο, θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε ότιη εμφάνιση του διαβήτη δεν είναι δικό μας λάθος. 
Το σώμα σταμάτησε να παράγει αρκετή ινσουλίνη. 

Και είναι απαραίτητη η ινσουλίνη για καλή υγεία. Μεταφέρει τη γλυκόζη από το αίμα στους μυς. Με την ινσουλινοθεραπεία επανακτάται και προφυλάσσεται η υγεία.

Τους διάφορους μύθους γύρω από το διαβήτη επιχειρεί να αποσαφηνίσει η Γεωργία Γεωργίου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

Τα αντιδιαβητικά δισκία ήταν κάποτε αποτελεσματικά για χρόνια. Γιατί δεν επαρκούν πλέον;

Όταν για πρώτη φορά διεγνώσθη ότι είχες σακχαρώδη διαβήτη,το σώμα σου εξακολουθούσε να παράγει αρκετή ποσότητα ινσουλίνης. Απλώς αυτή δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες σου και ο οργανισμός σου πιθανώς δεν τη χρησιμοποιούσε σωστά.
Τα αντιδιαβητικά δισκία βοηθούν το σώμα σου να βγάλει παραπάνω ινσουλίνη ή να τη χρησιμοποιήσει καλύτερα. Όμως, με το πέρασμα τουχρόνου, το σώμα σου παράγει όλο και λιγότερη ινσουλίνη. Έτσι, τώρα έφτασες στοσημείο να χρειάζεται να προσθέσεις μια μορφή θεραπευτικής αγωγής: τηνινσουλίνη.
«Δεν ήθελα να το κάνω. Να μπήξω μια βελόνα στο μπράτσο μου,να ελέγχω το σάκχαρο μου πριν από κάθε γεύμα, να νιώθω αποτυχημένος (δενμπορούσα να διατηρήσω μια καλή ρύθμιση με δισκία και άσκηση), να φέρω το στίγμαότι χρειάζεται να κάνω χρήση βελόνων. Τώρα κάνω τρεις (και μερικές φορές τέσσερις) ενέσεις καθημερινά. Δεν θα μπορούσε να γίνει πιο εύκολο. Οι ενέσεις δεν πονούν και έχω καλύτερη ρύθμιση. Η γλυκοζυλιωμένη μου; 6.1-6.4%»Jim Connors

Ποια είναι τα συμπτώματα της έλλειψης ινσουλίνης;

Κόπωση, πολυουρία, κατάθλιψη, έλλειψη ενεργητικότητας, κακοκεφιά, ανησυχία, ευερεθιστότητα. Πολλοί είναι αυτοί που εκλαμβάνουν τα συμπτώματα αυτά ως φυσικό επόμενο της γήρανσης.

Πόσο υψηλό είναι το υψηλό σάκχαρο;

Αν όλες οι μετρήσεις σου με stick σακχάρου είναι πάνω από 130 mg/dl και η γλυκοζυλιωμένη σου πάνω από 7%. Αν εσύ και ο γιατρός σου δοκιμάσατε όλα τα αντιδιαβητικά δισκία και σκευάσματα με διαφορετικούς συνδυασμούς, σε διαφορετικές δόσεις και παρ' όλα αυτά το σάκχαρα και η γλυκοζυλιωμένη αιμοσφαιρίνη εξακολουθούν να είναι σε υψηλά επίπεδα, τότε χρειάζεσαι ινσουλίνη.
Ποτέ δεν πήρα στα σοβαρά το πρόβλημα του διαβήτη μου στο παρελθόν, τώρα όμως θα το κάνω. Θα χάσω βάρος και θα ασκηθώ. Έτσι, δε θα χρειαστώ ινσουλίνη.
Σε αυτό το σημείο, το να χάσεις βάρος και να ασκηθείς ίσως να μην επαρκεί. Μπορεί απλά να μην έχεις αρκετή ινσουλίνη στον οργανισμό σου. Μην καταστρέφεις την υγεία σου κυνηγώντας ένα άπιαστο όνειρο.
«Έκοψα το κάπνισμα, αύξησα την άσκηση, μείωσα τους υδατάνθρακές μου και η αιμοσφαιρίνη μου έφτασε στο 17%» Karin Hanson-Sanderfur 

Ακόμα δεν μπορώ να το κάνω. Δεν μπορώ να τρυπάω τον εαυτό μου.

Το γεγονός είναι ότι πονάει λιγότερο από τα τρυπήματα πουέκανες στο δάκτυλο. Άκουσε την ιστορία ανθρώπων που ενώ ένιωθαν όπως εσύ, τοδοκίμασαν και είναι μια χαρά.
«H ινσουλίνη είναι ευλογία για μένα. Μου επιτρέπει να τρώωμια φυσιολογική ποσότητα φαγητού, χωρίς να πανικοβάλλομαι επειδή έφαγα μερικά γραμμάρια υδατανθράκων παραπάνω»Kimberly Ewbank

Θα πάρω βάρος αν ξεκινήσω ινσουλίνη;

Πιθανόν. Ένας λόγος είναι ότι δε χάνεις θερμίδες κατά την ούρηση. Δοκίμασε την ινσουλίνη όπως και να ‘χει. Τα πλεονεκτήματα της μείωσηςτου σακχάρου στο αίμα σου υπερτερούν κατά πολύ των κινδύνων από την αύξηση τουβάρους. Επίσης, οι επισκέψεις σε Κλινικό Διαιτολόγο θα σε βοηθήσουν να ελέγξειςτο σωματικό σου βάρος.



ΠΗΓΗ. athensmagazine

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου