ΤΡΙΤΗ 20-1-2014
Και
εγένετο ανταγωνισμός. Δυο χρόνια φλέρταρε με την ιδέα καθόδου στην
Aθήνα η Ryanair.
Η ιρλανδική εταιρεία το πήρε απόφαση και εμφανίζεται διατεθειμένη να σπάσει το μονοπώλιο της Aegean στην αγορά εσωτερικού και να μετατρέψει την Ελλάδα σε... Ιταλία.Έτσι ξεκίνησε και στην γειτονική χώρα, δειλά – δειλά.
Για παράδειγμα, το 2003, δραστηριοποιήθηκε στο Μπέργκαμο, με δυο αεροσκάφη.
Σήμερα, η εν λόγω ιταλική πόλη αποτελεί την 3η μεγαλύτερη βάση της Ryanair, με στόλο 15 -16 αεροσκαφών. Η διείσδυση της ιρλανδικής εταιρείας είναι τόσο μεγάλη, με αποτέλεσμα να διακινεί, στους ευρωπαϊκούς προορισμούς, περισσότερους επιβάτες από την Alitalia!
Του Φώτη Φωτεινού
Η ιρλανδική εταιρεία το πήρε απόφαση και εμφανίζεται διατεθειμένη να σπάσει το μονοπώλιο της Aegean στην αγορά εσωτερικού και να μετατρέψει την Ελλάδα σε... Ιταλία.Έτσι ξεκίνησε και στην γειτονική χώρα, δειλά – δειλά.
Για παράδειγμα, το 2003, δραστηριοποιήθηκε στο Μπέργκαμο, με δυο αεροσκάφη.
Σήμερα, η εν λόγω ιταλική πόλη αποτελεί την 3η μεγαλύτερη βάση της Ryanair, με στόλο 15 -16 αεροσκαφών. Η διείσδυση της ιρλανδικής εταιρείας είναι τόσο μεγάλη, με αποτέλεσμα να διακινεί, στους ευρωπαϊκούς προορισμούς, περισσότερους επιβάτες από την Alitalia!
Ο
μεγάλος αντίπαλος στην Ελλάδα είναι η Aegean Airlines.
H αμιγώς
ελληνική εταιρεία, με μεγαλομέτοχο την οικογένεια Βασιλάκη, περίμενε ότι
κάποια στιγμή η Ryanair ή η easyJet θα έμπαιναν στην αγορά. Άλλωστε,
κάτι τέτοιο είχε αφήσει να εννοηθεί και ο αντιπρόεδρος της Aegean,
Eυτύχης Βασιλάκης στην συνέντευξη τύπου για την εξαγορά της Olympic.
Αυτή
τη φορά, η Aegean έχει να ανταγωνιστεί μια εταιρεία πολύ μεγαλύτερου
μεγέθους από εκείνη κι όχι μια εταιρεία, τύπου Cyprus Airways που έφυγε
κακήν – κακώς από την εγχώρια αγορά, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων.
Από την άλλη πλευρά, η Aegean είναι μια full service αεροπορική εταιρεία
και “ισχυρότερη από ποτέ” (έχει θυγατρική την Olympic, παρουσιάζει
σταθερή ανάπτυξη και κερδοφορία).
Ωστόσο, το μείζον και αυτό που ενδιαφέρει το ευρύ κοινό είναι η μείωση των εισιτηρίων.
Ήδη, η Ryanair εξήγγειλε εισιτήρια με 12 ευρώ, ενώ το τελευταίο
διάστημα και η Aegean Airlines έχει εντατικοποιήσει τις προσφορές της.
“Είναι
δεδομένο ότι θα πέσουν τα εισιτήρια. Όπου μπαίνει η Ryanair, τα
εισιτήρια μειώνονται.
Το ερώτημα είναι, εάν θα αυξηθεί η αεροπορική
ζήτηση, δηλαδή εάν οι Ιρλανδοί “γεννήσουν” νέους επιβάτες”, επισημαίνουν
αναλυτές της αγοράς.
Το προφίλ των δύο εταιρειών |
||
|
Αegean |
Ryanair |
Aεροσκάφη |
45 |
301 |
Επιβάτες σε εκατ. |
8,4 |
79,3 |
Βάσεις |
7 |
64 |
Δρομολόγια |
209 |
1.600 |
Έσοδα σε δις. ευρώ |
0,8 |
4,8 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου