ΠΕΜΠΤΗ 7-1-2016
Mέχρι τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να υπογραφούν οι διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ που βαίνουν προς αποκρατικοποίηση.
Το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει θέσει ως όριο την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 15 Ιανουαρίου, έτσι ώστε αυτές να διατεθούν στους ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την πώληση του 100% των μετοχών των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ μέσα στον Φεβρουάριο.
Οι διεταιρικές συμβάσεις είναι το κρίσιμο στοιχείο που θα καθορίσει το ενδιαφέρον και το προσφερόμενο τίμημα από την πλευρά των ενδιαφερομένων επενδυτών.
Οι συμβάσεις αυτές είναι τέσσερις και αφορούν τις συμβάσεις μεταξύ:
1. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ για την παροχή του έργου συντήρησης του τροχαίου υλικού από τη δεύτερη στην πρώτη.
2. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση σιδηροδρομικών οχημάτων.
3. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ελληνικού Δημοσίου για την παροχή υπηρεσιών κάλυψης των άγονων γραμμών (Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος ή ΥΓΟΣ).
4. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση κάποιων ακινήτων της δεύτερης από την πρώτη.
Βασικό σημείο τριβής είναι η πρώτη σύμβαση, μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, καθώς ο προσδιορισμός ενός υψηλού τιμήματος παροχής στις υπηρεσίες συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού αφαιρεί αξία απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προσθέτει αξία στην ΕΕΣΣΤΥ.
Το αντίστροφο θα ισχύσει στην περίπτωση που υπάρξει ένα χαμηλό τίμημα. Στην κόντρα συμμετέχουν και οι συνδικαλιστές, οι οποίοι λίγο πριν από την αλλαγή του έτους δεν άφησαν να ολοκληρωθεί η σχετική συζήτηση στο διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι συνδικαλιστές αναφέρουν ότι η σχετική σύμβαση που ετοιμάζεται προβλέπει ένα τίμημα της τάξης των 29 έως 40 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, βλάπτοντας καθοριστικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ενισχύοντας ουσιαστικά την ΕΕΣΣΤΥ.
Πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι το τίμημα θα είναι της τάξης των 25 εκατ. ευρώ, δηλαδή λίγο υψηλότερο από το σημερινό, που κυμαίνεται στα 22 εκατ. ευρώ.
Πηγές αναφέραν χθες ότι η πρόσφατη παραίτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Αθ. Ζηλιασκόπουλου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θέτει νομικά εμπόδια στην ολοκλήρωση των συμβάσεων.
Τις σχετικές συμβάσεις θα υπογράψει ο αντιπρόεδρος και εκτελών χρέη προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Νικόλαος Τσαμπαρλής.
Ολα δείχνουν ότι η αποκρατικοποίηση των δύο επιχειρήσεων θα προχωρήσει, παρ’ όλο που ορισμένοι διακρίνουν δισταγμούς από την πλευρά των Ρώσων.
Πάντως, οι τελευταίοι, με επιστολές τους πριν από τα Χριστούγεννα, φέρεται να διαβεβαίωσαν το ΤΑΙΠΕΔ ότι προχωρούν στην οριστικοποίηση της κοινοπραξίας που θα διεκδικήσει τις δύο εταιρείες.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) είχαν εκφράσει ενδιαφέρον με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά τα πισωγυρίσματα των Ρώσων επενδυτών φέρεται να έχουν δημιουργήσει ρήγματα στις σχέσεις των δύο επιχειρήσεων.
Πάντως, φαβορί για την ΕΕΣΣΤΥ φέρεται η γαλλική Αlsthom, ενώ είναι δύκολο να ειπωθεί κάτι αντίστοιχο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αρκετοί είναι κι εκείνοι που εκτιμούν ότι ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κηρυχθεί άγονος από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ και θα επαναπροκηρυχθεί άμεσα, με τη συγκατάθεση, βεβαίως, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΠΗΓΗ. kathimerini.gr
Mέχρι τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να υπογραφούν οι διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ που βαίνουν προς αποκρατικοποίηση.
Το ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να έχει θέσει ως όριο την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή 15 Ιανουαρίου, έτσι ώστε αυτές να διατεθούν στους ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την πώληση του 100% των μετοχών των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ μέσα στον Φεβρουάριο.
Οι διεταιρικές συμβάσεις είναι το κρίσιμο στοιχείο που θα καθορίσει το ενδιαφέρον και το προσφερόμενο τίμημα από την πλευρά των ενδιαφερομένων επενδυτών.
Οι συμβάσεις αυτές είναι τέσσερις και αφορούν τις συμβάσεις μεταξύ:
1. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ για την παροχή του έργου συντήρησης του τροχαίου υλικού από τη δεύτερη στην πρώτη.
2. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση σιδηροδρομικών οχημάτων.
3. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ελληνικού Δημοσίου για την παροχή υπηρεσιών κάλυψης των άγονων γραμμών (Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος ή ΥΓΟΣ).
4. ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση κάποιων ακινήτων της δεύτερης από την πρώτη.
Βασικό σημείο τριβής είναι η πρώτη σύμβαση, μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, καθώς ο προσδιορισμός ενός υψηλού τιμήματος παροχής στις υπηρεσίες συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού αφαιρεί αξία απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προσθέτει αξία στην ΕΕΣΣΤΥ.
Το αντίστροφο θα ισχύσει στην περίπτωση που υπάρξει ένα χαμηλό τίμημα. Στην κόντρα συμμετέχουν και οι συνδικαλιστές, οι οποίοι λίγο πριν από την αλλαγή του έτους δεν άφησαν να ολοκληρωθεί η σχετική συζήτηση στο διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι συνδικαλιστές αναφέρουν ότι η σχετική σύμβαση που ετοιμάζεται προβλέπει ένα τίμημα της τάξης των 29 έως 40 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, βλάπτοντας καθοριστικά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ενισχύοντας ουσιαστικά την ΕΕΣΣΤΥ.
Πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι το τίμημα θα είναι της τάξης των 25 εκατ. ευρώ, δηλαδή λίγο υψηλότερο από το σημερινό, που κυμαίνεται στα 22 εκατ. ευρώ.
Πηγές αναφέραν χθες ότι η πρόσφατη παραίτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Αθ. Ζηλιασκόπουλου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θέτει νομικά εμπόδια στην ολοκλήρωση των συμβάσεων.
Τις σχετικές συμβάσεις θα υπογράψει ο αντιπρόεδρος και εκτελών χρέη προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Νικόλαος Τσαμπαρλής.
Ολα δείχνουν ότι η αποκρατικοποίηση των δύο επιχειρήσεων θα προχωρήσει, παρ’ όλο που ορισμένοι διακρίνουν δισταγμούς από την πλευρά των Ρώσων.
Πάντως, οι τελευταίοι, με επιστολές τους πριν από τα Χριστούγεννα, φέρεται να διαβεβαίωσαν το ΤΑΙΠΕΔ ότι προχωρούν στην οριστικοποίηση της κοινοπραξίας που θα διεκδικήσει τις δύο εταιρείες.
Οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) είχαν εκφράσει ενδιαφέρον με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά τα πισωγυρίσματα των Ρώσων επενδυτών φέρεται να έχουν δημιουργήσει ρήγματα στις σχέσεις των δύο επιχειρήσεων.
Πάντως, φαβορί για την ΕΕΣΣΤΥ φέρεται η γαλλική Αlsthom, ενώ είναι δύκολο να ειπωθεί κάτι αντίστοιχο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αρκετοί είναι κι εκείνοι που εκτιμούν ότι ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κηρυχθεί άγονος από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ και θα επαναπροκηρυχθεί άμεσα, με τη συγκατάθεση, βεβαίως, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΠΗΓΗ. kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου