ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

Μετρό Αθήνας - Οι μελέτες για την γραμμή 4 είναι ώριμες και επαρκείς

ΤΡΙΤΗ 19-8-2014



Φουντώνει και πάλι η κουβέντα για την υλοποίηση της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. 

Σε συνέντευξη τύπου για τις Συγκοινωνίες Αθηνών ο Υπουργός απάντησε σε ερώτηση δημοσιογράφου πως οι μελέτες για την γραμμή 4 είναι ώριμες και επαρκείς.
Σημείωσε πως είναι από τα έργα που απασχολεί τόσο τον ίδιο όσο και το Υπουργείο Υποδομών αλλά και την Αττικό Μετρό. 


Αναφορικά με τον τρόπο κατασκευής αναφέρθηκε σε συμβολή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αλλά και την διερεύνηση μοντέλων χρηματοδότησης.
Λόγω των περιορισμένων πόρων του νέου ΕΣΠΑ το έργο της γραμμής 4 θεωρείται πιθανό να κατευθυνθεί στα έργα προς παραχώρηση. 


Ο Υπουργός πάντως δήλωσε πως προς το παρόν δεν είναι έτοιμος, όμως σε μερικές ημέρες θα είναι σε θέση να προταθεί η ενδεδειγμένη λύση για την κατασκευή της γραμμής 4.

Το θέμα της κατασκευής με συγχρηματοδότηση (παραχώρηση) κερδίζει συνεχώς έδαφος με την διαφορά ότι είναι ένα μοντέλο που δεν έχει προηγούμενο στην Ευρώπη.


Να θυμίσουμε πως το πρώτο τμήμα που είναι έτοιμο μελετητικά να δημοπρατηθεί είναι από το Άλσος Βεϊκου (Γαλάτσι) μέχρι τον Ευαγγελισμό στο κέντρο της Αθήνας. 

Θα διαθέτει 9 σταθμούς και 9χλμ διπλής υπόγειας σήραγγας. Το κόστος υπολογίζεται σε 1 δις ευρώ.

Το επόμενο τμήμα είναι από τον Ευαγγελισμό μέχρι το Μαρούσι (διαμέσω ανατολικών προαστίων και της Κηφισίας) με 11 σταθμούς.


Το τρίτο τμήμα είναι ένας μικρός κλάδος από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη με 3 σταθμούς.


Τέλος τα πιο μελλοντικά έργα αφορούν τα άκρα της γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι τον Περισσό (2 σταθμοί) και από το Μαρούσι μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό (4 σταθμοί).


Συνολικά στην πλήρη της μορφή η γραμμή 4 θα διαθέτει 33 χιλιόμετρα διπλής σήραγγας, 29 σταθμούς, με κόστος άνω των 3,5 δις ευρώ. 


 Λειτουργικά θα μοιάζει με το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχοντας όλους τους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα και θύρες  ασφαλείας ενω οι συρμοί θα είναι υπεραυτόματοι και χωρίς οδηγό αλλά με "συνοδό".



 

Του Νίκου Καραγιάννη


ΠΗΓΗ. ypodomes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου