ΚΥΡΙΑΚΗ 19-1-2014
Της Βάσως Βεγιάζη
Την
περίοδο που στην Ελλάδα εξετάζεται η ανάθεση της συντήρησης της
σιδηροδρομικής υποδομής σε ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ, στη Βρετανία ακολουθούν
αντίθετο δρόμο. Ο φορέας διαχείρισης και συντήρησης του σιδηροδρομικού
δικτύου, η British Network Rail ετοιμάζεται, εντός του 2014, να καταστεί
φορέας του δημόσιου τομέα.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η
εταιρεία ιδρύθηκε στα τέλη του 2001, εξαγοράζοντας την ιδιωτική
Railtrack. Σύμφωνα με απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης, το
σιδηροδρομικό δίκτυο θα χαρακτηριστεί και επίσημα ως «κεντρικός κυβερνητικός φορέας στο δημόσιο τομέα», με τη ΝR να παραδέχεται ότι ορισμένες «μικρές αλλαγές» θα είναι αναπόφευκτες.
Η μετάβαση στο βρετανικό κράτος της NR θα επιφέρει τη μεταφορά χρέους, ύψους 30 δις. στερλινών!
Μάλιστα, το Office for National Statistics, δηλαδή η Στατιστική
Υπηρεσία υπολογίζει ότι η ανάληψη του χρέους της NR θα αυξήσει το
δημόσιο καθαρό χρέος κατά περίπου 2 τοις εκατό του ΑΕΠ και τον καθαρό
δανεισμό του δημοσίου τομέα κατά μέσο όρο 0,2 τοις εκατό του ΑΕΠ.
Σε
δήλωσή του προς το Κοινοβούλιο, ο γραμματέας μεταφορών Patrick
McLoughlin ανέφερε ότι «είμαι αποφασισμένος η Network Rail να διατηρήσει
τη λειτουργική της ευελιξία, ώστε να συνεχίσει να προσφέρει ένα ασφαλές
σιδηροδρομικό δίκτυο, με αυξημένη χωρητικότητα».
Από
την πλευρά της, η Network Rail δήλωσε ότι η «αλλαγή» που συντελείται
ήταν σε μεγάλο βαθμό «τεχνικό ζήτημα» και δεν θα επηρεάσει τη διοίκηση,
τη δομή και τα επενδυτικά της σχέδια.
Πάντως,
τα βρετανικά μέσα ασκούν κριτική για το πώς η εταιρεία θα καταφέρει να
αυξήσει τη χρηματοδότηση της για μελλοντικές επενδύσεις και εάν η
«αλλαγή» που αποφασίστηκε αντιπροσωπεύει «πραγματική επανακρατικοποίηση».
ΠΗΓΗ. metaforespress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου