ΤΕΤΑΡΤΗ 18-6-2014
Σε αυξήσεις, που θα επιβαρύνουν κι άλλο την τσέπη των λαϊκών στρωμάτων, καταλήγουν οι δήθεν μειώσεις που ανακοίνωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Μεταφορών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής.
Οι τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό, που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση από το ένα Μέσο στο άλλο, σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου (από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας), παρά τη μείωση στην τιμή του (από 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ), θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων στην Αττική για την εργατική λαϊκή οικογένεια.
Υπενθυμίζεται ότι πέρα από την ονομαστική μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ακόμα:
Από
τις παραπάνω αλλαγές, πλήττονται άμεσα όσοι χρησιμοποιούν για τις
μετακινήσεις τους μόνο το λεωφορείο και το τρόλεϊ (συμπληρωματικά και το
τραμ).
Οι επιβάτες αυτοί θα πρέπει πλέον να πληρώνουν για τη μηνιαία κάρτα 30 αντί για 20 ευρώ (αύξηση 50%).
Η συγκεκριμένη τροποποίηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν είναι τυχαία, αν σκεφτεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΕ της πρωτεύουσας γίνεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ.
Συγκεκριμένα, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα αφορούν τα λεωφορεία και 242.000 τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ.
Αντίστοιχα, οι επιβιβάσεις στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ΗΣΑΠ τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η ετήσια κατανομή των επιβατών ανά τύπο εισιτηρίου ήταν για το 2013 η εξής:
Ενιαίο εισιτήριο (1,40 ευρώ και μειωμένο 0,70 ευρώ) 26,2%.
Εισιτήρια για λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ (1,20 και 0,60 ευρώ): 33%.
Μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (45 και μειωμένη 23 ευρώ) 14,2%.
Μηνιαία κάρτα λεωφορείων, τρόλεϊ, τραμ (20 ευρώ και 10 ευρώ) 17,3%.
Ετήσιες κάρτες 4,8%.
Λοιπά εισιτήρια (αεροδρομίου, τουριστικό, ημερήσιο κ.ά.) 4,5%.
Θυμίζουμε, ακόμα, ότι μέχρι το 2008 τα εισιτήρια σε λεωφορεία και τρόλεϊ κόστιζαν 0,5 ευρώ, στον ηλεκτρικό 0,7 ευρώ και στο μετρό 0,8 ευρώ.
Δηλαδή, ακόμη και μετά τις «μειώσεις» που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, τα εισιτήρια το Σεπτέμβρη θα είναι ακριβότερα κατά 140%, 71% και 50%, αντίστοιχα σε σχέση με μία εξαετία πριν, όταν το εισόδημα των εργαζομένων ήταν περίπου 35% υψηλότερο, ενώ η ανεργία δε βρισκόταν στα σημερινά τραγικά επίπεδα.
Τέλος, η Εκθεση Πεπραγμένων του ΟΑΣΑ, το 2006, ανέφερε ότι το 1993 η τιμή του εισιτηρίου για μια διαδρομή ήταν 0,22 ευρώ.
Σήμερα είναι 1,20 ευρώ για μια διαδρομή.
Δηλαδή, μέσα σε 20 χρόνια αυξήθηκε 5,5 φορές και η κυβέρνηση έρχεται τώρα με θράσος να μιλήσει για μειώσεις!
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σε αυξήσεις, που θα επιβαρύνουν κι άλλο την τσέπη των λαϊκών στρωμάτων, καταλήγουν οι δήθεν μειώσεις που ανακοίνωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Μεταφορών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής.
Οι τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό, που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση από το ένα Μέσο στο άλλο, σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου (από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας), παρά τη μείωση στην τιμή του (από 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ), θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων στην Αττική για την εργατική λαϊκή οικογένεια.
Υπενθυμίζεται ότι πέρα από την ονομαστική μείωση της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ακόμα:
- Την κατάργηση της μηνιαίας κάρτας για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, που σήμερα κοστίζει 20 ευρώ. Αντικαθίσταται από τη νέα ενιαία κάρτα για όλα τα Μέσα, αξίας 30 ευρώ, από 45 που κοστίζει σήμερα.
- Την ένταση των ελέγχων για τον περιορισμό της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής», ενώ από τις αρχές Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα εισόδου των λεωφορείων που πλέον η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού.
- Την ενίσχυση της εμπλοκής ιδιωτών μέσω του «ηλεκτρονικού εισιτήριου». Προσωρινός ανάδοχος για το έργο, συνολικού ύψους 94 εκατ. ευρώ, έχει οριστεί η κοινοπραξία «Τέρνα Ενεργειακή-LG CNS». Τις επόμενες μέρες, αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το έργο ύψους 19 εκατ. ευρώ της «τηλεματικής», που έχει αναλάβει η κοινοπραξία «Intrasoft International - Intrakat». Και τα δύο αυτά έργα θα πραγματοποιηθούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ και θα χρηματοδοτηθούν και από κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Τα στοιχεία για τις επιβιβάσεις
Οι επιβάτες αυτοί θα πρέπει πλέον να πληρώνουν για τη μηνιαία κάρτα 30 αντί για 20 ευρώ (αύξηση 50%).
Η συγκεκριμένη τροποποίηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν είναι τυχαία, αν σκεφτεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΕ της πρωτεύουσας γίνεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ.
Συγκεκριμένα, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα αφορούν τα λεωφορεία και 242.000 τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ.
Αντίστοιχα, οι επιβιβάσεις στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ΗΣΑΠ τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η ετήσια κατανομή των επιβατών ανά τύπο εισιτηρίου ήταν για το 2013 η εξής:
Ενιαίο εισιτήριο (1,40 ευρώ και μειωμένο 0,70 ευρώ) 26,2%.
Εισιτήρια για λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ (1,20 και 0,60 ευρώ): 33%.
Μηνιαία κάρτα για όλα τα μέσα (45 και μειωμένη 23 ευρώ) 14,2%.
Μηνιαία κάρτα λεωφορείων, τρόλεϊ, τραμ (20 ευρώ και 10 ευρώ) 17,3%.
Ετήσιες κάρτες 4,8%.
Λοιπά εισιτήρια (αεροδρομίου, τουριστικό, ημερήσιο κ.ά.) 4,5%.
Θυμίζουμε, ακόμα, ότι μέχρι το 2008 τα εισιτήρια σε λεωφορεία και τρόλεϊ κόστιζαν 0,5 ευρώ, στον ηλεκτρικό 0,7 ευρώ και στο μετρό 0,8 ευρώ.
Δηλαδή, ακόμη και μετά τις «μειώσεις» που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, τα εισιτήρια το Σεπτέμβρη θα είναι ακριβότερα κατά 140%, 71% και 50%, αντίστοιχα σε σχέση με μία εξαετία πριν, όταν το εισόδημα των εργαζομένων ήταν περίπου 35% υψηλότερο, ενώ η ανεργία δε βρισκόταν στα σημερινά τραγικά επίπεδα.
Τέλος, η Εκθεση Πεπραγμένων του ΟΑΣΑ, το 2006, ανέφερε ότι το 1993 η τιμή του εισιτηρίου για μια διαδρομή ήταν 0,22 ευρώ.
Σήμερα είναι 1,20 ευρώ για μια διαδρομή.
Δηλαδή, μέσα σε 20 χρόνια αυξήθηκε 5,5 φορές και η κυβέρνηση έρχεται τώρα με θράσος να μιλήσει για μειώσεις!
ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου