Διαβάστε το πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ του Φοίβου Παπαγεωργίου
Όπως
εξηγεί στον Μουσικό Βαγόνι ο Φώτης Κορομηλάς, μουσικός και γραμματέας
του Μουσειακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλίας, τα μέλη του οποίου κάνουν τιτάνια
και πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθεια ώστε να αναδειχθεί
η σιδηροδρομική κληρονομιά της περιοχής μας, "οι Γερμανοί τεχνίτες της
εταιρείας HVLE είναι κυρίως νεαροί εκπαιδευόμενοι και «μαθητεύουν» πάνω
στο ιστορικό αυτό γερμανικής κατασκευής τρένο".
"Βρίσκονται εδώ μέσω του προγράμματος «Erasmus» με στόχο να επισκευάσουν το «αμάξωμα»", αναφέρει δίνοντάς μας στη συνέχεια περαιτέρω πληροφορίες.
"Οι Σιδηρόδρομοι Πελοποννήσου παρήγγειλαν το 1936 οχτώ πετρελαιοκίνητες Linke - Hofmann μετρικού εύρους και το 1937 αυτές έφτασαν στην Ελλάδα. Πρόκειται για πιστά αντίγραφα του περίφημου «Ιπτάμενου Αμβουργιανού» που άφησε ιστορία στην Γερμανία τη δεκαετία του 1930 με την πρωτόγνωρη για την εποχή ταχύτητά του, γύρω στα 160 χλμ./ώρα.
Και οι ίδιοι οι Γερμανοί συναισθάνονται πως προστατεύουν έτσι την βιομηχανική τους κληρονομιά. Κάποιες από αυτές καταστράφηκαν στον πόλεμο και άλλες ήρθανε στην Θεσσαλία το 1976, όπως η συγκεκριμένη που έμεινε στο Βελεστίνο και εκτελούσε δρομολόγια μέχρι να αποσυρθεί , πριν από περίπου 30 χρόνια.
Όπως σημειώσμαε σε προηγούμενο δημοσίευμα, η Linke - Hofmann είναι ανεκτίμητης -από πολλές πλευρές- αξίας αυτοκινητάμαξα και μάλιστα έχει χρησιμοποιηθεί για αυτό το λόγο σε κινηματογραφικά γυρίσματα διεθνούς παραγωγής.
Αυτή τη στιγμή, βρίσκεται σε φάση αποκατάστασης έχοντας υποστεί και μία λεηλασία το 2013, κάτι που ελπίζουμε πως δεν θα ξανασυμβεί τώρα που έχουν τοποθετηθεί παντού στον σταθμό κάμερες.
Ο Μουσειακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλίας είναι μία Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία. Στην ουσία συνίσταται από μία εθελοντική ομάδα ανθρώπων από κάθε άκρη της Ελλάδας που αγαπούν βαθιά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και την ιστορία του.
Ο 23χρονος Αθηναίος εθελοντής μας σχολιάζει πως
«κληρονόμησε» αυτή την αγάπη για τα τρένα από τον πατέρα του, μιλώντας
γεμάτος ενθουσιασμό για τα μελλοντικά σχέδια: "Σίγουρα δεν πρόκειται για
εύκολο εγχείρημα αλλά σε συνεργασία με τον ΟΣΕ θα προσπαθήσουμε να
αναβιώσουμε ιστορικές διαδρομές και να θέσουμε σε λειτουργία παλαιά
τρένα, τηρώντας όλους τους κανονισμούς. Θέλουμε συμμάχους τις τοπικές
κοινωνίες γιατί θα κερδίσουν και οι ίδιες από την ανάπτυξη του
σιδηροδρομικού τουρισμού.
Υπάρχει πολύ μεγάλη ποσότητα τροχαίου
υλικού προς αξιοποίηση. Εδώ στο Βελεστίνο «κείτεται» και η θεσσαλική
αυτοκινητάμαξα Breda, ιταλικής κατασκευής του 1952. Όλα αυτά αποτελούν
ένα “θησαυρό” που οφείλει να αναδειχθεί. Μακάρι να μπορέσουμε να δώσουμε
και νέα πνοή στα κτίρια και γενικότερα τις εγκαταστάσεις του ιστορικού
Σιδηροδρομικού Σταθμού Βελεστίνου καθώς όλων των σταθμών της περιοχής".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου