Την αγορά τρένων υδρογόνου που θα δρομολογηθούν σε επιδοτούμενες μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής και οι αρχές της Πελοποννήσου θα πρέπει να διερευνήσουν αν η εξαγγελία αποτελεί ευκαιρία για το δίκτυο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, που δύσκολα θα βρει φορέα χρηματοδότησης για την ηλεκτροδότησή του.
Τα τρένα υδρογόνου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου μπορούν να συνδυαστούν με παραγωγή του καυσίμου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο πλαίσιο της δίκαιης μετάβασης στη μεταλιγνιτική εποχή.
Υπενθυμίζουμε ότι η περιφερειακή αρχή έχει προτείνει τη χρηματοδότηση του έργου μετατροπής του δικτύου από μετρικό σε κανονικό με πλάτος 1,40 μέτρα. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο παραγωγής υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη μεταλιγνιτική Μεγαλόπολη χάρη στις μεγάλες επιδοτήσεις που θα προσφέρει το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης.
Σε κάθε περίπτωση η Περιφέρεια θα πρέπει να εξετάσει την αξιοποίηση
των τρένων υδρογόνου που θα αγοραστούν και τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι
και 160 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ μεταφέρουν έως και 250 επιβάτες. Κάθε
αμαξοστοιχία έχει μία μηχανή και τέσσερα βαγόνια επιβατών. Το κόστος του κάθε
τρένου αγγίζει τα 13 εκ. ευρώ και το 70% θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του
Ταμείου Ανάκαμψης. Η διαδικασία προμήθειας αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και
τα πρώτα τρένα θα παραδοθούν το 2024.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ήδη ξεκίνησαν διαρροές για δρομολόγηση των τρένων υδρογόνου στο δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, γεγονός που ενδεχομένως φέρει την Πελοπόννησο προ τετελεσμένων γεγονότων.
Οι ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή έγιναν από το βήμα του συνεδρίου της "Καθημερινής".
Θ.Λ.
ΠΗΓΗ. eleftheriaonline.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου