Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2022

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - Παραπέρα ιδιωτικοποίηση με τον λαό να πληρώνει πανάκριβες και υποβαθμισμένες μεταφορές

 


Την παραπέρα απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών ώστε να μπορούν να αναπτύσσουν την επιχειρηματική τους δράση οι ιδιώτες, με τον λαό να πληρώνει τα σπασμένα με τα πανάκριβα εισιτήρια και με ατέλειωτες ώρες αναμονής, συνεχίζει «ακάθεκτη» να προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας και εδώ τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ, με νομοσχέδιο που ήδη συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Πρόκειται για το νομοσχέδιο: 

«Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ», το οποίο έρχεται ως συνέχεια του νόμου που ψηφίστηκε την περασμένη Τετάρτη για τις ΔΕΚΟ και προέβλεπε ότι δίνεται το 25% του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, δηλαδή στους ιδιώτες. 

Ετσι, χτυπιούνται και τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων προβλέποντας για πρώτη φορά ακόμα και ενοικιαζόμενους, εργολαβικούς εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες.

Πιο συγκεκριμένα, με το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου προωθείται η πλήρης εναρμόνιση της εγχώριας νομοθεσίας με τον Κανονισμό 1370/2007, της ΕΕ για την απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών, διαδικασία που ξεκίνησε με τον νόμο 4199/2013 της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, συνεχίστηκε με τον νόμο 4568/2018 της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και τώρα έρχεται η σημερινή κυβέρνηση να συνεχίσει το «εγκληματικό έργο».

Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, αναφέρεται καθαρά ότι στόχος των διατάξεων είναι «ο σχεδιασμός του έργου των αστικών συγκοινωνιών με καθορισμό των αντίστοιχων γεωγραφικών περιοχών, διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών, για ανάθεση των συμβάσεων παροχής αστικού συγκοινωνιακού έργου από τους αναδόχους».

Ο αρμόδιος υπουργός Κ. Αχ. Καραμανλής το είπε ολοκάθαρα μιλώντας στην Επιτροπή, ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου εντάσσονται «πλήρως στους στόχους του εθνικού στρατηγικού σχεδίου μεταφορών 2017-2037, το οποίο ως γνωστόν έχει συνταχθεί και πολύ σωστά από την προηγούμενη κυβέρνηση», του ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή, και πως «μπήκαμε στο μεταβατικό στάδιο και να μεταφέρουμε υπηρεσίες σε έναν ιδιώτη πάροχο και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, εκμεταλλευόμενοι έναν νόμο που είχε κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, και σωστά τον είχε κάνει»...

Γι' αυτό και ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Γιαννούλης εστίασε όχι στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου, αλλά στις «προϋποθέσεις», εκφράζοντας την αγωνία του «για τα κριτήρια επιλογής των αναδόχων» για τα πράσινα ηλεκτρικά λεωφορεία σε ορεινές ή ημιορεινές περιοχές.

Οδυνηρά τα αποτελέσματα σε βάρος του λαού

Οπως επισήμανε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, καταψηφίζοντας βέβαια το νομοσχέδιο, ο Κανονισμός της ΕΕ - που ήδη εφαρμόζεται πλέον στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη με τους προηγούμενους νόμους των κυβερνήσεων ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ - τώρα γενικεύεται σε όλες τις δημόσιες αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες.

Ο Γ. Δελής αναφέρθηκε στα οδυνηρά αποτελέσματα που έχει μέχρι τώρα η απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών, για την οποία ειδικά ο ΣΥΡΙΖΑ υπήρξε πρωτοστάτης ως κυβέρνηση. 

Οπως σημείωσε, τα ενοικιαζόμενα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από εταιρείες Leasing που θησαυρίζουν σε βάρος του λαού, όχι μόνο δεν βελτίωσαν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, αλλά παρά τον πακτωλό εκατομμυρίων ευρώ που έχουν πάρει οι εταιρείες, τα λαϊκά στρώματα ταλαιπωρούνται από υποσυντήρητα, ακατάλληλα, μεταχειρισμένα οχήματα, που διαρκώς παρουσιάζουν βλάβες, με ώρες στο «περίμενε» στις στάσεις και βέβαια τα ακριβά εισιτήρια. 

Ενώ όσον αφορά τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες ο Κανονισμός της ΕΕ έφερε τα συντριπτικά χτυπήματα στα εργασιακά τους δικαιώματα.

Επιπρόσθετα, όπως τόνισε, τα άρθρα του νομοσχεδίου «ξεχειλίζουν» από προνόμια υπέρ των ιδιωτών, όπου φωτογραφίζονται οι μεγάλες εταιρείες, στις οποίες διασφαλίζεται το κέρδος, καθώς προβλέπονται οι σχετικές αποζημιώσεις, ενώ αν παραβιάσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις η... τιμωρία είναι από 1000 έως 10.000 ευρώ το ανώτερο, δηλαδή «σιγά τα ωά», όπως σχολίασε και ο Γ. Δελής, ενώ προβλέπεται και η σχετική επιείκεια.

Οσον αφορά τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, προβλέπει τον διαχωρισμό τους, εξέλιξη που, όπως σημείωσε ο Γ. Δελής, θα πρέπει να ερμηνευτεί «στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ, για αυτήν την απελευθέρωση και των σιδηροδρομικών μεταφορών και τον σχεδιασμό βεβαίως της αστικής τάξης στη χώρα μας, που φιλοδοξεί να την καταστήσει έναν κόμβο μεταφορών και διαμετακόμισης στην Ευρώπη».

Επειδή επίκειται η επένδυση ενός πακέτου πάνω από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ για σιδηροδρομικά έργα, τα οποία θα συνδέουν το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο με τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου και Καβάλας, έργα που θα αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ, με τον διαχωρισμό «γίνεται πιο αποτελεσματική η πρόσβαση των κατασκευαστικών ομίλων, που αναμένεται να ξεκοκαλίσουν τα δισ. αυτά».

 

ΠΗΓΗ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου