Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

Τα σχολικά τμήματα συγχωνεύονται - Οι μαθητές ασφυκτιούν - Προβληματίζουν οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών

 

 

Στα παραπάνω το υπουργείο Παιδείας απαντάει ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε φέτος κυρίως λόγω των αυξημένων αναρρωτικών αδειών των εκπαιδευτικών.

Με τρόπο ξαφνικό και μέσα στην πανδημία, εμφανίστηκε σχέδιο εκτεταμένων συγχωνεύσεων τμημάτων σχολείων σε όλη τη χώρα, που οδηγεί σε αύξηση των μαθητών και μαθητριών ανά τάξη.

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας έρχεται 40 μέρες μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Με αυτό κατά νου, σε κάποιες περιπτώσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες σε σχολικές τάξεις «ανεβαίνουν» στους 27 και 28, ενώ οι αλλαγές αυτές συνδέονται με τα περίπου 6.000 κενά σε εκπαιδευτικούς που διαπιστώνονται σε όλη τη χώρα.

Όλα αυτά, παρά τους μόνιμους διορισμούς και τους διορισμούς εκπαιδευτικών, και για τα οποία δεν υπάρχουν πλέον κονδύλια για να αντιμετωπιστούν. Νέο «κύμα» προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα γίνει τις επόμενες ημέρες, αλλά αυτές δεν θα ξεπεράσουν τα 2.500 άτομα.

Θέμα προγραμματισμού

Το θέμα έχει αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, έχει προκαλέσει αντιδράσεις και κινητοποιήσεις, με τους εκπαιδευτικούς να κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας για έλλειψη σωστού προγραμματισμού στις τοποθετήσεις δασκάλων και καθηγητών. Πρόκειται δε για την πρώτη χρονιά κατά την οποία «εν μια νυκτί» ξεκινάει αντίστοιχου μεγέθους πρόγραμμα συγχωνεύσεων, και μάλιστα σε περίοδο υγειονομικής κρίσης.

Στα παραπάνω το υπουργείο Παιδείας απαντάει ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε φέτος κυρίως λόγω των αυξημένων αναρρωτικών αδειών των εκπαιδευτικών.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αλέξανδρος Κόπτσης, που δεν έχει εικόνα για το πόσες ακριβώς συγχωνεύσεις θα γίνουν σε πανελλαδικό επίπεδο, απαντάει στο «Βήμα» λέγοντας ότι «πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία και τα δεδομένα διαρκώς ανατρέπονται, οπότε δεν έχουμε ακόμη ξεκάθαρη εικόνα». Οπως δηλώνει, φέτος έχουν δηλωθεί πολλές άδειες παρουσίας εκπαιδευτικών ή περιπτώσεις αναπληρωτών που διορίζονται σε περιοχές αλλά στη συνέχεια παραιτούνται.

Τμήματα με μεγάλο αριθμό μαθητών

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ωστόσο αποτελεί το 2ο Γυμνάσιο Καβάλας όπου βρίσκεται σε διαδικασία συνένωσης δύο τμημάτων που θα οδηγήσουν σε ένα νέο τμήμα... 29 μαθητών ή δύο διαφορετικών τμημάτων του ειδικού σχολείου της περιοχής, οι μαθητές του οποίου είχαν χωριστεί για λόγους διαφορετικών προβλημάτων μαθησιακών δυσκολιών ή περιπτώσεων στο φάσμα του αυτισμού, και τώρα τους ζητείται να κάνουν αναγκαστική συνδιδασκαλία.

Στην Αθήνα οι περιπτώσεις συγχωνεύσεων σχολείων είναι πολλές, με χαρακτηριστική το 2ο Γυμνάσιο Παλλήνης όπου λειτουργούσαν 4 τμήματα των 22 ή 23 παιδιών το καθένα και ήδη υπάρχει εντολή συγχώνευσής τους, κάτι που θα ανεβάσει τον αριθμό των μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στους 27.

Ενταση υπάρχει και σε Κόρινθο, Λουτράκι, σε πολλές περιοχές της Περιφέρειας Πελοποννήσου κ.α. 

Στο 27ο Γυμνάσιο και Λύκειο Κολωνακίου οι καθηγητές του λένε ότι ήδη το σχολείο είναι ασφυκτικά γεμάτο στις τάξεις του και δεν μπορούν να ζητηθούν συγχωνεύσεις στα τμήματά του. Ωστόσο χαρακτηρίζουν την εικόνα έκρυθμη και αναφέρουν ότι τα κενά σε φιλόλογο και φυσικό μόλις καλύφθηκαν, αλλά δεν έχουν καλυφθεί στα καλλιτεχνικά και τη γυμναστική.

 

ΠΗΓΗ. newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου