Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Το πλάνο των Ιταλών για το δίκτυο και τους εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΔΕΥΤΕΡΑ 17-4-2017


 

Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού να ανάψει το «πράσινο φως» για το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων, καθώς εκκρεμεί το κλείσιμο του σχετικού φακέλου σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 750 εκατομμύρια ευρώ.




Να σημειωθεί μάλιστα ότι πλέον στο μικροσκόπιο της Επιτροπής έχουν μπει και πιθανές κρατικές ενισχύσεις του ΟΣΕ.

Αμέσως μετά θα πρέπει να υπογραφεί Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη διαγραφή των χρεών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα καθορίζει και τα επόμενα βήματα για τη μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.

Στο διάστημα αυτό, πάντως, οι Ιταλοί φαίνονται αποφασισμένοι να αξιολογήσουν τόσο το προσωπικό όσο και τη διοίκηση της εταιρείας, με τη δεύτερη να σημειώνει ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάποια σχετική συζήτηση, αλλά σε κάθε περίπτωση οι παραιτήσεις των επικεφαλής θα βρίσκονται στη διάθεσή τους. 

Πιθανό θεωρείται το σενάριο η σημερινή διοίκηση να παραμείνει αμετακίνητη κατά τη διάρκεια της πρώτης μεταβατικής περιόδου.

Συνάντηση
 
Στη συνάντηση με τους δύο εκπροσώπους της ιταλικής σιδηροδρομικής εταιρείας που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες συζητήθηκαν τόσο το ανθρώπινο δυναμικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι ανάγκες της εταιρείας όσο και οι προτεραιότητες των επενδυτών. 


Στα πιθανά σενάρια συγκαταλέγεται το «σπάσιμο» της εταιρείας στα δύο, στο επιβατικό και το εμπορευματικό κομμάτι στα πρότυπα που οι Ιταλοί διαχειρίζονται διεθνώς τις σιδηροδρομικές εταιρίες.

Την ίδια στιγμή ξαναφουντώνουν τα σενάρια, σύμφωνα με τα οποία οι Ιταλοί ενδιαφέρονται για είσοδο στον συγκοινωνιακό τομέα του μητροπολιτικού κέντρου της Αθήνας μέσω του μετρό, ενώ επιφυλακτικοί εξακολουθούν να εμφανίζονται όσον αφορά στη διεκδίκηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), η οποία βρίσκεται υπό ιδιωτικοποίηση. 

Σιδηροδρομικές πηγές αναφέρουν πως δεν θα βιαστούν να ανοίξουν τα χαρτιά τους, δεδομένου ότι και η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών μετατέθηκε για τις 30 Ιουνίου, ενώ σκέφτονται και το ενδεχόμενο δημιουργίας δικού τους επισκευαστικού κέντρου. 

Να σημειωθεί, πάντως, ότι η ΕΕΣΣΤΥ έχει υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συντήρησης των βαγονιών της για 10 χρόνια (5 συν 5), με τον ελληνικό σιδηρόδρομο να αποτελεί τον κύριο πελάτη της.

Ο επικεφαλής της Ferrovie Dello Stato Ρενάτο Μαζονκίνι με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνη Λεούση κατά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τις τελευταίες μέρες ξαναφουντώνουν τα σενάρια για είσοδο των Ιταλών στον συγκοινωνιακό τομέα της Αθήνας μέσω του Μετρό.
Ο επικεφαλής της Ferrovie Dello Stato Ρενάτο Μαζονκίνι με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνη Λεούση κατά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τις τελευταίες μέρες ξαναφουντώνουν τα

Οι Ιταλοί σκοπεύουν να επενδύσουν ποσό που φτάνει στα 500 εκατ. ευρώ τόσο σε τροχαίο υλικό όσο και σε έργα υποδομών, αν και σε ό,τι αφορά στο τροχαίο υλικό υποχρεούνται να μισθώνουν από τη ΓΑΙΑΟΣΕ όσο διενεργούν δρομολόγια άγονης γραμμής, τα οποία επιδοτούνται με 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Προτεραιότητά τους αμέσως μόλις αναλάβουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η αναβάθμιση του δικτύου που θα παραλάβουν και η σταθεροποίησή του. 

Στόχος είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στις επιβατικές μεταφορές και κυρίως σε αυτές που γίνονται στον βασικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη. 

Ως προς το εμπορευματικό κομμάτι, έμφαση αναμένεται να δοθεί στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

 Αναφορικά με τους εργαζομένους, ένα από τα ζητήματα που απασχολούν τους Ιταλούς είναι ο μεγάλος μέσος όρος ηλικίας τους αλλά και τα κενά σε νευραλγικές θέσεις. 

Οι ίδιοι μάλιστα άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο και για προσλήψεις κυρίως σε κλάδους που σχετίζονται με την κίνηση (προσωπικό αμαξοστοιχιών και μηχανοδηγούς), κάτι που σταδιακά θα λύσει σε έναν βαθμό και το ζήτημα της ηλικίας των εργαζομένων, δεδομένου ότι σημαντικό τμήμα του προσωπικού βρίσκεται σήμερα πολύ κοντά στη συνταξιοδότηση.

 Να σημειωθεί ότι αντίστοιχο πρόβλημα είχαν και οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι, οι οποίοι κατάφεραν σε βάθος χρόνου δεκαετίας να μειώσουν τον μέσο όρο ηλικίας στα τριάντα χρόνια περίπου. 

Στις πρώτες κινήσεις των Ιταλών συγκαταλέγεται και η μετεγκατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς το μηνιαίο μίσθωμα στον ΟΣΕ κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό.

Εισιτήριο
 

Μία από τις πρώτες «καυτές πατάτες» που θα κληθούν να διαχειριστούν οι Ιταλοί είναι η σύναψη νέας σύμβασης με τον ΟΑΣΑ, καθώς απ’ ό,τι φαίνεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μείνει εκτός συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και οι επιβάτες της θα πρέπει να προμηθεύονται διαφορετικό εισιτήριο για τις μετακινήσεις τους με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ακόμα και στο αστικό τμήμα του. 

Πηγές κοντά στην υπόθεση επισημαίνουν ότι υπήρξε διαφωνία με τον ΟΑΣΑ, που οδήγησε σε περικοπή της σύμβασης για τον σιδηρόδρομο εξαιτίας τεχνικών ασυμβατοτήτων. 

Οι δύο πλευρές φαίνεται ότι δεν κατέληξαν σε κοινή γραμμή τόσο για τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου όσο και για την κατανομή των εισπράξεων. 

Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ολοκληρώνει το δικό της ηλεκτρονικό εισιτήριο και σχεδιάζει καμπάνια για την πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού.

Να σημειωθεί ότι με βάση τον φετινό προϋπολογισμό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει έσοδα 128,2 εκατ. ευρώ, έξοδα 122,5 εκατ. και κέρδη άνω των 5 εκατ.



ΠΗΓΗ.  ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου