Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

Κατηγορηματικά αντίθετη η ALE στην πιστοποίηση συνταξιούχων μηχανοδηγών - Επιστολή στον Χ. Σπίρτζη

ΚΥΡΙΑΚΗ 12-3-2017






Σε  e-mail που έφτασε στο Σωματείου μας  απο την Ευρωπαική Ομοσπονδία Μηχανοδηγών που αναφέρετε στην προσπάθεια ιδιωτικών εταιρειών να πιστοποιήσουν συνταξιούχους μηχανοδηγούς και κοινοποιείται στον Υπουργό Μεταφορών κ. Σπίρτζη. Η επιστολή έρχεται ως συνέχεια

της παρουσίας του Σωματείου μας στην τελευταία συνεδρίαση της ΑLE στο Σαλέρνο
 Εκεί είχε συμφωνηθεί μετά απο συνομιλίες  με τα συνδικάτα μηχανοδηγών και την τοποθέτηση του Προέδρου της ΠΕΠΕ συναδέλφου Γενιδούνια να παρέμβει η ALE για το θέμα όταν αυτό κριθεί αναγκαίο καθώς στο παρελθόν δεν είχε πάρει επίσημα θέση για το θέμα. Την τελευταία εβδομάδα και μετά την τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας υπήρξε επικοινωνία με τον Πρόεδρο της  ALE κ έτσι είχαμε το σημερινό αποτέλεσμα.
Στην επιστολή που είναι γραμμένη στα Αγγλικά και μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ αναφέρετε

Προς Υπουργό Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη
Αγαπητέ Υπουργέ
   
Σας απευθύνομαι ως Πρόεδρος της Αυτόνομης Ένωσης Μηχανοδηγών της Ευρώπης (ALE), καθώς έχω λάβει από το μέλος της ένωσής μας στην Ελλάδα, ΠΕΠΕ, πολύ ανησυχητικές πληροφορίες σχετικά με το γεγονός ότι στο σιδηροδρομικό τομέα της Ελλάδος γίνεται προσπάθεια για να καθαστεί  ως  πρακτική η πιστοποίηση συνταξιούχων μηχανοδηγών, έτσι ώστε να εισέλθουν εκ νέου στον επαγγελματικό χώρο εργαζόμενοι ως μηχανοδηγοί σιδηροδρομικών οχημάτων ιδιωτικών εταιρειών.

Το γεγονός αυτό, το οποίο ο οργανισμός που εκπροσωπώ θεωρεί ιδιαίτερα σοβαρό τόσο από αυστηρά εργασιακής άποψης όσο και από κοινωνικής σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, μπορεί να θεωρηθεί, κατά τη γνώμη μας, μια πραγματική απερισκεψία σχετικά με τη λειτουργική ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Είναι απαραίτητο τα κράτη να παρακολουθούν προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των πολιτών τους. Κατά τη γνώμη μου όμως, διαδικασίες όπως η προαναφερθείσα οδηγούν προς την αντίθετη κατεύθυνση, πολύ δε περισσότερο αν υπάρχει συμπαιγνία του ρυθμιστικού σώματος, όπως έχουμε παρατηρήσει. Είναι ακριβώς το σώμα αυτό που έχει την ευθύνη να εγγυηθεί ότι η εφαρμογή των κανόνων δεν επιτρέπει σε καμία περίπτωση να αμφισβητηθεί η ασφάλεια. 

Η τακτική της προώθησης πρόσληψης ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας για εργασίες που απαιτούν τη μέγιστη προσοχή και συγκέντρωση, όπως η οδήγηση σιδηροδρομικών οχημάτων, δε φαίνεται να είναι η καλύτερη φόρμουλα για το σκοπό αυτό.

Όπως δήλωσα και προηγουμένως, δεν είναι αποδεκτό από εργασιακής άποψης ότι εργαζόμενοι που έχουν δικαίωμα σε σύνταξη, η οποία έχει θεσπιστεί ακριβώς ως αποζημίωση για το πέρας της εργασιακής δραστηριότητας, να επανέρχονται στην απασχόληση, προκειμένου να συμπληρώσουν τις συνταξιοδοτικές τους αποδοχές, εντός εταιρειών οι οποίες -με αυτόν τον τρόπο- εφαρμόζουν πολιτικές κοινωνικού ντάμπινγκ στον ελληνικό τομέα σιδηροδρόμων.

Θεωρώ επίσης πολύ δύσκολο, για να μην πω αδύνατο, να δικαιολογηθεί εντός του κοινωνικού μας πλαισίου ότι ένα ευρωπαϊκό κράτος προστατεύει τέτοιες πρακτικές, την ίδια στιγμή που το ποσοστό ανεργίας των νέων στη Νότια Ευρώπη κυμαίνεται περίπου στο 50%, κάτι απολύτως απαράδεκτο.

Υπό την, κατά τη θεώρησή μου, αναμφισβήτητη παγιότητα των δηλωμένων επιχειρημάτων, ελπίζω ότι θα αναλύσετε το σοβαρό αυτό ζήτημα και θα υιοθετήσετε τις αναγκαίες πρωτοβουλίες ώστε να αποφευχθεί η συνέχιση πρακτικών αυτού του είδους.


Με εκτίμηση Σφραγίδα - Υπογραφή Juan Jesús García Fraile



ΠΗΓΗ. ΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΕΛΞΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου