Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Για ύπαρξη «δημόσιου εθνικού αερομεταφορέα» κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ 10-12-2014


Την τουριστική πολιτική που θα ακολουθήσει o ΣΥΡΙΖΑ σε περίπτωση πρόωρων εκλογών και τυχόν επικράτησής του, παρουσίασε ο υπεύθυνος της Επιτροπής Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου, Μιχάλης Κριτσωτάκης.

Στόχος του ΣΥΡΙΖΑ, όπως αναφέρεται σχετικά, «είναι ο τουρισμός, όπου θα μεγεθύνονται, όχι μόνο ορισμένα μεγέθη, αλλά οι θετικές επιδράσεις στην κοινωνία.
  
Η κοινωνική ανταποδοτικότητα στον τουρισμό ταυτίζεται με τη σύνδεση του τουρισμού με το υπόλοιπο παραγωγικό πλέγμα και τη διάχυση των οφελών του στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες».

Στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα κάτωθι:

-Η τουριστική στρατηγική της κυβέρνησης της Αριστεράς θεμελιώνεται, μέσω του σταματήματος του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων των δημόσιων τουριστικών ακινήτων

-οικοδομείται, μέσω της επανεξέτασης των συμβάσεων παραχώρησης, χρήσης και ιδιοκτησίας που υπογράφηκαν επί Μνημονίου και της ανάκτησης της δημόσιας τουριστικής περιουσίας, όπου το απαιτεί η ανάγκη χρηματοδότησης των τουριστικών πολιτικών,
αναπτύσσεται μέσω της ίδρυσης δημόσιου – κοινωνικού φορέα παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, ενάντια στις μονοπωλιακές τάσεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και στα φαινόμενα εναρμονισμένων πρακτικών

-της εξέτασης των μεσομακροπρόθεσμων δυνατοτήτων ύπαρξης δημόσιου εθνικού αερομεταφορέα

-του σχεδιασμού και εφαρμογής ενός σύγχρονου συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, για την κάλυψη των αναγκών πρόσβασης σε όλη την Ελλάδα.

Δριμεία κριτική για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Αναφορικά με τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο κ. Μιχάλης Κριτσωτάκης ανέφερε ότι «η κυβέρνηση επέλεξε την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. 

Αυτή η πρωτοβουλία αποτέλεσε τη συνέχεια μιας - πολυετούς πλέον – στρατηγικής ιδιωτικοποιήσεων με όρους ξεπουλήματος, η οποία περιλαμβάνει αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες, χιονοδρομικά κέντρα, ιαματικές πηγές.

Μάλιστα, ακόμα και οι πιο νηφάλιες οικονομοτεχνικές αναλύσεις καταδεικνύουν την αποτυχία του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, τα έσοδα των οποίων δεν αντιστοιχούν ούτε στο ελάχιστο στις δυνατότητες αξιοποίησης τους από το κράτος.


Αν στο παραπάνω προστεθεί η απαράδεκτη - και εκτός των άλλων και «αντιτουριστική» - σύμβαση του «Ελ. Βενιζέλος» και η μετάβαση των αερομεταφορών από το καθεστώς του κρατικού μονοπωλίου στο καθεστώς του ιδιωτικού μονοπωλίου, μπορούμε να μιλάμε πλέον για έναν αφοπλισμό του κράτους από αναπτυξιακά εργαλεία.

Προτείνω να κοιτάξουμε λίγο στα ανατολικά και να δούμε τη γείτονα χώρα, την Τουρκία.  
Η «Turkish Airlines», ο τούρκικος αερομεταφορέας, στη διαχείριση του οποίου το κράτος συμμετέχει καταλυτικά, είναι μέσα στις 5 - 10 κορυφαίες αεροπορικές εταιρίες παγκοσμίως.

Παράλληλα, αυτή την στιγμή, στην Κωνσταντινούπολη κατασκευάζεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον πλανήτη σε δυναμική επισκεψιμότητας - ένα αεροδρόμιο που στοχεύει να αλλάξει τον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών. 

Τέλος, μαρίνες και λιμάνια κομβικού χαρακτήρα περνάνε σε χέρια τούρκικων εταιριών. Όλα αυτά ονομάζονται στρατηγικός έλεγχος των μεταφορών και των πυλών εισόδου».

Αναλυτικά, οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τον τουρισμό στο επισυναπτόμενο αρχείο. 
Άξιο αναφοράς είναι ότι ορισμένα στελέχη του εγχώριου κλάδου του τουρισμού και των αερομεταφορών αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερο σκεπτικισμό τις ανωτέρω προτάσεις.   


https://drive.google.com/file/d/0B2IzzOQ9YE_QN0l3TFdsQVg0M0U/view?usp=sharing 
 SYRIZA_TOURISMOS





ΠΗΓΗ. metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου