Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ - Υπογράφτηκε η σύμβαση ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνα - Θεσ/νίκη

ΣΑΒΒΑΤΟ 27-9-2014


Υπεγράφη η σύμβαση για την «Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 Αλλαγών Τροχιάς σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη  - Προμαχώνας»,  από την ΕΡΓΟΣΕ και την κοινοπραξία ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT SA, που περιλαμβάνει εργασίες σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και σιδηροδρομικές εργασίες επιδομής και υποδομής.

Με την ολοκλήρωση των εργασιών του εν λόγω έργου, καθώς και των υπολοίπων επενδύσεων επί του άξονα ΠΑΘΕ/Π, θα επιτευχθεί το 2017 μείωση του χρόνου διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η οποία θα διανύεται πλέον σε 3,5 ώρες.

Αναφορικά με το έργο, ο προϋπολογισμός του είναι στα 52.753.400 ευρώ και μετά την έκπτωση 22,35% διαμορφώνεται στα 41.297.174,41 €, χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ.
Η συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 24 ημερολογιακοί μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, το αντικείμενο του έργου είναι:

- η αποκατάσταση (ανάταξη) των συστημάτων Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης, ώστε αυτά να επανέλθουν στην καλή λειτουργική τους κατάσταση αλλά και η αναβάθμιση μέσω προσθήκης δυνατοτήτων και νέων λειτουργιών.
 
- η εγκατάσταση καλωδίου οπτικών ινών κατά μήκος του έργου.
 
- η προστασία των καλωδιώσεων χαλκού από κλοπές - δολιοφθορές
 
- η αναβάθμιση των Σιδηροδρομικών Σταθμών μεταξύ ΟΙΝΟΗΣ – ΔΑΥΛΕΙΑΣ και μεταξύ ΔΟΜΟΚΟΥ – ΛΑΡΙΣΑΣ, και συγκεκριμένα η αντικατάσταση των υφισταμένων αλλαγών τροχιάς με αρμούς, με νέες αλλαγές συγκολλημένες επί στρωτήρων από σκυρόδεμα ή επί ξύλινων.
 
- η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, στο τμήμα μεταξύ Χ.Θ. 29+500 (Νέα Φιλαδέλφεια) και Χ.Θ. 37+074 (Γαλλικός).

Η υλοποίηση της εν λόγω σύμβασης είναι απολύτως αναγκαία καθώς:

- παρέχει στον ΟΣΕ την δυνατότητα πλήρους λειτουργίας της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και συνεπώς μέγιστη ασφάλεια στην κυκλοφορία των συρμών
 
- παρέχει την μεγαλύτερη ευελιξία σε χειρισμούς μειώνοντας τις τυχόν καθυστερήσεις, καθώς η εποπτεία της γραμμής θα γίνεται από μεγάλα Κέντρα Τηλεδιοίκησης
 
- παρέχει τη δυνατότητα, σε συνδυασμό και με άλλα υποσυστήματα, σε μεγάλα τμήματα του δικτύου να αναπτυχθεί ταχύτητα έως 200 Km/h (αντί των 160 Km/h που είναι σήμερα), μειώνοντας τον χρόνο της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Το έργο αποτελεί προϋπόθεση για την εγκατάσταση του ETCS – Level 1, ως εποικοδόμημα της συμβατικής σηματοδότησης. 

Με την εγκατάσταση δε, του ETCS – Level 1 ως τμήμα του ERTMS, θα επιτευχθεί η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Προδιαγραφές.




ΠΗΓΗ. metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου