Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Emergency Braking Systems: Τα νέα συστήματα «Φρεναρίσματος Άμεσου Κινδύνου»

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24-1-2014



Τα νέα συστήματα «Φρεναρίσματος Άμεσου Κινδύνου» μπορούν να μειώσουν δραματικά ή και να εξαλείψουν ένα από τα πιο συνηθισμένα ατυχήματα των βαρέων οχημάτων στην Ευρώπη: την οπίσθια σύγκρουση. Και μάλιστα χωρίς να είναι απαραίτητη η… συμβολή του οδηγού.



                

Mε τους ευρωπαϊκούς δρόμους να κατακλύζονται από κάθε είδους βαρέα οχήματα (φορτηγά και λεωφορεία) είναι προφανές ότι η ασφάλεια των οδικών μεταφορών ήταν και παραμένει στην πρώτη θέση της ατζέντας τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και των ίδιων των κατασκευαστών. 
Με την ταχεία εξέλιξη των ηλεκτρονικών, πολλά τέτοια συστήματα άρχισαν να βρίσκουν εφαρμογή πάνω και στα φορτηγά, με στόχο να βοηθήσουν τον οδηγό ώστε να κάνει με μεγαλύτερη ασφάλεια το έργο του.
Το 2009, η ΕΕ, με την Κοινοτική οδηγία 661/2009/EC καθόρισε ένα χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο μερικά από τα πιο σημαντικά ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της ασφάλειας θα εφαρμόζονταν στα μεγάλα οχήματα. Τα σημαντικότερα από αυτά ήταν τρία. 
Πρώτα τα συστήματα ESP τα οποία θα είναι υποχρεωτικά σε νέα φορτηγά, λεωφορεία και τρέϊλερ από την 1η Νοεμβρίου του 2014. 
Το άλλα δύο συστήματα είναι εκείνο της διατήρησης της λωρίδας (Lane Departure Warning Systems) και τελευταίο αλλά μάλλον το πιο σημαντικό το νέο σύστημα φρεναρίσματος άμεσου κινδύνου EBS (Emergency Braking System). 
Έχοντας ως πρόσφατο παράδειγμα το ατύχημα με το λεωφορείο στην Εγνατία Οδό και τον άδικο χαμό τόσων ανθρώπων, θα μείνουμε λίγο στο τελευταίο, το οποίο σίγουρα θα σώσει αρκετές ζωές και θα περισώσει πολλές περιουσίες από τέτοιου είδους ατυχήματα. 
Ιδίως αν σημειώσουμε ότι σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, περίπου το 32% των ατυχημάτων με φορτηγά αφορούν οπίσθιες συγκρούσεις (πάνω σε ακίνητα αντικείμενα, σε σταματημένα αυτοκίνητα σε μποτιλιάρισμα κ.λπ.).




ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ EBS;
Το νέο αυτό σύστημα υποβοήθησης του φρεναρίσματος χρησιμοποιεί πολλά από τα ήδη γνωστά στοιχεία στον τομέα της πέδησης, με προεξάρχον το ABS. 
Στην ουσία είναι μία μετεξέλιξη του ABS σε ένα πιο σύνθετο σύστημα, το οποίο προβλέπει και προλαμβάνει τα χειρότερα. 
Χάρη σε ειδικούς αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στο εμπρός μέρος του οχήματος, το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που πλησιάσει πέρα από ένα ασφαλές όριο το προπορευόμενο όχημα. 
Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις ηχητικές ή άλλες ειδοποιήσεις του συστήματος και συνεχίζει χωρίς να επιβραδύνει, τότε το EBS παρακάμπτει τον οδηγό. 
Και αναλαμβάνει το ίδιο να φρενάρει, αξιοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό το σύστημα πέδησης του οχήματος, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση. 
Το EBS συνεργάζεται βεβαίως και με τα νέα εξελιγμένα συστήματα «αυτόματου πιλότου» (Adaptive Cruise Control), τα οποία φροντίζουν να διατηρούν τις σωστές αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα και να κάνουν πιο άνετη και πιο ασφαλή την οδική μεταφορά.


ΠΗΓΗ. transportevo

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου