Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Πάτρα: Παρουσιάστηκαν οι προτάσεις για την διέλευση του νέας γραμμής για Υπεραστικό και Προαστιακό τρένο

ΣΑΒΒΑΤΟ 28-12-2013



Εν πρώτοις, φαίνονται ρεαλιστικές οι προτάσεις που παρουσίασαν ο Κ. Σπηλιόπουλος και οι μελετητές την προηγούμενη Παρασκευή. 
Την ίδια στιγμή, όμως, η δυσμενέστατη οικονομική συγκυρία της χώρας και η εξάρτηση βασικών λειτουργιών της καθημερινότητας από τον οικονομικό παράγοντα, προκαλεί καχυποψία στην κοινωνία κάθε φορά που ακούει για «εκπτώσεις» σε έργα υποδομής.

Υπ' αυτή την έννοια συνιστά υποχρέωση των φορέων που προτείνουν ή συμφωνούν με λύσεις διέλευσης του σύγχρονου τρένου από την Πάτρα, οι οποίες είναι οικονομικά συμφέρουσες, να πείσουν την άλλη πλευρά ότι εξυπηρετείται το κοινό συμφέρον.

Αλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που συζητείται ο δραστικός περιορισμός τεχνικού και οικονομικού αντικειμένου για μια μεγάλη υποδομή της πόλης και ευρύτερα. 
Ευθύνη της τοπικής κοινωνίας είναι να θέσει σε διάλογο, με καλή πίστη, όλες τις απόψεις και τις θέσεις, προκειμένου να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση, για την οποία να τεκμαίρεται με βεβαιότητα ότι έγινε η καλύτερη επιλογή. 
Δύσκολα πράγματα… Ειδικά όταν οι αυτοδιοικητικές εκλογές απέχουν περίπου πέντε μήνες και θεωρείται πολύ πιθανό η υπόθεση του «σύγχρονου τρένου» να αποτελέσει σημείο πολιτικών τριβών και αντιπαραθέσεων, όπως έχει συμβεί και με άλλες τοπικές διεκδικήσεις και θέματα (θαλάσσιο μέτωπο, Ολυμπία Οδός κ.ά.).

Για την ΕΡΓΟΣΕ καθίσταται απαγορευτικό πλέον να συζητά κανείς την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, όπως ανέφερε και ο μελετητής Κωνσταντίνος Ζέκκος στην πρόσφατη παρουσίαση. 
Ο ίδιος υποστήριξε ότι η κατασκευή του έργου ξεπερνά τα 400 εκατομμύρια ευρώ και λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει η παραλιακή ζώνη της πόλης, υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν τα διπλάσια χρήματα. 
Ο μελετητής αμφισβήτησε τη δυνατότητα να εγκριθεί η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Για τους εθνικούς πόρους δεν τίθεται καν θέμα συζήτησης.

•Η μία προτεινόμενη λύση είναι να διέλθουν επίγεια και οι δύο γραμμές (του υπεραστικού σιδηδροδρόμου και του Προαστιακού) και να ακολουθούν τη διαδρομή της σιδηροδρομικής γραμμής. 
Με τη διαφορά ότι, μετά τον Αγιο Ανδρέα, η υπεραστική γραμμή θα κατευθύνεται στο νότιο λιμάνι, ενώ ο Προαστιακός θα ακολουθεί την παλαιά διαδρομή και θα συνεχίζει προς την Κάτω Αχαΐα, όπου θα επεκταθεί. 
Μετά το λιμάνι της Πάτρας, η υπεραστική γραμμή στο ύψος των Ιτεών θα «κουμπώνει» με τον Προαστιακό και θα συνεχίζει προς τον Πύργο.

•Η δεύτερη προτεινόμενη λύση προβλέπει τη διέλευση επίγειας γραμμής από την οποία θα περνά ο Προαστιακός, και μια υπογειοποιημένη για τον υπεραστικό σιδηρόδρομο. Η βύθιση θα γίνεται πριν τον Αγιο Διονύσιο και θα φθάνει ως τον Αγιο Ανδρέα. Εκεί ο υπεραστικός σιδηρόδρομος θα βγαίνει και πάλι στην επιφάνεια και θα κατευθύνεται προς το νέο λιμάνι, όπου θα υπάρχει σταθμός. Ακολούθως, θα στρίβει και θα συναντά τη γραμμή του Προαστιακού κάτω από τον κόμβο των παραγλαυκείων στο ύψος των Ιτεών. Η βύθιση του σιδηροδρόμου θα ξεκινά από τον Μείλιχο ποταμό. 
Θα υπάρχουν ανισόπεδες διαβάσεις για να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα οι πολίτες και τα δίτροχα. 
Ως τον Αγιο Διονύσιο η γραμμή θα είναι διπλή, και από εκεί και κάτω θα γίνεται μονή.


ΠΗΓΗ. ypodomes


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου