Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Το Νηπιαγωγείο προπομπός των αλλαγών σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης - Η κινεζοποίηση των Νηπιαγωγών σήμερα, όλων των εκπαιδευτικών αύριο!


ΚΥΡΙΑΚΗ 13-10-2013



Το Νηπιαγωγείο προπομπός των αλλαγών σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης

Η κινεζοποίηση των Νηπιαγωγών σήμερα και ευρύτερα των εκπαιδευτικών είναι εδώ!

Πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για «κοινωφελή εργασία»: Πρόσληψη 600 νηπιαγωγών σε όλη τη χώρα, μέσω ΟΑΕΔ, με σύμβαση 6-7 μηνών και μισθό 427 έως 490 ευρώ,  που αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος και χωρίς να προσμετρείται στα συντάξιμα!!!

Δεύτερος μήνας λειτουργίας των σχολείων και παρά την εκστρατεία μαζικής έξωσης προνηπίων και κλεισίματος τμημάτων νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα, εκατοντάδες είναι τα κενά σε Νηπιαγωγούς. Η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα των μηδενικών προσλήψεων, των συνταξιοδοτήσεων και των οριστικών απολύσεων  εκατοντάδων αναπληρωτριών νηπιαγωγών.

Ταυτόχρονα το υπουργείο δηλώνει ότι έχουν σχεδόν εξαντληθεί οι ελάχιστες πιστώσεις αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό και αδυνατεί να καλύψει τα  εκατοντάδες κενά. Αντίστοιχα δεν υπάρχει κάποιο ΕΣΠΑ για να δικαιολογήσει την πρόσληψη αναπληρωτών ΕΣΠΑ, όπως προσωρινά κάνει στην υπόλοιπη εκπαίδευση και «χρυσώνει το χάπι» (ολοήμερα, ειδικότητες στα ΕΑΕΠ, ειδική Αγωγή, παράλληλη στήριξη κλπ).

Σ΄ αυτό το τοπίο εμφανίζεται ως «μάνα εξ ουρανού» το περίφημο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ για την αντιμετώπιση της ανεργίας!!! Νοσηρά μυαλά του Υπουργείου επεξεργάζονται και προετοιμάζουν αυτή την ώρα το άνοιγμα ενός νέου δρόμου για μια νέα ακόμα χειρότερη μορφή εργασιακών σχέσεων στη δημόσια εκπαίδευση, με πρώτο φορέα εφαρμογής – πιλότο το δημόσιο νηπιαγωγείο.

Η νέα μορφή εργασιακών σχέσεων

Με αυτή τη νέα μορφή επιτυγχάνει τα εξής:

·       Αλλάζει τον εργοδότη από το Υπουργείο Παιδείας στο ΟΑΕΔ. 
Έτσι θα ανοίξουν το δρόμο και για κάθε άλλη πρόσληψη στο μέλλον από άλλο φορέα στο δημόσιο σχολείο.(Δήμους, μη κυβερνητικές οργανώσεις, συλλόγους γονέων κλπ). Αυτό φυσικά, με τα μέχρι τώρα δεδομένα,  είναι απολύτως παράνομο και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ.

·       Εισάγει συμβάσεις με μικρότερο χρόνο από τη διάρκεια του σχολικού έτους (6,5 μήνες – δηλαδή νηπιαγωγοί ακόμα πιο «ορισμένου χρόνου» Δεκέμβρη ή Γενάρη έως Ιούνη).

·       Το προσωπικό αυτό μπορεί να δουλεύει και τις μέρες των αργιών (Χριστούγεννα και Πάσχα) – δε δεσμεύεται από την εκπαιδευτική νομοθεσία!!!

·       Ο μισθός κατεβαίνει κάτω από τα 500 ευρώ με ταχεία πορεία προς την εκπλήρωση του στόχου του Μνημονίου για μισθούς Βουλγαρίας και Κίνας.

·       Οι προσλήψεις στα προγράμματα δε δεσμεύονται από την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία για τα αντικειμενικά κριτήρια στην επετηρίδα προσλήψεων (προϋπηρεσία, χρόνος λήψης πτυχίου κλπ).

Κατακερματισμός των προσλήψεων ανά νομό και επαιτεία για μια θέση πείνας και εξαθλίωσης.



Το δημόσιο νηπιαγωγείο στο απόσπασμα

     Όμως το βασικότερο ζήτημα που προκύπτει είναι αυτό που αλλάζει στο ίδιο το δημόσιο νηπιαγωγείο. 
Ολόκληρο κομμάτι της λειτουργίας του δημόσιου νηπιαγωγείου αποκόπτεται και θα μπορεί στο εξής να καλύπτεται από προσωρινό φτηνό προσωπικό (π.χ. είτε ολόκληρη η απογευματινή βάρδια (12.00 – 16.00) είτε από τις 14.00 και μετά – φαγητό και ξεκούραση – σε συνδυασμό με την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών!!!). 
Με αυτόν τον τρόπο ετοιμάζεται το έδαφος για να μετατραπεί σε πλεονάζων προσωπικό περίπου το 1/3 των νηπιαγωγών(!!!) προετοιμάζεται άλλη μία δεξαμενή για να εξυπηρετηθεί το σχέδιο για κινητικότητα αλλά και τις 15.000 απολύσεις στο δημόσιο, μέσα στο 2014 που επιβεβαίωσε ξανά, στη συνέντευξή του στο ΕΘΝΟΣ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το σχέδιο είναι το ίδιο σε όλη την εκπαίδευση αλλά και το υπόλοιπο δημόσιο

Όπως ακριβώς έκαναν με το ολοήμερο σχολείο, όπου με μια κίνηση κατάργησαν προς το παρόν λειτουργικά – στη συνέχεια και οργανικά,  το μόνιμο προσωπικό και το έβγαλαν υπεράριθμο μετακινώντας το σε όλη την περιφέρεια και στη θέση τους έβαλε αναπληρωτές από το ΕΣΠΑ, σχεδιάζουν να κάνουν και με το δημόσιο νηπιαγωγείο. Ακριβώς το ίδιο και με τις οργανικές της ειδικής αγωγής που δεν καλύπτει με μόνιμους διορισμούς αλλά με αναπληρωτές ΕΣΠΑ και πάει λέγοντας.

Στην πραγματικότητα θέλουν να εξασφαλίσουν ότι ολόκληρες δομές του δημόσιου σχολείου και νηπιαγωγείου θα πάψουν να καλύπτονται και να λειτουργούν με μόνιμο προσωπικό και οργανικές θέσεις αλλά με κάθε είδους προσωρινό, ευέλικτο προσωπικό με δυνατότητα ακόμα και διαφορετικής προέλευσης πρόσληψη. 
Έτσι και η λειτουργία αυτών των δημοσίων δομών θα είναι «επί ξύλου κρεμάμενη» και θα εξαρτάται από την ευελιξία τόσο του Υπουργείου (σε δημιουργία προγραμμάτων ΕΣΠΑ ή από την ευελιξία και «ικανότητα» άλλων φορέων – τοπικών και μη!!! Και γιατί όχι στη μετακύληση του κόστους απευθείας στους γονείς). 
Με άλλα λόγια αμφισβητείται η ίδια η δημόσια εκπαίδευση, η καθολικότητά της και ανοίγει ο δρόμος για μια νέα ακόμα βαθύτερη ταξική Παιδεία και στέρηση του δικαιώματος στη μόρφωση.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία αποδεικνύεται ότι οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις – το χτύπημα της σταθερής και μόνιμης εργασίας δεν έχει τέλος.

Οι μόνιμοι αντικαθίστανται από αναπληρωτές, στη συνέχεια αναπληρωτές ΕΣΠΑ, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και ωρομίσθιους και τώρα εργαζόμενους με άλλο εργοδότη εκτός Υπουργείου Παιδείας και με ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο!

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με άλλες βοηθητικές λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ίδιο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ προβλέπεται η πρόσληψη (1450 στην ΠΕ και 1800 στη ΔΕ) επιστατών, με τους ίδιους όρους όπως και στις νηπιαγωγούς. 
Δηλαδή οι διαθεσιμότητες και απολύσεις που έγιναν στους φύλακες, στο μόνιμο προσωπικό, θα «αντικατασταθούν» με περιφερόμενο, εξαθλιωμένο προσωπικό με 6μηνες συμβάσεις.

Αντίστοιχα πιλοτικά θα εφαρμοστεί και στην ειδική αγωγή όπου προβλέπεται η πρόσληψη όλου του βοηθητικού προσωπικού στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -για τα ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ- μέσα από το ίδιο πρόγραμμα. 
Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, επιστάτες, σχολικοί νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, οδηγοί και συνοδοί σχολικών λεωφορείων είναι οι ειδικότητες που θα προσληφθούν με αυτόν τον τρόπο προκειμένου να καλύψουν τις τρύπες και την εικόνα κατάρρευσης που σήμερα παρουσιάζουν τα σχολεία στην ειδική αγωγή. (http://www.dictyo.gr/index.php/component/k2/item/1020-ekpaidefsi-oi-theseis-pou-tha-kalyftoyn-meso-oaed-analytika)

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ τη μαζική καταστροφή και των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης

Είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας να ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ συνολικά να προχωρήσουν στην εκπαίδευση συνολικά οι προωθούμενες αλλαγές και μέσα σ’ αυτές ειδικά το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Είναι απαράδεκτος και φανερά καταστροφικός για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, ο κυβερνητικός ρόλος της πλειοψηφίας της ΔΟΕ η οποία όχι μόνο δεν έχει μπει μπροστά να οργανώσει τον αγώνα αλλά αντίθετα αποσιωπά και δεν αποκαλύπτει τι πραγματικά παίζεται και που το πάει το Υπουργείο.

Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ θα εξαντλήσουμε την πίεση ώστε το ΔΣ της ΔΟΕ να παίξει το ρόλο του και να πάρει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, ωστόσο επαναλαμβάνουμε για άλλη μια φορά ότι το ζήτημα θα κριθεί αν το πάρουν στα χέρια τους οι σύλλογοι και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.

Καλούμε σε άμεση ενεργοποίηση και συναγερμό όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για το σύνολο των ανατροπών που εξελίσσονται αυτή την περίοδο στην εκπαίδευση.

Οι σύλλογοι, οι επιτροπές αγώνα, οι εκπαιδευτικοί :

·       Να προχωρήσουν σε συνελεύσεις και πρωτοβουλίες συσπείρωσης και δράσης.

·       Να οργανώσουν καμπάνια ενημέρωσης παντού. Να εξηγήσουν στους γονείς και την κοινωνία τι πραγματικά παίζεται στο δημόσιο νηπιαγωγείο και σε όλη την εκπαίδευση.

·       Να οργανώσουμε τον αγώνα μαζί με τους γονείς και την τοπική κοινωνία – δυναμικές κινητοποιήσεις – καταλήψεις νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων διεκδικώντας αποφασιστικά την κάλυψη όλων των κενών με άμεση πρόσληψη αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό με νέο έκτακτο κονδύλι για την κάλυψη όλων των αναγκών των νηπιαγωγείων και δημοτικών.

·       Οι σύλλογοι να προχωρήσουν άμεσα σε συντονισμό της δράσης τους προς την περιφέρεια και το Υπουργείο Παιδείας.

Όλα αυτά πρέπει να ενταχθούν σε μια συνολική προετοιμασία του κλάδου για ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ, για γενικό ΞΕΣΗΚΩΜΟ και αποφασιστική σύγκρουση σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα με γενική πολιτική απεργία διαρκείας απέναντι στην γενική καταστροφή, το Νέο Μνημόνιο και Δανειακή Σύμβαση που ετοιμάζουν. Διέξοδος και ελπίδα υπάρχει αν βρούμε το δρόμο της γενίκευσης της σύγκρουσης με την πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΔΝΤ



ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ


ΠΗΓΗ. alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου