Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Επιχειρούν να κλείσουν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας;


ΔΕΥΤΕΡΑ 23-9-2013

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, 
κ.  Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.
Προς τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, (αρμόδιο Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης)
κ.  Κωνσταντίνο Γκιουλέκα.
Κοινοποίηση :
1.    κ. Καπούλα Παναγιώτη, Δ/ντη Διοικητικού-Οικονομικού Γ.Γ.Δ.Β.Μ.
2.    κ. Μουζάκη Διονύσιο, Δ/ντη Προγραμμάτων Γ.Γ.Δ.Β.Μ.
3.    κ. Λέντζα Φίλλιπο, Πρόεδρο Δ.Σ. του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
4.    κ. Μανούρη Παναγιώτη, Διευθύνων Σύμβουλο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
5.    Ομάδα Έργου των ΣΔΕ.
6.    ΟΛΜΕ
       
  Σοβαρό πλήγμα για τη λειτουργία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας αποτελεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας (αρ. πρ. 10039/30-6-2013) να αποσπάσει έναν μόνο εκπαιδευτικό σε κάθε ΣΔΕ. Το γεγονός αυτό προκαλεί αισθήματα αγανάκτησης και ανησυχίας καθώς και εύλογα ερωτήματα για τη βιωσιμότητα  ενός τόσο πετυχημένου θεσμού. Ενός θεσμού που έχει αγκαλιάσει η ελληνική κοινωνία επειδή απαντούσε, και στη σημερινή εποχή όπου τα ποσοστά μαθητικής διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση αυξάνονται δραματικά, απαντά σε υπαρκτά προβλήματα όπως : 
•    η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων
•    η επανασύνδεσή τους με τα συστήματα κατάρτισης και εκπαίδευσης
•    η βελτίωση της επαγγελματικής τους θέσης
•    η επανένταξή τους στην αγορά εργασίας και
•    η ανάπτυξή τους ως ατόμων και πολιτών.
     Η δεκατριάχρονη λειτουργία των ΣΔΕ που στελεχώθηκαν με προσωπικό υψηλού επιπέδου, το οποίο ειδικά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας τους επιμορφωνόταν τακτικά, οδήγησε στη δημιουργία σχολείων υψηλών προδιαγραφών τα οποία αποτέλεσαν χώρους παραγωγής γνώσης στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων.

    Παρά της αντιξοότητες των τελευταίων χρόνων όπως η μείωση του αριθμού των μονίμων εκπαιδευτικών, η πρόσληψη ωρομισθίων με μειωμένο ωράριο, η ελλιπής επιμόρφωσή τους και η αργοπορημένη πρόσληψή τους, η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου εξακολούθησε να είναι υψηλών προδιαγραφών χάρη στο ζήλο και το αξιόμαχο των εκπαιδευτικών που πιστεύουν στο θεσμό και τον υπηρετούν, πολλές φορές με αυταπάρνηση.

  Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η απόφαση του υπουργείου :
 1.  Αποδιοργανώνει τα σχολεία και ουσιαστικά υπονομεύει τη λειτουργία τους διότι τον πρώτο μήνα του σχολικού έτους πραγματοποιούνται οι δραστηριότητες που θα αποτελέσουν τον κινητήριο μοχλό για την επιτυχημένη πορεία της υπόλοιπης σχολικής χρονιάς (κινητοποιήσεις ευαισθητοποίησης, επιτροπές για την επιλογή εκπαιδευομένων α΄ κύκλου, υποδοχή και διερεύνηση των αναγκών τους, προετοιμασία σχεδίων δράσης, κατάρτιση τμημάτων και ενισχυτικής διδασκαλίας).
2.  Δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο διοικητικό κομμάτι του οργανισμού  διότι θα υπάρξει :
    α) αδυναμία τήρησης των επίσημων βιβλίων (μητρώο, καρτέλες των μαθητών, πρακτικά)
    β) αδυναμία υποστήριξης των τμημάτων (απουσιολόγια)
    γ) αδυναμία σύστασης πάσης φύσεως επιτροπών (επιλογή συνεργείου καθαριότητας, επιλογή προμηθευτών γραφικής ύλης και εργαστηριακού υλικού, επιλογή πρακτορείων μετακίνησης για εξωσχολικές δραστηριότητες ).
3.  Στερεί τα ΣΔΕ από έμπειρο και επιμορφωμένο προσωπικό με πολύχρονη θητεία παραβιάζοντας την ιδρυτική τους αρχή που στηρίζεται στη συνέχεια του εκπαιδευτικού τους έργου. Για την επιμόρφωση των καθηγητών αυτών έχουν ξοδευτεί τεράστια ποσά από το ελληνικό κράτος τα οποία θα σταματήσουν να αξιοποιούνται.
4.  Υποβαθμίζει τα ΣΔΕ μετατρέποντάς τα σε σχολεία δεύτερης και τρίτης κατηγορίας μολονότι δεν είναι απλά Προγράμματα που προσφέρουν πιστοποίηση αλλά τα μοναδικά στην Ευρώπη που χορηγούν απολυτήριο ισότιμο των σχολείων της τυπικής εκπαίδευσης.

Ζητάμε από την ηγεσία του Υπουργείου να προβεί σε :
•    συμπληρωματικές αποσπάσεις όλων των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στα ΣΔΕ  της χώρας. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι εφικτό διότι ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τους 140 πανελλαδικά
•    αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε όσα ΣΔΕ δεν είχαν μόνιμους εκπαιδευτικούς την περσινή χρονιά 

•    άμεση στελέχωση των παραρτημάτων των ΣΔΕ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η στοιχειώδης λειτουργία τους.
Πιστεύοντας ότι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αποτελεί πρωταρχικό σας μέλημα, περιμένουμε την έγκαιρη ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

Οι Διευθυντές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας Αττικής

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
 Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, 
κ.  Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.
      Προς τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
(αρμόδιο Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης)
κ.  Κωνσταντίνο Γκιουλέκα.

Κοινοποίηση :
7.    κ. Καπούλα Παναγιώτη, Δ/ντη Διοικητικού-Οικονομικού Γ.Γ.Δ.Β.Μ.
8.    κ. Μουζάκη Διονύσιο, Δ/ντη Προγραμμάτων Γ.Γ.Δ.Β.Μ.
9.    κ. Λέντζα Φίλλιπο, Πρόεδρο Δ.Σ. του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
10.    κ. Μανούρη Παναγιώτη, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
11.    Ομάδα Έργου των ΣΔΕ.
12.    ΟΛΜΕ

Αξιότιμοι κύριοι,
όπως πολύ καλά γνωρίζετε, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους θεσμούς σε πολλαπλά  επίπεδα:

1ον. Δίνει πραγματικά μια δεύτερη ευκαιρία για ουσιαστική μόρφωση, σε Έλληνες πολίτες  (κατ’ εξοχήν χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων), που για διάφορους οικογενειακούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και άλλους λόγους, δεν κατόρθωσαν να τελειώσουν το γυμνάσιο.

2ον. Έχει συμβάλει τα μέγιστα στην επανένταξη στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας, πολιτών με σοβαρά κοινωνικά, κυρίως, προβλήματα.

3ον. Οι απόφοιτοι των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας αποτελούν, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, μια σταθερή πηγή τροφοδοσίας σε μαθητικό δυναμικό των επαγγελματικών και γενικών λυκείων της χώρας, συμβάλλοντας μάλιστα αποφασιστικά στη μείωση της σχολικής διαρροής, διότι οι άνθρωποι αυτοί στην συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι πλήρως συνειδητοποιημένοι όταν εισέρχονται στην τυπική εκπαίδευση.  Πολλοί απ' αυτούς μάλιστα έχουν πετύχει και συνεχίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ΑΕΙ και σε ΑΤΕΙ.

4ον. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αποτελούν ένα από τα πιο επιτυχημένα και αξιοσημείωτα (όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και πανευρωπαϊκά), παραδείγματα απορρόφησης και αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων.

5ον. Είναι τα μόνα σχολεία στο είδος τους στην Ευρώπη, που εκτός από κοινωνική επανένταξη, προσφέρουν ουσιαστική εκπαίδευση, που οδηγεί σε απολυτήριο ισότιμο του τυπικού γυμνασίου.

6ον. Εισήγαγαν στην Ελλάδα σύγχρονες και πρωτοποριακές εκπαιδευτικές τεχνικές, όπως οι διαθεματικές διδασκαλίες, η μέθοδος ερευνητικής εργασίας (project), οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας και ψυχολογίας, που με ιδιαίτερη χαρά βλέπουμε να περνάνε και στην τυπική εκπαίδευση (βλ. μέθοδος project).
Για όλους τους παραπάνω (και πολλούς ακόμα), λόγους οι εκπαιδευόμενοι, οι εκπαιδευτές, και τα σχολεία αυτά, δεν μπορεί και δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να αντιμετωπίζονται από την ελληνική πολιτεία, ως άνθρωποι και σχολεία ενός κατώτερου θεού.
Τρεις εβδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και παρά τις συνεχείς πιέσεις από Δ/ντες και εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ, η απόσπαση, ενός και μόνο εκπαιδευτικού για κάθε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και η αδυναμία λειτουργίας των παραρτημάτων των Σ.Δ.Ε., όχι απλώς δεν συνιστά ομαλή λειτουργία ενός σχολικού οργανισμού,  όπως σπεύσατε να δηλώσετε κ. υφυπουργέ (βλ. δελτίου τύπου Υ.ΠΑΙ.Θ 3/9/2013),  αλλά μας δίνει το δικαίωμα να σκεφτούμε, ότι το γεγονός αυτό καθαυτό, αποτελεί σαφή ένδειξη υποβάθμισης των Σ.Δ.Ε..

Ζητάμε λοιπόν
•    την άμεση ανανέωση των αποσπάσεων και των υπολοίπων συναδέλφων μας (περίπου 140 εκπαιδευτικών), που αποσπάστηκαν και πέρσι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Συνάδελφοι που μοριοδοτήθηκαν με αυστηρά κριτήρια που θέσπισε η γενική γραμματεία δια βίου μάθησης και που είναι πολλαπλώς επιμορφωμένοι στην εκπαίδευση ενηλίκων, με χρήματα του ελληνικού κράτους.
•    την άμεση στελέχωση των παραρτημάτων των ΣΔΕ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η στοιχειώδης λειτουργία τους.
Επαφιόμαστε στην ευαισθησία και στην άμεση ανταπόκρισή σας.

Με εκτίμηση,
Οι σύλλογοι εκπαιδευτικών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας:
3ου Θεσσαλονίκης-Δικαστικών Φυλακών Διαβατών
Αγ. Αναργύρων Αττικής
Αγρινίου
Αλιβερίου
Άσσου-Λεχαίου Κορινθίας
Αχαρνών Αττικής
Βόλου
Γιαννιτσών
Δικαστικών Φυλακών Κορυδαλλού
Δικαστικών Φυλακών Λάρισας
Ιεράπετρας
Ιωαννίνων
Καλλιθέας Αττικής
Καρδίτσας
Καστοριάς
Κορυδαλλού
Ναυπλίου
Ξάνθης
Παλλήνης Αττικής
Πειραιά
Περιστερίου
Πύργου
Σάμου
Τυλίσου Ηρακλείου Κρήτης
Χίου


ΠΗΓΗ.  alfavita

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου