ΚΥΡΙΑΚΗ 8-9-2013
ΠΗΓΗ . news247
Ποια τα προαπαιτούμενα από τρόικα για την
έγκριση της επόμενης δόσης και τη συνέχιση των συζητήσεων για το επόμενο
μνημόνιο. "Ξαφνικός θάνατος" και στον ΟΣΕ. Εφορίες, απολύσεις και
φορολογικό στο στόχαστρο των δανειστών.
Τελεσίγραφο προς την ελληνική κυβέρνηση φέρεται να έχει αποστείλει η τρόικα για "λουκέτο" στον ΟΣΕ, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της εφημερίδας Realnews.
Σύμφωνα με το εν λόγω ρεπορτάζ, οι εκπρόσωποι των δανειστών
θέτουν ως προαπαιτούμενο για την έγκριση της επόμενης δόσης και τη
συνέχιση των συζητήσεων για το επόμενο μνημόνιο, το κλείσιμο των
ελληνικών σιδηροδρόμων.
Ήδη, από την αρχή των μνημονιακών πολιτικών, ο ΟΣΕ έχει εισέλθει σε φάση διάλυσης – ως μητρική εταιρεία έμεινε σταδιακά χωρίς τις θυγατρικές του (ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rosco), οι οποίες επιτελούσαν συγκεκριμένους ρόλους (σιδηροδρομικό έργο, επισκευαστική βάση, ακίνητα κλπ).
Στη λίστα με τα προαπαιτούμενα, προστίθενται επίσης η αναδιάρθρωση των εφοριών με απολύσεις υπαλλήλων, οι μεταρρυθμίσεις στο φορολογικό σύστημα και η λήψη νέων μέτρων πάνω από 4 δισ. ευρώ για το 2015 και το 2016.
Σύμφωνα μάλιστα με υψηλόβαθμο κοινοτικό αξιωματούχο που επικαλείται το δημοσίευμα, "το μεγαλύτερο πρόβλημα με το εσωτερικό έλλειμμα και το χρέος παραμένει η απασχόληση στο Δημόσιο.
Η Ελλάδα έχει δύο επιλογές: ή να αυξήσει τα κρατικά έσοδα και να μειώσει τις κοινωνικές μεταβιβάσεις ή να περικόψει το μέγεθος του δημόσιου τομέα".
Ο αξιωματούχος δεν έκρυψε την προτίμησή του, λέγοντας πως "η περικοπή των μην απαραίτητων δομών, είναι η καλύτερη επιλογή μακράν.
Το EWG προτιμά να γίνει αυτό από τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Πρέπει να αυξηθεί και η αποτελεσματικότητα του φορολογικού μηχανισμού".
Ως μη απαραίτητες δομές οι δανειστές θεωρούν τον ΟΣΕ και τις εφορίες, με τον τρόπο που υφίστανται σήμερα.
Σημειώνεται ότι ο έλεγχος των δανειστών θα ξεκινήσει στην ουσία μετά το Σαββατοκύριακο των εκλογών, οπότε οι δημόσιες δηλώσεις θα "απελευθερωθούν", με στόχο να ολοκληρωθεί πριν από το Eurogroup του Νοεμβρίου. Οι επιτελείς των Βρυξελλών, βεβαίως δεν είναι καθόλου αισιόδοξοι για τις πολιτικές αντιστάσεις που θα συναντήσουν και δεν αποκλείουν πολιτικές εξελίξεις με πρόσχημα το πρόγραμμα.
Ήδη, από την αρχή των μνημονιακών πολιτικών, ο ΟΣΕ έχει εισέλθει σε φάση διάλυσης – ως μητρική εταιρεία έμεινε σταδιακά χωρίς τις θυγατρικές του (ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rosco), οι οποίες επιτελούσαν συγκεκριμένους ρόλους (σιδηροδρομικό έργο, επισκευαστική βάση, ακίνητα κλπ).
Στη λίστα με τα προαπαιτούμενα, προστίθενται επίσης η αναδιάρθρωση των εφοριών με απολύσεις υπαλλήλων, οι μεταρρυθμίσεις στο φορολογικό σύστημα και η λήψη νέων μέτρων πάνω από 4 δισ. ευρώ για το 2015 και το 2016.
Σύμφωνα μάλιστα με υψηλόβαθμο κοινοτικό αξιωματούχο που επικαλείται το δημοσίευμα, "το μεγαλύτερο πρόβλημα με το εσωτερικό έλλειμμα και το χρέος παραμένει η απασχόληση στο Δημόσιο.
Η Ελλάδα έχει δύο επιλογές: ή να αυξήσει τα κρατικά έσοδα και να μειώσει τις κοινωνικές μεταβιβάσεις ή να περικόψει το μέγεθος του δημόσιου τομέα".
Ο αξιωματούχος δεν έκρυψε την προτίμησή του, λέγοντας πως "η περικοπή των μην απαραίτητων δομών, είναι η καλύτερη επιλογή μακράν.
Το EWG προτιμά να γίνει αυτό από τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Πρέπει να αυξηθεί και η αποτελεσματικότητα του φορολογικού μηχανισμού".
Ως μη απαραίτητες δομές οι δανειστές θεωρούν τον ΟΣΕ και τις εφορίες, με τον τρόπο που υφίστανται σήμερα.
Σημειώνεται ότι ο έλεγχος των δανειστών θα ξεκινήσει στην ουσία μετά το Σαββατοκύριακο των εκλογών, οπότε οι δημόσιες δηλώσεις θα "απελευθερωθούν", με στόχο να ολοκληρωθεί πριν από το Eurogroup του Νοεμβρίου. Οι επιτελείς των Βρυξελλών, βεβαίως δεν είναι καθόλου αισιόδοξοι για τις πολιτικές αντιστάσεις που θα συναντήσουν και δεν αποκλείουν πολιτικές εξελίξεις με πρόσχημα το πρόγραμμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου