Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Στα μουλωχτά αυξήσεις εισιτηρίων σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΑΣΑ;


ΤΕΤΑΡΤΗ 25-9-2013

Αυξήσεις έγιναν στα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά κάπως στα «μουλωχτά». Οι αυξήσεις που επιβλήθηκαν δεν ήταν οριζόντιες της τάξης του 25%, όπως προέβλεπε το Μνημόνιο, αλλά κλιμακωτές.  


Έτσι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αύξησε σε ποσοστό 10 – 12% το εισιτήριο της «τελευταίας στιγμής». Ως εισιτήριο τελευταίας στιγμής εννοείται το εισιτήριο που αγοράζεται 2 ώρες προς της αναχώρησης της αμαξοστοιχίας και αφορά δρομολόγια του άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ενώ σε διάφορα περιφερειακά δρομολόγια οι αυξήσεις έφτασαν έως 16%. 
Γι’ αυτό το λόγο, οι τιμές Αθήνα – Θεσσαλονίκη του Intercity ποικίλουν και αυξομειώνονται μεταξύ 38,6 – 55,4 ευρώ (εξαρτάται από το πόσο νωρίς κλείνονται τα εισιτήρια).

Αυξήσεις 25% στα εισιτήρια προβλέπει το μνημόνιο και στα μέσα μεταφοράς. 
Το υπουργείο Μεταφορών γνωρίζει ότι θα ήταν «αυτοκτονία» η επιβολή οριζόντιων αυξήσεων 25%, οι οποίες θα έχουν αντίθετα αποτελέσματα.

Έτσι, για το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ εξετάζεται η έμμεση αύξηση του εισιτηρίου, δηλαδή η ισχύς του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών (στοιχίζει 1,40 ευρώ) να είναι μόνο προς μία κατεύθυνση και όχι για πολλαπλές κατευθύνσεις, όπως ισχύει σήμερα. Παράλληλα, μελετάται το ενδεχόμενο χρέωσης, ανάλογα με το μήκος της διαδρομής, κάτι που σημαίνει φτηνότερα εισιτήρια για κοντινές αποστάσεις και ακριβότερα για μακρινές, όπως συνέβη στη Σαρωνίδα.

Η αύξηση 25% των εισιτηρίων (το ενιαίο εισιτήριο ανέρχεται σήμερα στα 1,4 ευρώ, στα 1,2 ευρώ το εισιτήριο για λεωφορεία - τρόλεϊ) που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, έχει μετατεθεί για τον Οκτώβριο, με το υπουργείο Μεταφορών να επισημαίνει ότι θα προσπαθήσει να την αποφύγει, τουλάχιστον να μην επιβληθεί οριζοντίως.

Γι’ αυτό εξετάζονται τα ανωτέρω «τρικ», αλλιώς θα επιβληθούν οι αυξήσεις, όχι όμως της τάξης του 25%.  

Φώτης Φωτεινός 

ΠΗΓΗ. metaforespress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου