Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Διαρροές α λα ΕΡΤ για τον ΟΣΕ


ΤΡΙΤΗ 10-9-2013

Κυριακάτικη εφημερίδα (που «προέβλεψε» το λουκέτο στην Αγία Παρασκευή) κάνει λόγο για «ξαφνικό θάνατο» του Οργανισμού. Διαψεύδει το ΠΑΣΟΚ, άφωνη η Νέα Δημοκρατία.

    
Κυριακάτικη εφημερίδα (που «προέβλεψε» το λουκέτο στην Αγία Παρασκευή) κάνει λόγο για «ξαφνικό θάνατο» του Οργανισμού. Διαψεύδει το ΠΑΣΟΚ, άφωνη η Νέα Δημοκρατία
«Ο ΟΣΕ δεν είναι ΕΡΤ. Δεν μπορεί να μείνει η χώρα χωρίς τρένα» σχολίασε με δηκτικό τρόπο ο πρόεδρος της ομοσπονδίας εργαζομένων στον όμιλο
Της Χαράς Τζαναβάρα
53 

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίηση δύο σημαντικών τομέων του ΟΣΕ, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Αν δεν έχουμε τις… συνήθεις αναβολές, την Παρασκευή οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι θα καταθέσουν εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στις 30 του μηνός θα ακολουθήσει η ROSCO.
Σε αυτό το σκηνικό προκαλεί ερωτήματα ο κεντρικός τίτλος τής «Real News» για «ξαφνικό θάνατο» στον ΟΣΕ, παρ’όλο που στο ολοσέλιδο δημοσίευμα με πληροφόρηση από τις Βρυξέλλες στο εσωτερικό της εφημερίδας αναφέρεται μόνο ότι «οι εταίροι αναμένεται να εντάξουν στην επόμενη λίστα με τα προαπαιτούμενα το κλείσιμο του ΟΣΕ» και το υπόλοιπο ασχολείται με τις εφορίες.
Διαβεβαιώσεις Βενιζέλου
«Δεν υπάρχει θέμα “ξαφνικού θανάτου» ούτε για τον ΟΣΕ ούτε για τις αμυντικές βιομηχανίες» διαβεβαίωσε από τη Θεσσαλονίκη ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος. «Το κλείσιμο ή η απαξίωση του Οργανισμού δεν περιλαμβάνονται επ΄ ουδενί στον σχεδιασμό της κυβέρνησης» αναφέρεται σε γραπτή ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο μάλιστα υποστηρίζει ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση της λειτουργίας και των υπηρεσιών τους.
Η «πράσινη» ομοβροντία έρχεται πάντως σε αντίθεση με την αφωνία της «γαλάζιας» πτέρυγας της κυβέρνησης, ενισχύοντας πληροφορίες για «βέτο» Αβραμόπουλου που οδηγεί στη θυσία των εργαζομένων στον ΟΣΕ για να σωθούν ΕΛΒΟ και ΕΑΣ. Δεν αποκλείεται όμως το δημοσίευμα να συνδέεται με ορισμένες ενδείξεις ότι δεν προχωρούν ικανοποιητικά οι διαγωνισμοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO, παρά τις διαρροές από το οικονομικό επιτελείο που κάνουν λόγο για έντονο ενδιαφέρον από Κινέζους, Ρώσους, Γάλλους και Ρουμάνους. Δεν αποκλείεται όμως τα εμπόδια να αποτελούν μέρος της διαπραγματευτικής τακτικής των ξένων φορέων, που σημειωτέον έχουν όλοι δημόσιο χαρακτήρα.
«Ο ΟΣΕ δεν είναι ΕΡΤ. Δεν μπορεί να μείνει η χώρα χωρίς τρένα» σχολίασε με δηκτικό τρόπο ο πρόεδρος της ομοσπονδίας εργαζομένων στον όμιλο του ΟΣΕ. Ο παραλληλισμός δεν αφορά βεβαίως τις απαράδεκτες εξελίξεις στη δημόσια τηλεόραση, αλλά το γεγονός ότι ο «ξαφνικός θάνατος» της ΕΡΤ είχε προαναγγελθεί από την ίδια εφημερίδα και είχε διαψευστεί από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο! «Δεν μπορώ να ερμηνεύσω αυτή την πληροφορία, η οποία είναι φανερό ότι προέρχεται από πηγές που δεν γνωρίζουν τον ΟΣΕ» διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.», αλλά συμπλήρωσε ότι οι εργαζόμενοι θα βρίσκονται σε επαγρύπνηση για να αντιδράσουν σε ενδεχόμενο απολύσεων.
Σήμερα στον πρώην όμιλο του ΟΣΕ εργάζονται περίπου 3.000 άτομα έναντι 7.000 το 2009. Η μείωση οφείλεται σε συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις που είχαν επιβληθεί με το πρώτο Μνημόνιο. Μετά τις τελευταίες αποσχίσεις, η οργανωτική διάρθρωση του πρώην σιδηροδρομικού φορέα έχει ως εξής:
Ο ΟΣΕ έχει την ευθύνη της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου απασχολώντας 1.600 εργαζόμενους σε όλη τη χώρα, που ασχολούνται με τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, την έκδοση εισιτηρίων κ.λπ. Αυτοί είναι στην ουσία τα υποψήφια θύματα, αν επαληθευτούν τα δημοσιεύματα για «ξαφνικό θάνατο».
Η ΕΡΓΟΣΕ διαθέτει 195 εργαζόμενους και ασχολείται με τα έργα του προαστιακού και του υπόλοιπου σιδηροδρομικού δικτύου.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η πρώτη εταιρεία που είχε αποκοπεί με τον νόμο 3891/2010 μαζί με 730 εργαζόμενους, πέρασε στη δικαιοδοσία του υπουργείου Οικονομικών και στη συνέχεια του ΤΑΙΠΕΔ ως αντάλλαγμα για τη διαγραφή του χρέους του ΟΣΕ. Το ισχυρότερο «χαρτί» που διαθέτει είναι το εμπορευματικό κέντρο στον Ασπρόπυργο, το οποίο είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων. Παρ’ όλα αυτά τα αναμενόμενα έσοδα από την ιδιωτικοποίηση αναμένεται να διαμορφωθούν μόλις στα 35-40 εκατ. ευρώ.
Η νεοσύστατη ΕΕΣΣΤΥ, γνωστότερη ως ROSCO, που διαθέτει τις επισκευαστικές βάσεις στον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη και άλλες εννέα πόλεις της χώρας, όπου μεταφέρθηκαν 610 εργαζόμενοι. Θεωρητικά λειτουργεί από την 1η Ιανουαρίου, αλλά αποσχίστηκε μόλις στις 14 Αυγούστου και μάλιστα χωρίς πρόβλεψη για οργανόγραμμα και κανονισμό λειτουργίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια.
Η ΓΑΙΟΣΕ που διαθέτει μόνο 13 εργαζόμενους, αλλά διαχειρίζεται περίπου 80.000 ακίνητα του ΟΣΕ που δεν εξυπηρετούν σήμερα το σιδηροδρομικό έργο (παλιοί σταθμοί, νεκρές γραμμές κ.λπ.).
«Διαφωνούμε με τα σχέδια για την ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου» υπογραμμίζει ο Θ. Λεβέντης, ο οποίος μας εξηγεί όμως ότι σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. υπάρχουν δημόσιες αρχές που ασκούν την εποπτεία του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο με βάση κοινοτικές οδηγίες έχει απελευθερωθεί ως προς τη χρήση του.

ΠΗΓΗ.Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου