Κυριακή 21 Ιουλίου 2013

ΓΕΚ Τέρνα και Ρώσοι "χτυπούν" την ΤΡΑΙΝΟΣΕ


ΚΥΡΙΑΚΗ  21-7-2013
Το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχεδιάζει να διεκδικήσει η ΓΕΚ Τέρνα σε κοινοπραξία με την κρατική Εταιρεία Ρωσικών Σιδηροδρόμων, RZD, σε μια κίνηση-ματ που θα διαφοροποιήσει περαιτέρω τη δραστηριότητα του εισηγμένου κατασκευαστικού ομίλου.

Μάλιστα, τη συνεργασία ανακοίνωσε με τον πλέον επίσημο τρόπο ο πρόεδρος του ρωσικού κολοσσού, Vladimir Yakunin, που βρέθηκε, πριν από μερικές ημέρες, στην Πάτρα, για να παραλάβει τον σταυρό του πολιούχου Αγίου της Πάτρας, ως πρόεδρος του Αγίου Ανδρέα της Πετρούπολης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Yakunin συναντήθηκε και με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, στον οποίο παρουσίασε το σχέδιό του για τη δημιουργία ρωσικού σιδηροδρομικού τόξου Ανατολής-Δύσης, που θα συνδέει το Βλαδιβοστόκ με τη Βιέννη.
Στο επίκεντρο
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ρωσικής εταιρείας, που παρουσίασε το 2012 κέρδη 18 δισ. ευρώ, τα ρωσικά κεφάλαια δεν ενδιαφέρονται μόνον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και για τις μαρίνες, με τους Ρώσους να σχεδιάζουν την πραγματοποίηση συνεργιών ακτοπλοΐας- σιδηροδρόμων. 

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με ρωσικούς κύκλους, η RZD έχει υπογράψει συμφωνία για παροχή μεταφορικού έργου με τη Σερβία, ενώ η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ρώσων. Και, σε περίπτωση που οι Ρώσοι πλειοδοτήσουν για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας, στα άμεσα σχέδιά τους είναι η ηλεκτροδότηση της γραμμής από τον Δομοκό μέχρι το Θριάσιο. 

Το ρωσικό ενδιαφέρον για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους δεν είναι καινούργιο, με τα λιμάνια του Βόλου και της Αλεξανδρούπολης που διαθέτουν σιδηροδρομική εξυπηρέτηση, να έχουν βρεθεί, αρχικά, στο επενδυτικό στόχαστρο της RZD. Οι Ρώσοι επιδιώκουν να αποκτήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με στόχο την κερδοφόρα ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών που αντιπροσωπεύουν ένα πολύ χαμηλό ποσοστό του συνολικού έργου (0,4 δισ. τονοχιλιόμετρα το 2011, έναντι 34 δισ. των γαλλικών σιδηροδρόμων).

Ήδη η συγκεκριμένη αγορά αρχίζει να αναπτύσσεται, με το Ελληνικό Δίκτυο Επιχειρήσεων Logistics να έχει συνάψει πρόσφατα στρατηγική συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά εμπορευμάτων στον κεντρικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσιάζει επίσης προοπτικές, λόγω των επιβατικών μεταφορών, η ποιότητα των οποίων θα αναβαθμιστεί ύστερα από την ολοκλήρωση –το 2015– της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας - Λιανοκλαδίου - Δομοκού, προϋπολογισμού 617 εκατ. ευρώ, που θα μειώσει τον χρόνο διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη στις 3,5 ώρες. 

Η ΔΕΚΟ διατίθεται στους επενδυτές με προίκα αξίας άνω των 50 εκατ. ευρώ, καθώς, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνάψει πενταετή σύμβαση υποχρέωσης παροχής δημόσιων υπηρεσιών με το Δημόσιο, έναντι ετήσιας αμοιβής 50 εκατ. ευρώ. Αλλά και μακροχρόνια συμφωνητικά για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο, η συμμαχία της RZD με τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα καταδεικνύει το σοβαρό ενδιαφέρον των Ρώσων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία διεκδικεί η Rosco, που προσβλέπει στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Στους υποψήφιους διεκδικητές συγκαταλέγεται η ιταλική Trenitalia, η γερμανική Deutsche Bahn AG –που, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε συνεργασία με τους Ρώσους– η γαλλική SNCF, αλλά και παίκτες της διεθνούς αγοράς logistics.
 

 ΠΗΓΗ. capital




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου