Σάββατο 27 Απριλίου 2013

ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΥΠΑ AΠΡΙΛΙΟΣ 2013

Αυθαίρετα, πραξικοπηματικά, χωρίς κανένα διάλογο, η κυβέρνηση, με διάταξη του πολυνομοσχεδίου σκούπα, αυξάνει κατά δύο ώρες τη βδομάδα, χωρίς πρόσθετη αμοιβή, τις ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κι αυτή η αύξηση γίνεται για να προσληφθούν πολύ λιγότεροι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, πράγμα που θα επιφέρει πρόσθετη ανεργία.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση, με άλλη διάταξη του πολυνομοσχεδίου εκτρώματος, θέτει εκτός του δημόσιου τομέα το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ( ΤΧΣ), πράγμα που σημαίνει ότι οι Τράπεζες που θα περάσουν στα χέρια του ΤΧΣ, δεν θα μπορούν ούτε στο ελάχιστο να επηρεαστούν από το ελληνικό Δημόσιο και η πορεία τους θα καθορίζεται από την τρόικα, η οποία και στην ουσία ( ΕΕ - ΕΚΤ ) διοικεί το ΤΧΣ.
Από την άλλη πλευρά ενδεικτικά σημειώνουμε τη ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου για την απελευθέρωση του bake of ( καταψυγμένο ψωμί από καταψυγμένη ζύμη ), πράγμα που θα οδηγήσει στο λουκέτο τα αρτοποιεία της χώρας!
2 ΩΡΕΣ ΤΗ ΒΔΟΜΑΔΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Κατά δύο ώρες αυξάνεται το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από την επόμενη σχολική χρονιά, καθώς λόγω της εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2013- 2016, θα προσληφθεί μικρός αριθμός αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών.
Αυτό προβλέπει μεταξύ άλλων, το πολυνομοσχέδιο που δημοσιοποιήθηκε από την κυβέρνηση και θα ψηφιστεί με τη μορφή του κατεπείγοντος, με στόχο την εκταμίευση των δύο δόσεων των 8,8 δις. ευρώ. Οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου περιλαμβάνουν όλα τα προαπαιτούμενα που έχουν συμφωνηθεί με την τρόικα. 
Οι αλλαγές στους υπηρετούντες στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «αγγίζουν» και αυτούς της ιδιωτικής εκπαίδευσης που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους.
Στην περίπτωση αυτή, είτε θα απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του υποχρεωτικού τους ωραρίου, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους, είτε θα απασχολούνται σε σχολικές δράσεις όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι αθλητικές, πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο του ίδιου ιδιοκτήτη που λειτουργεί στην ίδια πόλη.

ΠΟΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ "ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ"
Παράλληλα, περιλαμβάνει μια σειρά από επαγγέλματα και κλάδους που απελευθερώνονται, όπως το bake off, οι πωλητές λαϊκών αγορών, οι πιστοποιημένοι εκτιμητές, οι λογιστές- φοροτεχνικοί, οι γεωτεχνικοί, καθώς και οι επιχειρήσεις εμπορίας γεωργικών φαρμάκων και λειτουργίας κτηνιατρείων και κτηνιατρικών κλινικών.
Με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου καταγράφονται ένα προς ένα μια σειρά από επαγγέλματα που παραμένουν «κλειστά» λόγω δημοσίου συμφέροντος (π.χ. εμπόριο όπλων, εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, διυλιστήρια, εμπορία καυσίμων, αρχαιοπώλη, εμπόριο μνημείων, συντηρητής αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, κ.λπ.).
Αντίθετα, εκτός από το bake off, τους πωλητές λαϊκών αγορών, τους πιστοποιημένους εκτιμητές (το επάγγελμα του πιστοποιημένου εκτιμητή ασκείται ελεύθερα μετά πάροδο τριμήνου από την αναγγελία έναρξής του στην αρμόδια διοικητική αρχή και την εγγραφή στο μητρώο πιστοποιημένων εκτιμητών), κ.λπ., ορίζονται και τα εξής:
Για λόγους ισονομίας με τα υπόλοιπα επαγγέλματα και μείωσης των διοικητικών και οικονομικών βαρών των επαγγελματιών, προτείνεται να καταργηθεί η άδεια άσκησης επαγγέλματος γεωτεχνικού (ο ορισμός περιλαμβάνει τις ειδικότητες γεωπόνου, δασολόγου, κτηνίατρου, γεωλόγου, ιχθυολόγου) και να αντικατασταθεί από την διαδικασία αναγγελίας και σιωπηρής έγκρισης.
Δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις εμπορίας γεωργικών φαρμάκων να απασχολούν ως υπεύθυνο επιστήμονα και προσωπικό επαρκώς εκπαιδευμένο στην ημεδαπή ή σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ για την εμπορία γεωργικών φαρμάκων.
Δίνεται η δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος του κρεοπώλη και του εκδοροσφαγέα και σε πρόσωπα που διαθέτουν βεβαίωση ή πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας κρεοπώλη από τυχόν δημόσιες ή ιδιωτικές αναγνωρισμένες σχολές και ιδρύματα της χώρας, αντίστοιχες με τις Σχολές Επαγγελμάτων Κρέατος του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
 
*Δίνεται η δυνατότητα έναρξης λειτουργίας κτηνιατρείων και κτηνιατρικών κλινικών, όχι μόνο σε φυσικά πρόσωπα κτηνιάτρους, αλλά και σε φυσικά και νομικά πρόσωπα οποιασδήποτε μορφής, τα οποία απασχολούν κτηνίατρο ως επιστημονικό υπεύθυνο.

ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Παράλληλα, με το πολυνομοσχέδιο καταργούνται τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνουν ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, καθώς κρίθηκε ότι αποτελούν κρατική ενίσχυση και επιβάλλεται η κατάργησή τους λόγω της διαδικασίας αποκρατικοποίησης. Επίσης, γίνεται επιτρεπτή η ανάληψη, από τον ανάδοχο της σύμβασης αξιοποίησης, οφειλών της Εγνατίας Οδού Α.Ε. από δανειακές συμβάσεις που είχε συνάψει με πιστωτικά ιδρύματα και για την εξασφάλιση των οποίων είχαν συσταθεί εμπράγματα δικαιώματα επί του δικαιώματος εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.
Για το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, προβλέπεται ότι αυτό δεν εμπίπτει πλέον στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ενώ προστίθενται στη διοίκησή του δύο επιπλέον πρόσωπα μη εκτελεστικά, με διεθνή τραπεζική εμπειρία και δίδονται διευκρινιστικές διατάξεις για να διασφαλιστεί η εύρυθμη εσωτερική λειτουργία του.
Με ειδικό κεφάλαιο στο πολυνομοσχέδιο, θεσπίζεται νέα κεντρική επιτροπή κρατικών ενισχύσεων, αλλά και εθνικός συντονιστής για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Επίσης, περιλαμβάνονται διατάξεις για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων στις εμπορικές συναλλαγές, αλλά και παρεμβάσεις στις ΑΠΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το πολυνομοσχέδιο «ασχολείται» ακόμη και με τον... συνδικαλισμό των αστυνομικών. Ορίζει ότι θα υπάρχει σε κάθε νομό μια ένωση αστυνομικών υπαλλήλων έως και τον βαθμό του ανθυπαστυνόμου και σε κάθε διοικητική περιφέρεια μια ένωση αξιωματικών, ως πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις. Ενώ, η εκλογή των οργάνων και των αντιπροσώπων των συνδικαλιστικών οργανώσεων θα γίνεται από ενιαίο ψηφοδέλτιο.

ΟΙ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - ΣΚΟΥΠΑ
Σημαντικές αλλαγές στη ζωή μας, φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή αργά το βράδυ. Οι ρυθμίσεις που ενσωματώθηκαν ξεκαθαρίζουν τι θα ισχύσει με το φόρο στα ακίνητα που θα πληρώσουμε φέτος αλλά δεν υπάρχει πρόβλεψη για τον Ενιαίο Φόρο από το 2014. Επίσης, δεν υπάρχει η επίμαχη ρύθμιση για τους συμβασιούχους ενώ γίνεται αναφορά για το πώς θα πληρώνει το κράτος τις οφειλές του στους ιδιώτες, πώς θα γίνει η ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και τι αλλάζει με τον ΦΠΑ. Συγκεκριμένα οι βασικότερες αλλαγές που έρχονται από την επόμενη Κυριακή που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο είναι:

1. Φόρος ακινήτων: Το ΕΕΤΗΔΕ «βαφτίζεται» Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων και θα υπολογίζεται όπως ακριβώς τα δύο προηγούμενα χρόνια αλλά προβλέπεται «έκπτωση» 15%, οριζόντια. Ισχύει για όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, ακόμη και τα ημιτελή, θα πληρωθεί από τον Ιούνιο σε πέντε διμηνιαίες δόσεις με την τελευταία δόση να πρέπει να πληρωθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου 2014. Σε περιοχές όπου δεν υπάρχει τιμή ζώνης λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος τιμών ζώνης της δημοτικής ενότητας ή εφόσον δεν υπάρχουν λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των τιμών ζώνης του Δήμου στον οποίο βρίσκεται το ακίνητο. Η αλλαγή αυτή έχει σαν αποτέλεσμα την επιβάρυνση των φορολογούμενων που έχουν ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα σε περιοχές εκτός σχεδίου καθώς αντί για 3 ευρώ ανά τετραγωνικό που πλήρωναν θα κληθούν να πληρώσουν 4 ή 5 ευρώ ανά τετραγωνικό. Σε ότι αφορά τον ΦΑΠ για τα έτη 2011 και 2012 θα πληρωθεί σε 7 δόσεις και το 2013 σε 4 δόσεις με την τελευταία δόση να μην είναι μικρότερη από 50 ευρώ.

2. Αλλάζει ο τρόπος πληρωμής του ΦΠΑ. Με την εμπρόθεσμη κατάθεση της περιοδικής δήλωσης απαιτείται η πληρωμή μόλις 10 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό μπορεί να εξοφληθεί είτε εφάπαξ έως το τέλος του μήνα είτε σε δυο δόσεις. Εφόσον επιλεγούν οι δυο δόσεις θα πρέπει το 50% του φόρου να καταβληθεί έως το τέλος του μήνα στον οποίο υποβλήθηκε η περιοδική δήλωση και το υπόλοιπο 50% έως το τέλος του επόμενου μήνα. Η δεύτερη δόση χρεώνεται με προσαύξηση 2%. Εφόσον η περιοδική δήλωση υποβληθεί εκπρόθεσμα τότε το σύνολο του φόρου θα πρέπει να καταβληθεί εφάπαξ.

3. Ρυθμίσεις οφειλών: Για να υπαχθεί ένας οφειλέτης σε αυτήν θα πρέπει να μπορεί να αποδείξει πραγματική οικονομική αδυναμία άμεσης αποπληρωμής τους αλλά και οικονομική δυνατότητα να εξυπηρετεί τη ρύθμιση που θα του χορηγηθεί.Οι οφειλές που είναι συσσωρευμένες έως και το τέλος του 2012 μπορούν να ρυθμιστούν το ανώτερο σε 48 μηνιαίες δόσεις με έκπτωση όσον αφορά τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής ως εξής:
α) με απαλλαγή από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%), εφόσον η καταβολή πραγματοποιηθεί εφάπαξ έως και την 30.6.2013,
β) με απαλλαγή ποσοστού σαράντα τοις εκατό (40%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2014,
γ) με απαλλαγή ποσοστού τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2015
δ) με απαλλαγή ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2016
ε) με απαλλαγή ποσοστού εικοσιπέντε τοις εκατό (25%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2017.
Ως προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής για την εφαρμογή των ως άνω απαλλαγών λογίζονται σε κάθε περίπτωση οι προσαυξήσεις όπως έχουν διαμορφωθεί την 1.1.2013.
στ) οι οφειλέτες πρέπει να έχουν υποβάλει τις φορολογικές τους δηλώσεις καθώς και να είναι ενήμεροι για τις οφειλες τους με ημερομηνία καταβολής από την 1.1.2013.
Το ποσό της βασικής οφειλής τοκίζεται από την 1η Ιανουαρίου 2013 με επιτόκιο που ισούται με το παρεμβατικό επιτόκιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, προσαυξημένο κατά οκτώ μονάδες (σήμερα 8,75%).
Αν οι συνολικές βασικές οφειλές υπερβαίνουν το ποσό των εβδομήντα πέντε (75.000) χιλιάδων ευρώ, απαιτείται από τον οφειλέτη η προσκόμιση στοιχείων από τα οποία να προκύπτει η πρόσκαιρη οικονομική αδυναμία και η δυνατότητα τήρησης των όρων της ρύθμισης, με υπογραφή για τον έλεγχο και την πιστοποίηση των δυο παραπάνω από ανεξάρτητο εκτιμητή. Για συνολικές βασικές οφειλές που υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ πέραν των οριζόμενων στην προηγούμενη περίπτωση προϋποθέσεων απαιτείται η πρόσθετη παροχή εγγύησης ή διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας (π.χ. προσημείωση ακινήτου). Ανεξάρτητος εκτιμητής θα προσδιορίζει την αξία των προσφερόμενων στοιχείων για τη διασφάλιση της οφειλής. Ο οφειλέτης χάνει τη ρύθμιση εφόσον
α) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,
β) καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μήνα,
γ) δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ' όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους,
δ) δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά,
ε) έχει υποβάλει ελλιπή ή αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση. Η καθυστέρηση καταβολής μιας δόσεις συνεπάγεται χρέωση του οφειλέτη με επιτόκιο υπερημερίας ύψους 15%.
Θεσπίζεται και πάγια ρύθμιση για ποσά που καθίστανται ληξιπρόθεσμα μετά την 1-1-2013 . Η πάγια ρύθμιση προβλέπει 2 έως 12 δόσεις ενώ εφόσον η οφειλή έχει βεβαιωθεί εκτάκτως ο αριθμός των δόσεων μπορεί να αυξηθεί στις 24.

4. Θεσπίζεται νέα διαδικασία για την άσκηση προσφυγής εναντίον πράξεων των φορολογικών αρχών (π.χ. επιβολή προστίμων για φορολογικές παραβάσεις). Για την άσκηση της προσφυγής δεν αρκεί πλέον μόνο η βεβαίωση του 50% του ποσού που προβλέπεται από την πράξη της φορολογικής αρχής, αλλά απαιτείται και η καταβολή του. Μπορεί να υποβάλει, ωστόσο, αίτημα αναστολής της καταβολής του φόρου και η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΟΙΚ θα πρέπει να αποφασίσει για την τύχη της σχετικής αίτησης εντός 20 ημερών. Η τύχη της προσφυγής θα πρέπει να αποφασιστεί εντός 60 ημερών.

5. Δηλώσεις: Οι φορολογούμενοι που έχουν συμπληρώσει το 18 έτος της ηλικίας τους υποχρεώνονται να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος μόνο εφόσον δεν εμφανίζονται ως προστατευόμενα μέλη στις φορολογικές δηλώσεων των γονέων ή κηδεμόνων τους.

6. Διαγραφή χρεών: Γίνεται διάκριση ληξιπρόθεσμων οφειλών σε εισπράξιμες και σε ανεπίδεκτες είσπραξης.
 
- Ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά προϋποθέσεις όπως: αν μετά από έρευνα σε Ελλάδα και εξωτερικό διαπιστώθηκε παντελής έλλειψη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνυποχρέων, αν έχει υποβληθεί αίτηση ποινικής δίωξης, για συνολική βασική οφειλή άνω των 10.000 ευρώ κλπ. Έως τότε παρακολουθούνται από την εφορία μήπως γίνει εφικτή η είσπραξη, αλλοιώς διαγράφονται.
- Η καταχώριση της οφειλής ως ανεπίδεκτης είσπραξης παραμένει για 10 χρόνια. Παρακολουθείται από την εφορία και αν δεν γίνει εφικτό να εισπραχθούν, διαγράφονται.
- διαγραφή των οφειλών προς το Δημόσιο προβλέπεται και για περιπτώσεις όπως:
α. οφειλές αποβιωσάντων που δεν καταλείπουν οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και των οποίων οι κληρονόμοι αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά,
β. χρέη που έχουν γεννηθεί προ του 1993 και η αρχική βασική οφειλή ήταν κάτων από 200 ευρώ ανά φορολογούμενο, υπό τον όρο ότι δεν υφίστανται άλλες βασικές οφειλές του ίδιου προσώπου.

7. Δημόσιοι υπάλληλοι: 15.000 υποχρεωτικές αποχωρήσεις ως τα τέλη του 2014, εκ των οποίων 4.000 φέτος
- Θα ισχύσει ο κανόνας για κάθε μία αποχώρηση θα γίνεται μία πρόσληψη με αυστηρά και αξιοκρατικά κριτήρια.
- Σε περίπτωση κατάργησης θέσεων σε ΝΠΙΔ, προβλέπεται καταγγελία της σύμβασης εργασίας των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
- Η πειθαρχική δίωξη αρχίζει είτε με την κλήση του υπαλλήλου σε απολογία από το μονομελές πειθαρχικό όργανο είτε με την παραπομπή του στο πειθαρχικό συμβούλιο. Η πειθαρχική διαδικασία ολοκληρώνεται το αργότερο εντός δύο μηνών από την κλήση σε απολογία είτε με την έκδοση πειθαρχικής απόφασης μονομελούς οργάνου είτε με παραπομπή ενώπιον πειθαρχικού συμβουλίου. Σε περίπτωση παραπομπής ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου, η πειθαρχική διαδικασία ολοκληρώνεται εντός δύο μηνών από την παραπομπή εκτός αν απαιτείται η διεξαγωγή ανάκρισης οπότε ολοκληρώνεται εντός τεσσάρων μηνών.
Ενσταση ασκείται μέσα σε προθεσμία 20 ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης. Η προθεσμία αυτή παρατείνεται κατά 20 ημέρες για εκείνους που διαμένουν στο εξωτερικό.
Εκτός από τις παρεμβάσεις στο φορολογικό (νέο ΕΕΤΗΔΕ, αλλαγή στην καταβολή του ΦΠΑ, ρύθμιση οφειλών και ενίσχυση γενικής γραμματείας εσόδων κλπ), μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο προβλέπει:
- Παιδεία. Αυξάνεται κατά δύο ώρες το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο των δασκάλων και των καθηγητών. «θα αντισταθμίσει την μείωση του αριθμού των αναπληρωτών καθηγητών που πρόκειται να προσληφθούν τα επόμενα σχολικά έτη» αναφέρεται σε συνοδευτικό κείμενο εκτιμώντας ότι το μέτρο οδηγεί σε εξοικονόμηση του ποσού 41,2 εκατομμυρίων ευρώ για το 2013 και 61,8 εκατομμυρίων ευρώ για το 2014.

- Ξεναγοί. Μπορούν να εκπαιδευτούν και μέσω ταχύρρυθμων προγραμμάτων ξεναγών από τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου και από έναν τρίτο φορέα (πλην του Υπουργείου Τουρισμού και των ελληνικών ΑΕΙ).

- Αποκρατικοποιήσεις – έργα υποδομής. Για την εξυπηρέτηση των δανείων από τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού ρύθμιση για την πληρωμή του δανείου με την μέθοδο του (Project Finance), από τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου. Καταργούνται τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνουν οι εταιρείες ΟΛΠ και ΟΛΘ καθώς κρίθηκε ότι αποτελούν κρατική ενίσχυση και επιβάλλεται η κατάργησή τους λόγω της διαδικασίας αποκρατικοποίησης.

- Δημόσιο. Δεν περιλαμβάνει την επίμαχη διάταξη με τους συμβασιούχους. Ωστόσο περιγράφει το καθεστώς υποχρεωτικών αποχωρήσεων. Αναφέρεται ότι «σε περίπτωση κατάργησης θέσεων σε ΝΠΙΔ, προβλέπεται καταγγελία της σύμβασης εργασίας των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου»

- ΤΧΣ. Ενδυνάμωση της διοίκησης του Ταμείου με δύο επιπλέον μέλη, τα οποία θα πρέπει να έχουν διεθνή εμπειρία (φωτογραφίζοντας ξένους). Πλέον το ΤΧΣ δεν εμπίπτει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

- Πληρωμές προς ιδιώτες. Τόκοι που θα πληρώνει το κράτος σε ιδιώτες και άλλες δυνατότητες αποτελεσματικής άσκησης των δικαιωμάτων των πιστωτών σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμών.

- Νέοι Θεσμοί. Με ειδικό κεφάλαιο θεσπίζεται νέα κεντρική επιτροπή κρατικών ενισχύσεων. Διυπουργική Επιτροπή Κρατικών Ενισχύσεων και ορίζεται ότι θα απαγορεύει να επιδοτηθούν εκ νέου όσοι χρωστούν και πρέπει να επιστρέψουν κρατικές ενισχύσεις. Ορίζεται και εθνικός συντονιστής για την καταπολέμηση της διαφθοράς.

- Απελευθέρωση επαγγελμάτων, αγορών. Καταργείται η άδεια άσκησης επαγγέλματος γεωτεχνικού (γεωπόνου, δασολόγου, κτηνίατρου, γεωλόγου, ιχθυολόγου), γίνεται πιο προσβάσιμη η άσκηση του επαγγέλματος του κρεοπώλη, ενώ δίδεται δικαίωμα λειτουργίας κτηνιατρείων και κτηνιατρικών κλινικών και σε μη κτηνιάτρους.

Επίσης, καταγράφονται ένα προς ένα, μια σειρά από επαγγέλματα που παραμένουν "κλειστά", στα οποία θα διατηρηθούν περιορισμοί για λόγους δημοσίου συμφέροντος (εμπόριο όπλων, εταιρείες παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, διυλιστήρια κλπ).

Απελευθερώνεται επίσης το bake off καθώς αίρονται οι υπάρχοντες περιορισμοί (επιφανείας, αποστάσεων κλπ.) και προβλέπεται ότι πρατήριο άρτου μπορεί να ιδρυθεί (υπό προϋποθέσεις) σε όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών. Αλλάζουν και οι όροι χορήγησης και διατήρησης επαγγελματικών αδειών πωλητών λαϊκών αγορών. Θα λήγουν κάθε τρία χρόνια και θα ακολουθεί διαδικασία ανανέωσης. Η άδεια θα είναι προσωποπαγής.

Παρεμβάσεις θεσπίζονται για τους πιστοποιημένους εκτιμητές καθώς μετά από εξετάσεις που θα γίνονται 2 φορές το χρόνο θα μπορεί -όποιος έχει τα προσόντα- να μπει στο επάγγελμα, ορίζονται υποχρεώσεις διαφάνειας στις επαγγελματικές ενώσεις, και σειρά από αλλαγές στο επάγγελμα του λογιστή φοροτεχνικού.

ΠΗΓΗhttp://iskra.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου