Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Σκιές προκαλεί η επιλογή του νομικού συμβούλου αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της συντήρησης τεχνικής βάσης του ΟΣΕ (Rosco), σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στον κλάδο των μεταφορών.


ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΩΝ 4 AIRBUS ΚΑΙ ΤΗ SIEMENS ΣΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σκιές από το παρελθόν στην επιλογή συμβούλου αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕHogan, η πολυδιάστατη νομική σύμβουλος

Σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η επιλογή του νομικού συμβούλου αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της συντήρησης τεχνικής βάσης του ΟΣΕ (Rosco), σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στον κλάδο των μεταφορών.
Σκιές από το παρελθόν στην επιλογή συμβούλου αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε, την Παρασκευή, να προσλάβει τη δικηγορική εταιρεία Hogan Lovells ως νομικό σύμβουλο επί θεμάτων ευρωπαϊκού και νομικού δικαίου και τις IBG - Kantor - Louis Berger για το έργο του χρηματοοικονομικού τεχνικού συμβούλου και του γραφείου Μ&Π Μπερνίτσας επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
Η Hogan Lovells είχε προσληφθεί από τον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη, επί κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου, για τη διεκδίκηση των αξιώσεων του ελληνικού Δημοσίου έναντι της γερμανικής Siemens.
Ωστόσο, όπως είχε αποκαλύψει η «Ε» τον Μάιο του 2011, η νομική εταιρεία Hogan Lovells ήταν ταυτόχρονα σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού!
Προνομιακός
Η εταιρεία φαίνεται ότι αποτελεί προνομιακό συνομιλητή του ελληνικού Δημοσίου, αν αναλογιστεί κανείς ότι συμμετείχε στην αμφιλεγόμενη πώληση των 4 Airbus της κρατικής Ο.Α. στην αμερικανική Apollo Aviation.
Για την υπόθεση Hogan-Siemens, κυβερνητικοί βουλευτές, αλλά και ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης, όταν δεν συμμετείχε στην κυβέρνηση, υποστήριζαν ότι πρόκειται για «ηθικοπολιτικό και νομικό ασυμβίβαστο», σημειώνοντας ότι «είναι αδιανόητο η ίδια εταιρεία να υπηρετεί ταυτόχρονα ενάγοντα και εναγόμενο, δεδομένου ότι υπάρχει εμπλοκή συμφερόντων».
Σχετική ερώτηση είχε καταθέσει και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, ζητώντας να μάθει «ποιες ενέργειες έχει προτείνει ή υλοποιήσει το δικηγορικό γραφείο της Hogan για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων».
Ο τότε υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης, εκ των «τεσσάρων σωματοφυλάκων» του Γιώργου Παπανδρέου, είχε ανακοινώσει ότι προσελήφθη το εν λόγω νομικό γραφείο διότι «έχει μεγάλη εμπειρία και έχει κερδίσει δίκες εναντίον της Siemens στα δικαστήρια, δηλαδή στο πεδίο της μάχης».
Παρέλειψε, ωστόσο, να ενημερώσει ότι, σε επίσημη ανακοίνωσή του, το εν λόγω νομικό γραφείο γνωστοποιούσε, στις 11-2-2011, ότι ανέλαβε σύμβουλος της Siemens Enterprise Communications [SEN] για την αγορά της εταιρείας Fast viewer, αλλά και σε άλλες υποθέσεις, τόσο σε αυτόνομες επιχειρηματικές δραστηριότητες της Siemens όσο και σε κοινοπρακτικά σχήματα στα οποία συμμετείχε.
Διαστάσεις
Το ζήτημα αποκτά επιπρόσθετες διαστάσεις αν αναλογιστεί κανείς ότι η Siemens είναι χρόνιος προμηθευτής του ΟΣΕ, αλλά και εκ των ενδιαφερομένων της τεχνικής βάσης.
Η πρόταση των Γερμανών συσχετίζεται με τις διαπραγματεύσεις συμβιβασμού με το ελληνικό Δημόσιο, μέσω του συμψηφισμού ισόποσων απαιτήσεων και τη χρηματοδότηση φορέων και δραστηριοτήτων του Δημοσίου.
Πέρα από τη Siemens, αρχικό ενδιαφέρον έχει επιδείξει και η γαλλική Alstom, στελέχη της οποίας πραγματοποίησαν συνάντηση στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, όμως η Hogan βρίσκεται και εδώ! Εχει εκπροσωπήσει την Alstom σε δικαστική διαμάχη κατά της Siemens για τη προμήθεια τρένων Eurostar.

 
ΠΗΓΗ: http://www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου